Podczas końcowych testów i jazd próbnych pierwsze 718 z oznaczeniem RS w imponującym stylu zademonstrowało swój potencjał w zakresie dynamiki jazdy – zarówno na krętych górskich drogach, jak i na torze wyścigowym. Przejazd możecie zobaczyć na poniższym nagraniu.
Ambasador marki Porsche i kierowca rozwojowy Jörg Bergmeister pokonał północną pętlę toru Nürburgring o długości 20 832 m lekko zamaskowanym produkcyjnym egzemplarzem 718 Cayman GT4 RS w ciągu zaledwie 7:09,300 min. Na krótszym, liczącym 20,6 km okrążeniu, które wcześniej służyło za punkt odniesienia, zanotował czas 7:04,511 min. To aż o 23,6 s szybciej niż w przypadku 718 Cayman GT4. Testowy samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem wyposażono w wyścigowy fotel oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Wszystko po to, aby chronić kierowcę. Bedą one opcjonalnie dostępne dla klientów. Stan i wagę pojazdu potwierdził notariusz.
Porsche 718 Cayman GT4 RS – bezkompromisowy
– Podczas prac rozwojowych zapewniliśmy 718 Cayman GT4 RS wszystko, co charakteryzuje prawdziwe Porsche z rodziny RS: lekką konstrukcję, większą siłę docisku, wyższą moc oraz, rzecz jasna, jeszcze wyższy poziom responsywności i informacji zwrotnych w odpowiedzi na komendy kierowcy. Poszczególne udoskonalenia w zakresie dynamiki jazdy są zdecydowanie odczuwalne – czego imponujący dowód stanowi fantastyczny czas okrążenia północnej pętli – powiedział szef linii modelowej GT, Andreas Preuninger. – Nasi klienci mogą oczekiwać rasowego samochodu stworzonego z myślą o kierowcy – samochodu, w którym ekscytująca jazda staje się absolutnym priorytetem – dodał.
– 718 Cayman GT4 RS to maszyna bez kompromisów. Na górskich drogach jest zwinne niczym gokart, a na torze okazuje się imponująco stabilne i dobrze wyważone. W przeciwnym razie taki czas okrążenia nie byłby nawet w zasięgu – skomentował Jörg Bergmeister. – GT4 RS to jeden z najostrzejszych samochodów, jakie Porsche kiedykolwiek stworzyło. A zapierający dech w piersiach dźwięk, który wytwarza jego silnik, po prostu trzeba usłyszeć! – dodał światowej klasy kierowca. Na rozwój 718 Cayman GT4 RS, a ściślej – na jazdy testowe i „szlifowanie” konfiguracji, poświęcił ponad 500 roboczogodzin.
Dobra baza do rozwoju
Przypomnijmy, że 718 Cayman GT4 korzysta z wolnossącej, 4-litrowej jednostki B6. Rozwija ona 420 KM i 418 Nm. W GT4 RS spodziewamy się zatem mocy dochodzącej do 500 KM. Jak będzie – przekonamy się już w listopadzie. Można się też spodziewać bardziej rozbudowanego bodykitu z dużym tylnym spojlerem.