Connect with us

IRG Formula 2020: Zapowiedź wyścigu o GP Austrii

Choć prawdziwa Formuła 1 inauguruje mistrzostwa 2020 w Austrii, to simracingowa seria IRG-World mknie zgodnie z wcześniejszym kalendarzem i na VIII już rundę sezonu IRG Formula 2020. W najbliższą niedzielę zawita na położony w malowniczej dolinie górzystej Styrii, tor należący do Dietricha Matesichtza.

Opublikowano

w dniu

GP Austrii IRG Formula 2020 zapowiedź

Red Bull Ring swój debiut zaliczył w 1969 roku. Za to, od 1970 r. zaczęto tu cyklicznie organizować wyścigi F1 o Grand Prix Austrii. Pierwszym zwycięzcą został Jacky Ickx – dawny kierowca Ferrari – który zapisał się swoimi wynikami na kartach historii. Belg był dwa razy wicemistrzem F1, zdobył mistrzostwo F2 i aż 6-krotnie wygrywał prestiżowy 24h Le Mans. Jakby tego było mało w 1983 roku został zwycięzcą rajdu Paryż-Dakar. W IRG World nie brakuje równie zróżnicowanych simracerów.

Nazwa austriackiego toru zmieniała się wraz z jego właścicielami. Także dotyczyło się to jego charakterystyki. Pierwotny Österreichring był klasycznym szybkim obiektem. Bowiem posiadał on szybkie zakręty, który dość wcześnie zyskał miano mało bezpiecznego (nawet jak na ówczesne standardy). Niestety po 1978 roku austriaccy kibice kolejny raz musieli się pożegnać się na jakiś czas z F1. Przypomnijmy, że pierwszy wyścig rozegrano w 1964 r. na torze Zeltweg. Właśnie ze względów bezpieczeństwa pomimo sporej popularności rundy, tor w Styrii został wyrzucony z kalendarza przez FIA.

Bliżej nowoczesnej historii…

W 1995 roku nazwę obiektu zmieniono na A-1 Ring. Karkołomnego zadania modernizacji i dostosowania do surowych standardów FIA podjął się sam Herman Tilke.  Nitka toru została drastycznie skrócona, a zakręty przebudowane w taki sposób, aby zmniejszyć w nich prędkość maksymalną. W tym układzie tor gościł serię F1 przez 6 lat (1997–2003).

Kolejna zmiana miała miejsce za sprawą Dietricha Mateschitza, austriackiego miłośnika motoryzacji, lotnictwa i napojów gazowanych. Po wyłożeniu zaledwie 70 mln € i delikatnym liftingu, tor ponownie powrócił do kalendarza F1 w 2014 r. pod nową nazwą Red Bull Ring. Obecnie co roku rozgrywane jest tam GP Austrii.

Aktualna nitka toru Red Bulla liczy zaledwie 4318 m długości i składa się z około 10 zakrętów (tak naprawdę jest ich 9). Jest to dosyć wysiłkowa runda i przydaje się tutaj moc silnika. W odróżnieniu od Paul Ricard HTTT, na austriackim torze występuje raczej jedna linia przejazdu, natomiast niewielkie różnice mogą pojawić się w ustawieniach aut i obranej taktyce na wyścig. Wspomniana krótka pętla skutkuje niezwykle małymi różnicami w czasach okrążeń, przez co rywalizacja w kwalifikacjach jest bardzo zacięta.

Na co zwrócić uwagę przy ustawieniach?

Biorąc pod uwagę ciasne zakręty, połączone czterem prostymi, inżynierowie w ustawieniach szukają kompromisu, pomiędzy trakcją w zakrętach a szybkością na prostych. Stosując niższy docisk można osiągnąć wyższe prędkości maksymalne na prostych, co zwiększy szanse na skuteczny atak/obronę w pojedynku z rywalem. Natomiast „dodając sobie skrzydeł” można osiągnąć lepsze czasy pojedynczych okrążeń. Jednymi z ciekawszych punktów na torze są:

  • Zakręt nr 1 „Castrol Edge” – szybki prawy zakręt pod górkę.  Zawsze tutaj dużo się dzieje po starcie. Na zużytych oponach odpowiednie wstrzelenie się w ten 90-stopniowy zakręt stanowi nie lada wyzwanie.
  • Zakręt nr 2 (3) „Remus” – kolejny ciasny prawy zakręt pod długiej prostej ze strefą DRS z najmocniejszym punktem dohamowania. Bardzo łatwo zgubić przyczepność tylnej osi na wyjściu, poza tym to świetne miejsce do zaatakowania rywala. Właśnie w tym zakręcie doszło do pamiętnej potyczki Rico Rosberga i Lewisa Hamiltona na ostatnim okr. wyścigu z 2016 r.;
  • Zakręty nr 8-9 (10) „Rindt”, „Red Bull Mobile” – niełatwe kończące okrążenie dwa prawe zakręty prowadzące w dół. Łatwo tutaj o błąd i wyjazd na poza nitkę toru odgrodzoną wurstowatymi kerbami, na które tradycyjnie narzeka większość kierowcy podczas weekendu wyścigowego.  

