Nasze profile w mediach społecznościowych

Formuła 1

Honda o odejściu z Formuły 1. “Mamy mieszane odczucia”

Honda opuści Formułę 1 pod koniec 2021 roku. Niemniej jednak ich silniki pozostaną w bolidach AlphaTauri i Red Bull Racing. Prawdopodobnie przyjmą roboczą nazwę Red Bull. W Hondzie wywołuje to mieszane uczucia.

Opublikowano

w dniu

2019 GP Rosji Red Bull Honda
Fot. Red Bull Content Pool

Red Bull i technologia Hondy

Honda oficjalnie opuści Formułę 1 pod koniec 2021 roku, ponieważ zacznie przekierowywać część swoich zasobów inżynieryjnych na technologie bezemisyjne. W następstwie ich decyzji Red Bull ogłosił, że będzie nadal pracował z motorami Hondy od 2022 roku. Do tego celu stworzyli dział Red Bull Powertrains. Chociaż nie będzie żadnego brandingu ani oficjalnego nazewnictwa powiązanego z koncernem Hondy, bolidy Red Bulla będą miały japoński układ napędowy umieszczony z tyłu. Szef Honda Racing F1 zabrał głos w tej sprawie.

Osobiście bardzo się cieszę, że w przyszłym roku zostanie przynajmniej coś, co stworzyliśmy w Formule 1. Jako Honda chcemy wspierać Red Bulla dobrym silnikiem, który pozwoli im walczyć o tytuł mistrza świata. Gdybyśmy mogli to zrobić, byłoby wspaniale. Jednak na samochodzie ani na silniku nie będzie logo Hondy, więc wywoła to mieszane odczucia. Nadal widać, że samochód ma silnik Hondy. Sercem samochodu jest silnik Hondy, ale tak naprawdę nie będzie to już Honda – podkreślił Masashi Yamamoto.

ZOBACZ TAKŻE
Red Bull nie tylko przejmie silnik Hondy. Zbudują własny na 2026 rok?

Yamamoto cieszy się z postępów Hondy 

Yamamoto podkreślił bardzo fakt, że Honda poczyniła od czasu swojego powrotu do Formuły 1 w 2015 roku. Japończyk opisał także trudności, jakie napotkali. W pamięci kibiców na długo pozostanie wypowiedź Fernando Alonso z GP Japonii 2015, kiedy to Hiszpan nazwał jednostkę napędową Hondy “silnikiem GP2”. Od tego czasu japońscy producenci z roku na rok systematycznie poprawiali swój silnik.

Biorąc pod uwagę okres, który mieliśmy do dyspozycji, był to bardzo trudny okres. Ale od 2015 roku zgromadziliśmy dużo wiedzy, więc zaufałem inżynierom, że mogą to zrobić. Byliśmy pewni i wiedzieliśmy, że ta jednostka napędowa ma większą moc, dlatego chcieliśmy ścigać się z lepszym silnikiem o większej mocy, więc nasza determinacja była naprawdę silna – ocenił dyrektor zarządzający Honda Racing.

Honda i ich silniki na sezon 2021

Wygląda na to, że Red Bull rozpoczął 2021 rok z najlepszym samochodem. Nie jest to zasługą inżynierów z Milton Keynes, ale też i Hondy. Masashi Yamamoto jest przekonany, że Red Bull może wygrać sporo wyścigów. Jak do tego pory, odkąd są razem, czyli od 2019 roku, wygrali 5-krotnie.

ZOBACZ TAKŻE
"Honda ma najlepszy silnik w F1". Hakkinen nie ma wątpliwości

Realistycznie będzie naprawdę trudno wygrać wszystkie wyścigi lub być silnym na każdym torze. Ale bardzo dobrze komunikujemy z Red Bullem, że w niektórych wyścigach musimy wygrać. A w innych wyścigach musimy mieć pewność, że uda nam się zdobyć przynajmniej podium – taki rodzaj równowagi, który musimy uzyskać właściwą, a następnie osiągać dobre wyniki we wszystkich wyścigach – stwierdził Yamamoto.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama