Przed kolejnym sezonem, który będzie przełomowym w historii serii (Formuła E po raz pierwszy będzie się ścigać z rangą mistrzostw świata) , ujrzeliśmy ewolucję obecnego bolidu. Z tych głównych zmian można dostrzec to: nowe przednie skrzydło, tzw. płetwa rekina oraz zmodyfikowane tylne spoilery. W oczy rzucają się także odkryte przednie koła, coś czego wielu osobom brakowało od czasu porzucenia bolidu pierwszej generacji wraz z końcem sezon 2017/18.
Introducing the #Gen2EVO ⚡️
Will make competitive debut in 2020/21 season of the ABB FIA Formula E Championship ✅
Updated futuristic design ✅
Reprofiled front wing, aggressive new dorsal fin and distinctive curved rear wing ✅ pic.twitter.com/mexhYVw5o7— ABB Formula E (@FIAFormulaE) February 4, 2020
– Gen2 jest obecnie jednym z najbardziej efektownych samochodów wyścigowych. Gen2 Evo to jest po prostu kolejna ewolucja wyróżniającego się projektu – powiedział Alejandro Agag, założyciel i prezes Formuły E.
– Tak jak zrobiliśmy w przypadku bolidu pierwszej generacji, Gen2 Evo otrzymał zmiany wizualne, które czynią go bardziej wymuskanym oraz zwinnym pod względem wyglądu. Ten bolid zapisze się w historii motorsportu jako pierwszy, który będzie rywalizować w Mistrzostwach Świata ABB Formula E. Chciałbym podziękować prezydentowi FIA, Jeanowi Todtowi, za kształt tej ewolucji. Ten futurystyczny wygląd podkreśla Formułę E jako serię innowacyjną w kwestii technologii jak i prezentacji – dodał Hiszpan.
Skąd taki ruch?
Modyfikacja obecnej generacji Gen2 oznacza, że najbliższe dwa sezony będą przejściowe. Zmiany poniekąd zostały „lekko” wymuszone przez uzyskanie rangi mistrzostw świata. Najprawdopodobniej w tym okresie zostanie opracowany Gen3. Za przygotowanie Gen2 Evo wciąż będzie odpowiadać biuro projektowe Dallara. Nadal samochód będzie posiadał 18-calowe koła z oponami, na których kierowcy rywalizują zarówno na suchym, jak i mokrym torze.
– Mistrzostwa Formuły E obecnie liczą sobie szósty sezon. Technologia w niej przeszła długą drogę i mogą z niej korzystać ludzie w autach drogowych. Jestem zadowolony, że seria zmienia status na mistrzostwa świata, widzimy kolejną ewolucję Gen2 Evo z ekscytującym nowym wyglądem – podkreślał prezydent FIA, Jean Todt.
Czy coś to zmienia?
Nadal będą to identyczne bolidy dla wszystkich zespołów. Jednak zespoły nadal będą używać zaprojektowanych przez siebie komponentów elektrycznych oraz jednostek napędowych.
This is the car we will crown our very first World Champion in next season 🏆 #Gen2EVO pic.twitter.com/EN7wNuP3M5
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) February 4, 2020
Większemu gronu Gen2 Evo zostanie ukazane 3 marca podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.