Jak widać, krótka aczkolwiek treściwa pętla austriackiego toru potrafi zapewnić sporo emocji zarówno kierowcom jak i kibicom. Teraz pora na zawodników, którzy już niebawem staną na polach startowych aby powalczyć o kolejne punkty w rywalizacji o miano mistrza naszej simracingowej serii IRG Formula 2020.

Nie mniejsze emocje towarzyszyły nam podczas poprzedniej VII rundy sezonu IRG Formula 2020 na ulicznym torze w Kanadzie z którego relację można zobaczyć poniżej.

Co z “generalką”?

W klasyfikacji generalnej na prowadzeniu z bezpieczną przewagą wciąż utrzymuje się Daniel Stepkowski (mistrz ubiegłorocznego sezonu) – 203 pkt.; na drugim miejscu niezmiennie Sebastian Kosmala (wicemistrz sezonu  2019) – 155 pkt. Najniższy stopień podium uzupełnia Michał Nizio – 130 pkt., do którego na dystans 4 oczek zbliżył się Paweł Mrówka – 126 pkt.

Zespołowo bez zmian. W tej chwili prowadzi Infinity Racing Team – 321 pkt., przed DS Speed SimRacing Team – 281 pkt. oraz Rapid Racing – 235 pkt.

Pełna klasyfikacja dostępna na stronie: https://irg-world.pl/standings/33

Uczestnicy simracingowej serii IRG Formula 2020, powoli przygotowują się już do niedzielnych zawodów, zarówno podczas ‘wolnych treningów’ jak i krótkich sprawdzających ‘mini-wyścigów’. Szczegółowe statystyki można sprawdzić pod poniższymi odnośnikami.

Bezbłędnie przejechanie aż 71 okrążeń toru Red Bull Ring z pewnością będzie wymagało nie lada koncentracji ze strony kierowców. Kto zachowa rześkość w górskiej rywalizacji do samego końca? Tego będzie można się dowiedzieć oglądając naszą relację na żywo na kanale  MotogamesTv już w najbliższą niedzielę o godz. 21:00.

Partnerami medialnymi imprezy są: MotoHighPLSpeedZonePLMotogamesTvPol ExpressBolidomania.

Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszych społecznościówek. Możecie tam podzielić się komentarzem i zostawić lajka, co nie zajmie Wam dużo czasu. Dla IRG-World będzie za to wyrazem waszego wsparcia dla naszej działalności.

GP w liczbach:

Tor:  Red Bull Ring
Długość pętli: 4318 m
Dystans wyścigu: FL + 71 okrążeń
Liczba zakrętów: 10 (7 w prawo, 3 w prawo)
Dohamowań: 6 (3 mocne)
Liczba prostych: 4
Najdłuższa prosta: 867 m
Różnica poziomów: 63,4 m (start – 721 mnpm, T3 – 785 mnpm)
Maksymalna prędkość: ~ 325-330 km/h (dohamowanie do T3)
Średnia prędkość: ~ 247 km/h
Prędkośc w T1: ~ 145 km/h
Prędkość w T3: ~ 75 km/h
Kluczowy zakręt: T10
Największe przeciążenie: 4,5 G
Pełny gaz: ~ 75% okrążenia
Liczba zmian biegu: śr 44 / okr.
Mieszanki dedykowane: miękka / średnia / twarda
Siła docisku: średnia
Zużycie opon: średnie
Hamulców: wysokie
Silnika: wysokie
Zużycie paliwa: ~ 1,55 – 1,60 kg./okr.
Wpływ obciążenia paliwem: ~ 0,2 s/10 kg (śr. w sezonie 0,28 s/10 kg)
Przewidywana liczba pit-stopów:  1 / 2
Długość alei serwisowej: 363,2 m (śr. w sezonie 367 m)
Przejazd prze pit-lane: ~ 21 s.

Plan weekendu wyścigowego

20:00 Practice session
21:00 Qualify 1 (15 minutes)
21:15 Qualify 2 (10 minutes)
21:30 Warmup (5-10 minutes)
21:35 (21:40) Official race
23:00 Weekend finish

UTC+1 time of the schedule

Pre race limit: 50 laps on server

Serwery:

IRG_Formula#1 (24/7)
IRG_Formula#2 (24/7)

Jak dołączyć do ligi: http://irg-world.com/for-new-ones

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama