Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Samochody niedostępne w Polsce – GMC Sierra. Kolejny amerykański hit

GMC Sierra od lat jest jednym z najpopularniejszych pickupów w USA. Amerykański pickup przeszedł właśnie modernizację, w ramach której odświeżono nieco nudną kabinę samochodu i zaopatrzono je w nowoczesne systemy. Postanowiliśmy przybliżyć wam pickupa od GMC.

Opublikowano

w dniu

GMC Sierra 2022
Fot. gmc

Obecne V wcielenie Sierry zadebiutowało w 2018 roku, zaś na rynek trafiło w 2019 r. Historia tego modelu sięga 1988 roku. Samochód od lat jest jednym z najchętniej kupowanych pickupów na rynku amerykańskim (obecnie zajmuje 5. miejsce, zaraz za Fordem F-150, Chevroletem Silverado, Ramem 1500 oraz Fordem Rangerem. Dotychczas jednak GMC Sierra prezentowała się dość ubogo na tle rywali, przynajmniej pod względem tego, co oferowała kabina. Teraz jednak Amerykanie odrobili lekcje i przy okazji liftingu znacząco poprawili wygląd kokpitu oraz wprowadzili nowe wersje wyposażenia, nadające autu indywidualny charakter. Warto dodać, że Sierra bazuje na Chevrolecie Silverado.

GMC Sierra 2022 – zmiany w dobrym kierunku

Z zewnątrz zmian są kosmetyczne, ale dostrzegalne. GMC Sierra otrzymała bardziej masywny przód z szerszą atrapą chłodnicy i jej nowym wykończeniem. Poszczególne wersje, w tym wprowadzone przy okazji liftingu, będą się różnić od siebie m.in. wykończeniem grilla. Pojawił się też nowy przedni zderzak z subtelnymi światłami przeciwmgielnymi, zaś reflektory główne LED otrzymały konstrukcję dwuprojektorową z odważniejszym wzorem świateł do jazdy dziennej w kształcie litery C i animowanymi sekwencjami świetlnymi. Auto wzbogacono też o nowe wzory felg i 3 dodatkowe kolory nadwozia – Titanium Rush Metallic, Dynamic Blue Metallic oraz Desert Sand Metallic. Paka Sierry nadal występuje z zaawansowaną, sześciopozycyjną klapą tylną MultiPro oraz kompozytową konstrukcją CarbonPro.

GMC Sierra 2022

Pojawiły się też dwie nowe wersje wyposażeniowe i wykończeniowe – luksusowa Denali Ultimate oraz terenowa AT4X. GMC Sierra Denali Ultimate z zewnątrz wyróżnia się ciemnym grillem, emblematami, 22-calowymi felgami oraz akcentami „Vader chrome”. Z kolei wariant AT4X posiada specjalne 18-calowe czarne felgi i opcjonalną osłonę wahaczy do agresywnej jazdy po bezdrożach.

Denali Ultimate

GMC Sierra 2022 Denali Ultimate

GMC Sierra Denali Ultimate – bardziej luksusowy charakter

Znacznie więcej zmieniło się w kabinie. Projekt deski rozdzielczej jest całkowicie nowy. Prezentuje się ona teraz znacznie atrakcyjniej i nowocześniej, wykonano ją też z lepszych materiałów. GMC ujawniło zdjęcia obu nowych wersji swojego pickupa. W wersji Denali Ultimate nabywca otrzyma bogatsze i bardziej luksusowe wyposażenie niż w odmianie Denali, obejmujące m.in. adaptacyjne zawieszenie, zamszową podsufitkę czy 12-głośnikowy system audio Bose z osłonami głośników ze stali nierdzewnej. Denali Ultimate wyróżnia ponadto wyjątkowe wykończenie z matowego drewna Paldao z wyrytą topograficzną mapę góry Denali na Alasce. Ten sam akcent pojawił się na siedzeniach ze specjalnej tapicerki skórzanej Alpine Umber. Ekskluzywności kabinie dodają obszyte skóra deska rozdzielcza, panele drzwi oraz konsola środkowa. Przednie fotele mają ponadto 16-kierunkową regulację i masaż.

GMC Sierra 2022 Denali Ultimate

GMC Sierra 2022 Denali Ultimate

Takie same fotele ma wersja AT4X, podobnie zresztą jak system audio Bose i podobny ogólny wystrój wnętrza. Wariant ten wyróżniają wykończenia z drewna jesionowego oraz inna skórzana tapicerka, a także emblematy AT4X. 

GMC Sierra po liftingu otrzymała nowy system infotainment z większym, 13,4-calowym ekranem dotykowym oraz 12,3-calowy zestaw wirtualnych zegarów. Jedynie podstawowy wariant Pro będzie pozbawiony tych „ekstrasów”. 

ZOBACZ TAKŻE
Samochody niedostępne w Polsce - GMC Yukon. Na wskroś amerykański

Sierra AT4X – przygotowana na bezdroża

Wariant AT4 oferuje jednak zestaw specjalnych amortyzatorów Multimatic DSSV, znanych choćby z Chevroleta Silverado ZR2. Zapewniają one lepsze właściwości jezdne w zróżnicowanym terenie, jednocześnie zachowując komfort na drodze. GMC Sierra AT4X wyposażono też w nowe sprężyny zwiększające skok koła o 50 mm z przodu oraz 25 mm z tyłu w porównaniu do zwykłego AT4. Standardem są też elektronicznie blokowane przedni i tylny mechanizm różnicowy oraz dodatkowe osłony podwozia. Tryby jazdy wzbogacono o tryb terenowy z funkcją pełzania.

GMC Sierra 2022 AT4X

GMC Sierra 2022 AT4X

Wyposażeniem standardowym w Denali Ultimate i opcją w Denali będzie system Super Cruise. Umożliwia on częściowo autonomiczną jazdę po autostradzie (bez trzymania rąk na kierownicy). System zawiera nie tylko aktywny tempomat, ale także funkcję centrowania i śledzenia pasa ruchu oraz funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, a nawet wyprzedzania. Super Cruise współpracuje także z holowaną przyczepą – kierowca musi tylko wprowadzić długość przyczepy do systemu. Super Cruise współpracuje z systemem infotainment opartym na Androidzie, dzięki czemu monitoruje trasę na bieżąco dzięki Mapom Google. System zawiera także inne udogodnienia w postaci bezprzewodowych funkcji AndroidAuto i Apple CarPlay i bezprzewodowe aktualizacje.

ZOBACZ TAKŻE
Samochody niedostępne w Polsce - Chevrolet Silverado. Pickup rangi XL

Znacznie wzrosła siła uciągu

Kilka zmian zaszło także pod maską. 2.7-litrowy turbodiesel R4 oferuje teraz 569 Nm zamiast dotychczasowych 472. Kilka drobnych ulepszeń otrzymał też  3-litrowy turbodiesel Duramax V6. Wprowadzono też zmiany w podwoziu, dzięki czemu siła uciągu tej wersji wzrosła aż o 1814 kg (do 5987 kg). Wariant z 4×4 oferuje natomiast 5897 kg siły uciągu, co jest najlepszym wynikiem w segmencie lekkich pickupów z napędem na obie osie. Oprócz tego samochód występuje z benzynową V6-tką o pojemności 4.3 litra oraz jednostkami V8 o pojemności 5.3 oraz 6.2 litra.

Bazowa GMC Sierra 1500 startuje z pułapu 32 495 dolarów. Opisywane topowe warianty AT4X i Denali Ultimate kosztują odpowiednio 74 995 oraz 80 395 dolarów. Samochód trafi na rynek amerykański na początku przyszłego roku.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama