Nasze profile w mediach społecznościowych

Inne

Czym charakteryzuje się dodatkowy zbiornik paliwa do busa?

Za montażem powiększonego zbiornika w busie przemawia wiele argumentów. Jakich? Wybieramy te najważniejsze i szczegółowo je omawiamy.

Opublikowano

w dniu

dodatkowy zbiornik paliwa bus
Artykuł sponsorowany

Ubezpieczenia, myto, wynagrodzenie dla kierowców i pozostałych pracowników obsługujących przewóz, spłata rat za zakup samochodu – to tylko niektóre z wydatków, które ponoszą przewoźnicy obsługujący międzynarodowe (choć nie tylko) trasy. Do tego należy doliczyć jeszcze koszty ponoszone w związku z utratą wartości auta – w przypadku modeli dostawczych może ona wynieść średnio 70 tysięcy złotych w skali trzech lat.

Największe wydatki generuje jednak zakup paliwa. Problem szczególnie poważny okazuje się w przypadku tras zagranicznych. W krajach zachodnich przewoźnik musi liczyć się z tym, że koszty tankowania będą będą o 20-40 procent wyższe niż w naszym kraju. Sposobem na to, by je zmniejszyć okazuje się montaż dodatkowego zbiornika paliwa. Warto przyjrzeć się temu rozwiązaniu z bliska i przekonać, że inwestycja jest nie tylko opłacalna, ale też wcale nie nadmiernie skomplikowana.

Dodatkowy zbiornik paliwa: tańsze tankowanie

Pod koniec maja tego roku litr benzyny Pb 95 w Polsce kosztował około 5,26 złotego. W tym samym czasie w Danii trzeba było zapłacić za niego 7,6, w Belgii – 6,8, w Holandii – 8,37, w Norwegii – 7,54, zaś we Włoszech 7,1 złotego. Różnice wynoszą zatem nawet kilkadziesiąt procent, a przy tankowaniu pełnego baku, mogą sięgać nawet 250 złotych. Z drugiej strony są kraje, w których paliwo jest tańsze niż w naszym. Tak jest między innymi w Turcji (3,43), Czarnogórze (4,4), Słowenii (4,52), Bułgarii (4,72) i Rumunii (5,06 złotego).

Dzięki powiększonemu zbiornikowi paliwa można łatwo zoptymalizować wydatki związane z tankowaniem. Planując trasę w krajach zachodnich, pozwoli on zabrać więcej paliwa zatankowanego w Polsce, nie tylko oszczędzając na rachunkach na stacjach, ale też zyskując możliwość odliczenia VAT-u. Z kolei obsługując trasy na wschodzie i południu, paliwo można kupić w krajach, w których jest ono najtańsze.

Powiększony zbiornik paliwa: wydajniejsze planowanie trasy

Dodatkowy zbiornik paliwa pozwala również pokonać większe dystanse na jednym tankowaniu. Ma to szczególnie duże znaczenie, jeśli trasa ma wieść przez tereny mało zurbanizowane, na których funkcjonuje niewielka liczba stacji benzynowych. Dzięki temu spedytor może ją znacząco skrócić, a to ma co najmniej dwa dobre skutki. Pierwszy to ograniczenie ilości zużytego paliwa i tym samym kosztów całego przewozu. Drugi to skrócenie jego czasu i uzyskanie przewagi nad konkurencją.

Montaż powiększonych zbiorników paliwa do busów to dobre rozwiązanie również dla przewoźników osobowych na trasach międzynarodowych. Większy dystans do pokonania oznacza mniej postojów na stacjach i szybsze dotarcie do celu. To zaś pozytywnie wpływa na ocenę ze strony pasażerów i przyczynia się do budowania lepszego wizerunku firmy.

Zbiornik paliwa do busa bez zbędnych problemów

Mimo świadomości tego, jakie korzyści daje montaż zbiornika, część przewoźników rezygnuje z takich planów. Powodem są obawy o legalność i bezproblemowość tego rozwiązania. Zgodność z prawem i bezpieczeństwo zależy od tego, jaki producent zbiorników odpowiada za jego wykonanie. Decydując się na usługi firmy Arhen (dostępne na https://zbiornikipaliwa.com.pl/), zyskujemy aluminiowy zbiornik paliwa o dużej wytrzymałości i zgodny z przepisami – wszystkie produkty posiadają homologację ważną na każdym kraju Unii Europejską.

Zbiorniki aluminiowe na zamówienie produkowane przez Arhen można zamontować w samochodach dostawczych i busach różnych marek. Na liście obsługiwanych producentów są między innymi Scania, Mercedes, Toyota, Opel, Iveco, Peugeot czy Mitsubishi.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama



Reklama