Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Nowe Renault Austral. Ma szansę przełamać złą passę poprzednika

Kadjar był poprawnym, choć niezbyt popularnym SUV-em, które w dodatku cierpiało na pewne wpadki jakościowe. Jego następca w postaci Renault Austral ma być pod każdym względem od niego lepszy i przede wszystkim znacznie nowocześniejszy.

Renault Austral
Fot. Renault

Długo zapowiadany debiut Australa był poprzedzony licznymi teaserami i kontrolowanymi przeciekami informacji. . Nowe Renault Austral to ważny model, który wyznacza kolejny etap ofensywy w segmencie C, rozpoczętej premierą modeli Arkana i Megane E-TECH elektrycznego.

Renault Austral – zupełnie nowa jakość 

Najnowsze Renault Austral prezentuje znacznie świeższy i odważniejszy design, zapoczątkowany przez Megane E-TECH. Pojazd łączy w sobie cechy charakterystyczne modeli SUV z nowymi zasadami projektowania „zmysłowej technologii” Renault: jego zaokrąglona, ​​zmysłowa sylwetka stylowo współgra z wyrazistymi geometrycznymi liniami, detalami konstrukcyjnymi, takimi jak technologia mikrooptyczna zastosowana z tyłu Światła LED i wzory w kształcie rombu w przednich światłach. Całkowicie nowy Austral jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia.

Renault Austral

Nowy Austral jest również dostępny w ekskluzywnej wersji Esprit Alpine, która nadaje mu bardziej sportowy wygląd. Czerpie inspirację ze sportowego DNA flagowej marki Grupy Renault, Alpine. W tej wersji Całkowicie Nowy Austral ma jeszcze bardziej agresywną stylistykę. Jej podstawą są specjalny kolor Satin Shale Grey, 20-calowe czarne felgi, czarna listwa wokół szyb i czarny spojler klapy bagażnika, a także emblematy Alpine. Znajdziemy je także na progach drzwi. Kabinę w wersji Esprit Alpine wyróżniają także sportowa kierownica, fotele ze skóry Nappa i Alcantary, wstawki imitujące włókno węglowe. aluminiowe nakładki na pedały oraz niebieskie szwy.

Nowy Austral to pierwszy samochód z gamy Renault zaprojektowany na bazie platformy podłogowej CMF-CD trzeciej generacji (znana z najnowszego Qashqaia), opracowanej przez Alians. Dostosowano ją do różnych form elektryfikacji, w tym hybryd plug-in. Renault Austral mierzy 4,51 m długości, 1,83 m szerokości oraz 1,62 m wysokości. Rozstaw osi liczy 2,67 m. Jest zatem nieco większe od Kadjara, choć jednocześnie odrobinę węższe. Urósł też bagażnik, który liczy teraz od 500 do 575 l w odmianie z opcjonalną przesuwną kanapą. Wariant hybrydowy E-TECH pomieści natomiast od 430 do 550 l. 

Renault Austral

Nowoczesność i elektryfikacja

Samochód wyposażono w najnowszą, jeszcze mocniejszą i wydajniejszą wersję układu Full Hybrid E-TECH oraz jeden z dwóch silników benzynowych z układem Mild Hybrid z akumulatorem 48 V lub 12 V. Podobnie jak w Qashqaiu, bazę stanowi jednostka benzynowa 1.3 TCe z układem mild hybrid, oferująca 140 oraz 160 KM i 270 Nm. Współpracuje ona z sześciobiegową skrzynią manualną lub przekładnią bezstopniową X-Tronic.  Odmiana hybrydowa bazuje na silniku 1.2 TCe i rozwija 160 oraz 200 KM, w zależności od wersji. W  każdej odmianie napęd trafia na przednią oś. Wariantu AWD nie przewidziano, za to dostępny będzie w opcji system czterech kół skrętnych. Podobnie jak w Qashqaiu, uboższe wersje dostaną belkę skrętną z tyłu, zaś bogatsze układ wielowahaczowy.

Renault Austral

Zaawansowany technologicznie kokpit nowego Australa jest zbudowany wokół dużego ekranu OpenR. Łączy on 12,3-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej z 12-calowym pionowym ekranem systemu multimedialnego Google Android Automotive. Nowy wyświetlacz Head Up o przekątnej 9,3 cala, wyświetlany przez przednią szybę, zwiększa całkowitą liczbę ekranów na pokładzie. Elegancki i nowoczesny styl kokpitu tworzy subtelny podział między kierowcą a pasażerem z przodu. Mieści się w nim również opływowa podpórka pod ręce, która sprawia, że ​​korzystanie z ekranu multimedialnego jest wygodniejsze. Konsola zawiera gniazdo na telefon z możliwością ładowania indukcyjnego i praktycznym schowkiem na co dzień. Łączna pojemność schowków we wnętrzu Australa wynosi aż 35 litrów.

Praktyczność, jakość i styl

W zależności od wykończenia i wybranych dodatków, wnętrze Nowego Australa składa się z prawdziwego drewna, skóry, Alcantary, wyściełanych tkanin i innych dopasowanych materiałów, które są miękkie w dotyku i połączone z lakierowanymi akcentami w kolorze Deep Glossy Black i Satin Chrome. Całość uzupełnia rozbudowane oświetlenie nastrojowe Living Lights.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Kadjar Intens 1.7 dCi (150 KM) 4x4 - jest lepiej!

Nowe Renault Austral jest wyposażone w 32 systemy wsparcia prowadzenia (ADAS). Można je pogrupować w trzy kategorie: jazda, parkowanie i bezpieczeństwo. W efekcie zapewniają one możliwość jazdy autonomicznej poziomu 2. Ciekawostką jest też możliwość zamówienia opcjonalnego systemu audio Harman Kardon z 12 głośnikami i subwooferem w bagażniku.

Renault Austral

Renault Austral trafi do salonów dopiero jesienią bieżącego roku. Zamówienia będzie można składać od połowy 2022 r., zaś produkcją pojazdu zajmie się hiszpańska fabryka Renault w Palencii. Patrząc na Australa, wróżymy mu większy sukces niż w przypadku Kadjara, co do którego nieraz mieliśmy pewne zastrzeżenia w naszych testach. Oczywiście wszystko pozostanie kwestią kalkulacji cennika.

5/5 (liczba głosów: 4)
Skomentuj

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Reklama