Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Biznes

Volkswagen wciąż widzi przyszłość dla diesli. Powody mogą zaskakiwać

Kojarzony z aferą Dieselgate niemiecki producent oznajmił, że nie zrezygnuje z silników wysokoprężnych. Dodał, że przyszłe jednostki TDI mają bowiem korzystać z paliwa parafinowego. Argumentacja może zaskoczyć.

Volkswagen Golf VIII GTD

Jeszcze nie tak dawno wydawało się, że Volkswagen na dobre skończy z silnikami wysokoprężnymi. Wciąż odczuwa w pewnym stopniu pokłosie afery Dieselgate z 2015 roku. Ponadto firma wiele razy podkreślała, jak dużą wagę przywiązuje teraz do elektryfikacji gamy. Skupia się bowiem na rozwoju gamy modeli ID. oraz opracowywaniu elektrycznych modeli należących do koncernu marek. Dlatego też najnowsze zapewnienia producenta odnośnie silników wysokoprężnych mogą zaskakiwać.

Volkswagen wciąż wierzy w diesle

Volkswagen oficjalnie ogłosił, że jego najnowsza generacja czterocylindrowych silników wysokoprężnych jest dopuszczona do stosowania z paliwami parafinowymi, nowo opracowanym olejem napędowym zawierającym biokomponenty. Według producenta, stosowanie paliw parafinowych powinno pozwolić na znaczne zmniejszenie emisji dwutlenku węgla – około 70-95% w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym. Co prawda komunikat prasowy dotyczy głównie samochodów flotowych i użytkowych. Firma poinformowała jednak, że wszystkie modele Volkswagena wyposażone w silniki TDI, począwszy od końca czerwca 2022 roku, będą dopuszczone do pracy parafinowymi olejami napędowymi zgodnie z europejską normą EN 15940. Modele te obejmują Tiguana TDI, a także Golfa ósmej generacji w wariancie GTD.

Golf VIII GTD

Poprzez stosowanie paliw przyjaznych dla środowiska w wybranych modelach Volkswagena umożliwiamy klientom w całej Europie znaczne zmniejszenie emisji CO2, gdy tylko paliwo jest dostępne lokalnie. Na przykład stosowanie paliw parafinowych jest rozsądnym wariantem szczególnie dla firm z mieszaną flotą składającą się z modeli z napędem elektrycznym i konwencjonalnym – powiedział prof. Thomas Garbe, szef działu benzyny i oleju napędowego w Volkswagenie.

ZOBACZ TAKŻE
Afery Dieselgate ciąg dalszy? Ciekawe doniesienia w sprawie Mercedesa

Ekologiczny diesel, czyli paliwo z parafiną

Paliwa parafinowe wytwarza się z biologicznych pozostałości i odpadów, takich jak hydrorafinowany olej roślinny (HVO). Te biopaliwa, w tym HVO, są już dostępne na rynku. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat ich udział w europejskim rynku energetycznym wzrośnie do 20-30%. Przykładami parafinowych olejów napędowych już dostępnych na rynku są C.A.R.E diesel, NEXTBTL i HVO.

Oleje HVO, jako teoretycznie neutralne środowiskowo, mają ogromną przyszłość w transporcie samochodowym. Na razie jednak mają taki problem, że są średnio o złotówkę na litrze droższe od normalnego oleju napędowego. Swój własny zakład produkcji HVO planuje uruchomić w 2024 roku Orlen.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama