Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Ford Focus doczekał się liftingu. Wielki ekran plus design a’la Hyundai

Kompaktowy bestseller amerykańskiej marki doczekał się modernizacji. Jest ona dość obszerna, gdyż obejmuje nie tylko wygląd zewnętrzny, ale także zmiany w kabinie, która zyskała nowocześniejsze multimedia i bogatsze wyposażenie… To tylko niektóre ze zmian w Focusie.

Opublikowano

w dniu

Ford Focus FL 2022
Fot. ford

Po 3 latach od premiery Ford zaprezentował Focusa po modernizacji. Charakteryzuje się wyrazistą, nową stylistyką i oszczędnymi, zelektryfikowanymi układami napędowymi, a także zaawansowanymi systemami łączności i wspomagania kierowcy.

Ford Focus po liftingu oferuje naprawdę dużo nowości

Nowa odsłona filozofii projektowania „zorientowanego na człowieka” nadaje nadwoziu Focusa więcej pewności siebie i odwagi. Widać to najlepiej w szczególnie wyrazistych stylistycznie wariantach Titanium, ST-Line X i Active X. Każdy z nich zyskuje unikalne elementy wzornicze, które wyrażają ich indywidualną osobowość. Opcjonalny pakiet X Pack wnosi bogate wyposażenie i detale. Przy nowym projekcie maski silnika, jej przednia krawędź przebiega wyżej, co zwiększa atrakcyjność wizualną całej linii modelowej. „Niebieski owal” Forda przeniesiono z krawędzi maski na środek większego górnego wlotu powietrza.

Ford Focus FL 2022

Nowe reflektory wykonane w technice LED stanowią standardowe wyposażenie wszystkich wariantów nowego Focusa. Mają one zintegrowany sektor świateł przeciwmgielnych. Wpłynęło to na uzyskanie czystszej i smuklejszej dolnej części nadwozia oraz zapewnia charakterystyczną, starannie opracowaną świetlną sygnaturę marki. Modele pięciodrzwiowe i kombi otrzymały przyciemnione klosze tylnych świateł. Przeprojektowane też odbłyśniki diodowych świateł tylnych w modelu podstawowym, które wyróżnia ciemniejsza część centralna i przyciągający wzrok nowy wzór linii świetlnych.

Spore zróżnicowanie gamy, nie tylko wizualne

Każdy z wariantów nowego Focusa odróżnia się unikalnymi detalami stylistycznymi. Górne wloty powietrza i wzory ich kratek zapewniają większe zróżnicowanie w całej gamie modelowej. Warianty Connected i Titanium wyróżnia szeroki górny wlot powietrza z błyszczącym chromowanym obramowaniem, z mocnymi poziomymi listwami i nawiązujące do tej formy boczne otwory wentylacyjne, które wyprowadzono z dolnego wlotu powietrza. Dodatkowo, wersja Titanium zyskała wytłaczane na gorąco, chromowane wykończenie listew górnego wlotu powietrza.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Ford Focus Kombi ST-Line (182 KM) - przedsmak emocji

Inspirowany stylem Ford Performance sportowy charakter wariantu ST-Line X został podkreślony przez trapezoidalny górny wlot powietrza o zmienionych proporcjach, z błyszczącą, czarną kratką o strukturze plastra miodu, szersze boczne otwory wentylacyjne oraz głębszy dolny wlot powietrza. Wariant ST-Line X wyposażono również w nakładki progowe, tylny dyfuzor i dyskretny tylny spojler.

Wersja Active X czerpie inspirację ze stylistyki SUV-ów, nawiązując do ich bardziej surowego wyglądu. Poszerzono górny wlot powietrza i wyposażono go w bardziej uwydatnione pionowe listwy. Głębszy dolny wlot powietrza i wyższe boczne otwory wentylacyjne wraz z większym prześwitem podwozia i czarnymi okładzinami nadwozia zapewniają tej wersji dozę indywidualizmu.

Ford Focus Combi FL

Osobliwy miks Forda, Hyundaia i Subaru

Odnieśliśmy jednak wrażenie, że poliftingowy Focus przypomina dość mocno Hyundaia i30, zwłaszcza z przodu. Jeśli chodzi zaś o kombi, to przypomina ono z kolei Subaru Outbacka (przynajmniej z tyłu). Ot taki osobliwy miks Forda, Hyundaia i Subaru. Z jednej strony design Focusa wygląda na świeższy, z drugiej zaś od razu budzi on takie a nie inne skojarzenia.

Wreszcie nowe multimedia

W nowym Focusie debiutuje kolejna generacja systemu SYNC 4 Forda. Umożliwi on nawigację skomunikowaną z chmurą i podobnie włączone w sieć sterowanie głosowe ze zrozumieniem języka naturalnego.  SYNC 4 jest obsługiwany przez zupełnie nowy, największy w tym segmencie, poziomy ekran centralny, o przekątnej 13,2 cala. Zastosowano rozwiązania umożliwiające bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up, które z biegiem czasu poprawiają funkcjonalność samochodu.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Ford Focus (Active) Kombi 2.0 EcoBlue 150 KM 8AT - rodzina w terenowym anturażu

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, wprowadzone po raz pierwszy do Focusa, obejmują asystenta martwego pola. Wykrywa on niewidoczne w lusterkach pojazdy zbliżające się z tyłu. W przypadku ryzyka kolizji aplikuje moment obracający kierownicę, by ostrzec kierowcę i skłonić go do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu.

Ford Focus FL 2022 wnętrze

W gamie miękkie hybrydy, diesle oraz benzyniaki

Nowy Focus również po raz pierwszy otrzymał opcję automatycznej skrzyni biegów dla oszczędnych, hybrydowych układów napędowych EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid, oferujących moc do 155 KM. Jest nią siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów Powershift. Dostępny z silnikami o mocy 125 KM i 155 KM, 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy mild hybrid z silnikiem spalinowym o pojemności 1.0 litra EcoBoost Hybrid jest też w nowym Focusie dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. W nowym Focusie oferowany jest również 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 100 KM lub 125 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Ford oferuje także 1,5-litrowe diesle EcoBlue o mocy 95 KM lub 120 KM.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost 125 KM - idealne daily?

Ford zwiększył również praktyczność przestrzeni ładunkowej, liczącej 1 653 litrów w Focusie Kombi i zgodnie z sugestiami klientów wprowadził nową „strefę wodoodporną” oraz łatwe do czyszczenia wykładziny dywanowe i osłony boczne, a także pionowy podział zapewniający prostą i wygodną organizację przestrzeni bagażowej.  Poliftingowy Focus oferuje również funkcję Rear Occupant Alert, która zapobiega pozostawieniu dzieci lub zwierząt domowych w samochodzie, przypominając kierowcy o konieczności sprawdzenia sytuacji na tylnych fotelach, jeżeli przed podróżą były otwierane tylne drzwi.

Zmian doczekał się też wariant ST

Ford Focus ST FL 2022

Ford zaprezentował także nowego Focusa ST, opracowanego przez dział Ford Performance. Focus ST, wyróżniający się nową sportową stylistyką nadwozia, nowymi wzorami felg aluminiowych, przyciągającym wzrok lakierem Mean Green oraz zupełnie nowymi, opracowanymi przez Forda fotelami Performance Seats. Samochód nadal występuje z mocnym silnikiem benzynowym 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 420 Nm. Wciąż można go nabyć w nadwoziu pięciodrzwiowym lub kombi.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama