Poranna sesja w wykonaniu Pierre’a
Podczas pierwszej porannej sesji I dnia testó Pierre Gasly dobrze rozpoczął, pokonując aż 74 okrążenia w swoim AT02. Na koniec swojej zmiany zajął 2. miejsce za kierowcą McLarena, Danielem Ricciardo, ale przed byłym kolega z Red Bulla, Maxem Verstappenem. Warto dodać, że wtedy zespół nie miał żadnych problemów z bolidem. Dopiero popołudniu, podczas zmiany Yuki Tsunody, pojawił się problem z układem paliwowym. AlphaTauri poinformowało o tym późnym wieczorem, odpowiadając na to, dlaczego Japończyk tak mało jeździł.
– Wszystko było dobrze z bolidem tego ranka, mieliśmy pozytywny początek testów i mogliśmy przejechać wiele okrążeń – nasz główny cel. Udało nam się ukończyć nasz pełny program testów pierwszego dnia i czułem się bardzo dobrze w samochodzie. Oczywiście są obszary, nad którymi musimy popracować i poprawić, ale tego należy się spodziewać już pierwszego dnia – ocenił 25-latek.
Gasly nie czuje różnicy w jeździe zmodyfikowanymi bolidami
W sezonie 2021 regulamin pozostał niemal niezmieniony. Wszystko z powodu ograniczenia kosztów oraz przez wprowadzenie systemu 2 tokenów. Jednakże nowe bolidy różnią się w zasadniczych obszarach. Są to podłoga oraz dyfuzor. W przypadku tej pierwszej chodzi o zwężenie oraz ograniczenie liczny nacięć i lotek przed tylnymi kołami. Natomiast dyfuzor ma skrócone wewnętrzne „żebra” o 50 mm względem 2020 roku. Inżynierowie twierdzili, że obowiązkowe zmiany regulaminowe spowolnią wszystkich nawet o ponad sekundę. Tymczasem Pierre Gasly nie odczuł większej różnicy.
– Nie czuję teraz dramatycznej różnicy. Myślę też, że rozwój Formuły 1 jest tak szybki, że szybko zdołaliśmy nadrobić utracony docisk – ocenił Francuz. Forma bolidu AT02 w trakcie pierwszego dnia zaskakiwała in plus, dlatego sam zainteresowany przypomniał też o celach zespołu na ten rok. Nadal obstawiał 5. miejsce.
– To ważne, aby mieć lepszy sezon niż w zeszłym roku. W zeszłym roku zakończyliśmy na P7, w tym roku chciałbym zająć piąte miejsce. Ale myślę, że w tym roku Ferrari będzie bardzo szybkie. Aston Martin z Sebem również będą szybcy, podobnie jak McLaren z nowym silnikiem Mercedesa. Mamy więc trudnych przeciwników, to są duże zespoły, mają też duże budżety – dodał Francuz.
Johathan Eddolls i opinia pierwszego dnia testów
Dyrektor techniczny Scuderia AlphaTauri powiedział, że wspaniale jest wrócić na właściwe tory. Brytyjczyk doskonale zdaje sobie sprawę, że testy w tym roku są bardzo krótkie, ale liczy że uda się wszystko przeprowadzić bezproblemowo.
– Wspaniale jest wrócić na właściwe tory w Bahrajnie i uruchomić AT02 w pierwszym właściwym teście. Pierre przyjechał do nas dziś rano i ukończyliśmy mapowanie aerodynamiczne i biegnie najpierw, zanim przystąpiliśmy do dłuższej jazdy w dalszej części sesji. Samochód spisywał się bardzo dobrze rano, zrealizowaliśmy nasz pełny plan jazdy i nie mieliśmy żadnych problemów. Oczywiście jesteśmy dość ograniczeni do przeprowadzania tego testu, mając tylko trzy dni, więc przeszliśmy przez nasz plan testów i znaleźliśmy dobry grunt – powiedział Jonathan Eddolls.