Od premiery najnowszej generacji Toyoty Land Cruiser (J300) minęło zaledwie pół roku, a już okazuje się, że jest ona prawdziwym przebojem. Toyota potwierdziła właśnie, że lista oczekujących jest tak długa, że na słynną terenówkę trzeba czekać aż 4 lata! Jednocześnie producent opublikował przeprosiny na japońskiej stronie Land Cruisera. Jeszcze w 2021 roku pojawiła się plotka, że Toyota miała tak wiele zamówień na nowego Land Cruisera, że ich realizacja zajmie 4 lata. Teraz firma tylko oficjalnie potwierdziła te doniesienia.
4 lata oczekiwania na Land Cruisera
– Bardzo dziękujemy za rozważenie i zamówienie naszych pojazdów. Land Cruiser został bardzo dobrze przyjęty w Japonii i na całym świecie. Serdecznie przepraszamy, że dostarczenie Land Cruisera zajmie dużo czasu do Ciebie po złożeniu zamówienia, za co serdecznie przepraszamy. Jeżeli złożysz zamówienie teraz, czas realizacji zamówienia może wynieść nawet 4 lata. Dołożymy wszelkich starań, aby skrócić czas dostawy dla naszych klientów. Dziękujemy za zrozumienie w tej sprawie – można przeczytać w oficjalnym komunikacie Toyoty.
Warto dodać, że nowy Land Cruiser – w przeciwieństwie do poprzednika – nie jest oferowany ani na rynku amerykańskim, ani też w Europie. Stąd też tym bardziej zadziwia tak długi czas oczekiwania na samochód. Tej sytuacji nie tłumaczy nawet obecny kryzys z półprzewodnikami. W Stanach oferowana jest jednak bardziej prestiżowa wersja Land Cruisera w postaci Lexusa LX 600.
Zastąpiła dwa modele jednocześnie
Toyota Land Cruiser J300 zadebiutowała w czerwcu 2021 roku, zastępując oferowaną od 2009 roku serię J150 i znaną od 2007 roku J200 (Land Cruiser V8). Samochód wygląda znacznie nowocześniej, oferuje bogatsze wyposażenie i bardziej luksusowe wnętrze, pozostając jednocześnie masywną terenówką opartą na ramie. W porównaniu do poprzednika samochód zrzucił aż 200 kg. Japońska terenówka bazuje na nowej platformie TNGA.
Pod maską zamiast V8-ki mamy teoretycznie bardziej ekonomiczny silnik V6 biturbo. Rozwija on 415 KM i 650 Nm. Są to zatem o blisko 30 KM i 108 Nm lepsze parametry niż oferowała jednostka V8. Na niektórych rynkach dostępny jest też 3.3-litrowy turbodiesel V6 z podwójnym doładowaniem. Oferuje on 309 KM oraz 700 Nm. Oba warianty współpracują z 10-biegową skrzynią automatyczną. Jeśli chodzi o parametry terenowe, nowa Toyota Land Cruiser wypada jeszcze lepiej od poprzednika. Kąt natarcia wynosi bowiem 32 stopnie, zejścia 26,5 stopnia w zależności od wersji, zaś bazowy prześwit wynosi 230 mm. Oczywiście Land Cruiser posiada napęd 4×4 z trzema blokadami mechanizmu różnicowego.