Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Samochody niedostępne w Polsce – Ford Everest. Modniej ubrany Ranger

Ford Everest doczekał się właśnie nowego, czwartego już wcielenia. Podobnie jak poprzednicy, bazuje on na Rangerze, stanowiąc bardziej luksusową i modniejszą alternatywę dla pickupa. Zaskakiwać może gama jednostek napędowych.

Ford Everest
Fot. Ford

Debiut tego modelu był tylko kwestią czasu zważywszy na premierę nowego Rangera zaledwie kilka miesięcy temu. Ford ma już wprawę w tworzeniu SUV-ów opartych na pickupach. Historia Everesta sięga bowiem 2003 roku, kiedy to zaprezentowano pierwszą generację amerykańskiego SUV-a klasy wyższej. Zresztą nie tylko Ford tworzy tego typu samochody – wystarczy tu wspomnieć chociażby Mitsubishi czy Nissana, które mają w swoim dorobku podobne modele. Mowa tu o Nissanie Pathfinderze czy Mitsubishi Pajero Sport. Ford nie eksperymentował, a wprowadzenie nowej generacji Everesta sprawiło, że rozstaw osi w porównaniu do poprzednika jest dłuższy o 50 mm.

Ford Everest – SUV z terenowym zacięciem pickupa

Zgodnie z oczekiwaniami, stylizacja nawiązuje do swojego kuzyna Rangera z prawie identycznym przednim pasem. Przejście z nadwozia typu pickup do SUV-a przyniosło dłuższe tylne drzwi, co zapewnia lepszy dostęp do tylnych siedzeń. Jeśli chodzi o tylne światła, są one znacznie szersze niż w Rangerze i otaczają szeroki pasek na tylnej klapie z napisem EVEREST.

Ford Everest

 

Ford zachwala zdolność brodzenia do 80 cm, podczas gdy dach może wytrzymać obciążenia statyczne do 350 kg lub dynamiczne do 100 kg. Samochód jest też dostępny z dwiema blokadami mechanizmu różnicowego oraz dwoma hakami holowniczymi. Co ciekawe, w komorze silnika jest miejsce na drugi akumulator, aby zasilić różne akcesoria z rynku wtórnego. Ma to podkreślać outdoorowy charakter Everesta

Począwszy od 360-stopniowej kamery i matrycowych reflektorów LED po adaptacyjny tempomat i asystenta utrzymania pasa ruchu — Ford Everest 2023 jest pełen technologii. W amerykańskim SUV-ie zastosowano również funkcję automatycznego wspomagania kierowania, aby uniknąć kolizji w przypadku, gdy samo hamowanie nie wystarczy. Jeśli zdarzy się wypadek, włącza się hamowanie po kolizji, aby uniknąć wtórnego wypadku. Ciekawostką jest też system monitorowania martwego pola obejmujący również przyczepy o długości do 10 metrów i szerokości 2,4 m.

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Ford Ranger wreszcie jest. Nowoczesny pickup z dieslem V6

Zamiast paki dodatkowy rząd siedzeń

W kabinie wygospodarowano trzy rzędy siedzeń i miejsca dla siedmiu osób. Deska rozdzielcza jest taka sama jak w Rangerze. Nowy Everest otrzymał zatem system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4. Ekran dotykowy zorientowany pionowo ma 10,1 cala na niższych poziomach wyposażenia, a w droższych modelach 12 cali przekątnej. Tak samo jest z cyfrowym zestawem wskaźników, z rozmiarami 8 i 12,3 cala w zależności od wersji. 

Ford Everest

Pod maską Everesta znalazły się dwie wysokoprężne jednostki. Pierwsza to czterocylindrowa 2-litrowa konstrukcja z jedną lub dwiema turbosprężarkami, zaś druga to 3-litrowy motor V6. Oba silniki współpracują z dziesięciobiegową skrzynią automatyczną, zaś napęd trafia na tylną lub obie osie, w zależności od wersji. Od przyszłego roku dostępna będzie też sześciobiegowa skrzynia manualna oraz 2.3-litrowy turbodoładowany benzyniak EcoBoost. Ford Everest trafi do sprzedaży na rynku amerykańskim w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama