Connect with us

Czego szukasz?

Biznes

Pandemia niestraszna Ferrari. Rekordowa sprzedaż samochodów

Pandemia koronawirusa zmiotła niektóre firmy z powierzchni ziemi, a innym dała mocno w kość. Są jednak też takie, które w tym trudnym dla całego świata okresie radzą sobie doskonale. Z pewnością można tak powiedzieć o Ferrari, które w 2021 r. dostarczyło rekordową liczbę samochodów i odnotowało imponujący zysk.

ferrari logo samochód

Sprzedaż lepsza niż przed pandemią

W ubiegłym roku Ferrari zwiększyło bowiem zysk netto o 37 procent względem 2020 r. do 833 milionów euro. To imponujący wynik, ale dopiero początek laurki dla włoskiej marki.

Producent z Maranello dostarczył bowiem w zeszłym roku swoim klientom rekordowe 11 155 samochodów. To o 22,3 procent więcej niż w poprzednim roku finansowym i o 10,1 procent więcej niż w 2019 r., a więc jeszcze przed pandemią koronawirusa.

Kwotowo patrząc, sprzedaż wzrosła o 23 procent do 4,3 miliarda euro. Co ciekawe, z oświadczenia Ferrari wynika, że w 2022 r. spodziewa się jeszcze lepszych wyników sprzedażowych (na poziomie 4,8 mld euro) i większych zysków. We wszystkich rejonach marka odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży względem 2020 r., ale są też takie z dużo wyższym. W Chinach, Hongkongu i Tajwanie sprzedaż była niemal dwa razy wyższa niż rok wcześniej. 

ZOBACZ TAKŻE
Kimi Raikkonen sprzedaje jedno ze swoich Ferrari. Zgadujcie cenę

Marka jednocześnie poinformowała, że inwestuje coraz więcej pieniędzy w badania i rozwój, aby móc opracowywać nowe modele. 

Pomimo pandemii koronawirusa zainteresowanie luksusowymi samochodami jest ogromne. Rolls-Royce w 2021 r. zwiększył swoją sprzedaż o 49 procent do rekordowych 5 586 samochodów, a Porsche zwiększyło sprzedaż we wszystkich regionach dostarczając klientom ponad 300 000 samochodów.

Świętowanie rocznicy pierwszym SUV-em w historii

Przypomnijmy, że producent z Maranello obchodzi w tym roku historyczną rocznicę. Właśnie mija 75 lat od produkcji pierwszego samochodu, którym było Ferrari 125 S. Samochód co prawda w swoim pierwszym wyścigu odnotował awarię, ale wygrał sześć z kolejnych trzynastu wyścigów, rozpoczynając erę Ferrari. 

Początki marki sięgają jednak 1929 roku, kiedy to (wtedy jeszcze w Modenie) powstała Scuderia Ferrari, zespół wyścigowy Enzo Ferrariego specjalizujący się w modyfikowaniu samochodów Alfy Romeo do celów wyścigowych. 

ZOBACZ TAKŻE
Ferrari Daytona SP3 - najbardziej aerodynamiczny model w historii marki

Rocznicę świętować będzie także historycznym wydarzeniem – pierwszym SUV-em w swojej ofercie. Marka skupia się na samochodach sportowych, w których wykorzystuje swoją wiedzę z wyścigów, przez co unikała SUV-a. Ostatecznie jednak nie mogła udawać, że nie widzi narastającego trendu, a tym samym napływających pieniędzy od swoich klientów, którzy z pewnością będą zainteresowani takim samochodem.

Pomimo zbliżającej się premiery Purosanque, wciąż niewiele o nim wiadomo. Będzie on pośrednim następcą modelu GTC4Lusso i zostanie opracowany na nowej platformie dla samochodów z silnikiem z przodu. Nadal nie wiadomo jednak, jaka jednostka znajdzie się pod maską. 

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama