Connect with us

Czego szukasz?

Biznes

BMW ze specjalnym logo dywizji M w 2022 r. Wszystko z okazji jubileuszu

24 maja 2022 r. przypada 50. rocznica założenia BMW M GmbH. Już niecałe trzy miesiące wcześniej ta spółka zależna BMW Group zacznie wyróżniać swoje aktualne produkty znakiem graficznym kojarzącym się z tradycją i jubileuszowym nastrojem.

bmw m 50 rocznica logo
Fot. BMW

Specjalna oferta dla klientów

Klienci, którzy zdecydują się na samochód BMW M lub model BMW wyposażony w pakiet sportowy M z datą produkcji od marca 2022 r., będą mogli ozdobić jego przód, tył i dekielki obręczy kół plakietką inspirowaną klasycznym logo BMW Motorsport. Jako alternatywa dla konwencjonalnego logo BMW sygnalizuje ono pasję do wyścigów i korzeni marki BMW M. Tę wyjątkową w historii BMW M ofertę będzie można zamawiać od końca stycznia 2022 roku.

Oprócz plakietek w roku jubileuszowym 2022 do wybranych modeli oferowanych będzie 50 kultowych lakierów BMW M o historycznym znaczeniu. To m.in. żółty Dakar, ognisty pomarańczowy, fiolet Daytona, niebieski Macao, czerwień Imola czy mroźny niebieski Marina Bay. Rzecz jasna nawiązują one do różnych epok w 50-letniej historii BMW M.

ZOBACZ TAKŻE
Co oznacza akronim BMW? Wbrew pozorom historia nie jest taka prosta

Historia logo dywizji M

Logo BMW z przesuniętymi względem siebie półkolami w kolorze niebieskim, fioletowym i czerwonym zostało po raz pierwszy użyte w 1973 roku. Wykorzystano je w samochodach wyścigowych założonej rok wcześniej firmy BMW Motorsport GmbH. Dopiero w 1978 r., wraz z debiutem BMW M1, pojawiły się trzy pochylone w prawo kolorowe paski przypominające literę M. Te do dziś są znakiem firmowym o szczególnie wysokiej wartości rozpoznawczej i potencjale identyfikacji, także poza sceną sportów motorowych.

Legendarne BMW M1 było jedynym wyczynowym samochodem seryjnym BMW M, który oprócz logo z trzema kolorowymi paskami nosił również historyczne logo BMW Motorsport. W obu logo kolor niebieski oznacza BMW, czerwony symbolizuje wyścigi, a fioletowy wyraża związek między nimi. W międzyczasie fiolet ustąpił miejsca granatowi, a od 1993 r. BMW Motorsport GmbH działa pod nazwą BMW M GmbH. 

ZOBACZ TAKŻE
Szef BMW mocno uderzył w Teslę. Wyśmiał jej jakość i nie tylko

2022 będzie także rokiem dużych premier w BMW

— Za pomocą klasycznego logo BMW Motorsport chcielibyśmy podzielić się z miłośnikami marki naszą radością z powodu jubileuszu BMW M GmbH — powiedział Franciscus van Meel, prezes zarządu BMW M GmbH. 

W 2022 r. firma po raz pierwszy wprowadzi na rynek BMW M3 Touring. Ponadto szczególnie zorientowani na osiągi miłośnicy marki mogą oczekiwać spektakularnego modelu specjalnego BMW M4 Coupé. Również następca popularnego modelu BMW M2 jest już w zaawansowanej fazie rozwoju serii. Równolegle kontynuowana będzie elektryfikacja marki BMW M. W roku jubileuszowym na rynku zadebiutuje pierwszy w historii BMW M GmbH zelektryfikowany model wyczynowy.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama