Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowe Renault Austral. Ma szansę przełamać złą passę poprzednika

Kadjar był poprawnym, choć niezbyt popularnym SUV-em, które w dodatku cierpiało na pewne wpadki jakościowe. Jego następca w postaci Renault Austral ma być pod każdym względem od niego lepszy i przede wszystkim znacznie nowocześniejszy.

Renault Austral
Fot. Renault

Długo zapowiadany debiut Australa był poprzedzony licznymi teaserami i kontrolowanymi przeciekami informacji. . Nowe Renault Austral to ważny model, który wyznacza kolejny etap ofensywy w segmencie C, rozpoczętej premierą modeli Arkana i Megane E-TECH elektrycznego.

Renault Austral – zupełnie nowa jakość 

Najnowsze Renault Austral prezentuje znacznie świeższy i odważniejszy design, zapoczątkowany przez Megane E-TECH. Pojazd łączy w sobie cechy charakterystyczne modeli SUV z nowymi zasadami projektowania „zmysłowej technologii” Renault: jego zaokrąglona, ​​zmysłowa sylwetka stylowo współgra z wyrazistymi geometrycznymi liniami, detalami konstrukcyjnymi, takimi jak technologia mikrooptyczna zastosowana z tyłu Światła LED i wzory w kształcie rombu w przednich światłach. Całkowicie nowy Austral jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia.

Renault Austral

Nowy Austral jest również dostępny w ekskluzywnej wersji Esprit Alpine, która nadaje mu bardziej sportowy wygląd. Czerpie inspirację ze sportowego DNA flagowej marki Grupy Renault, Alpine. W tej wersji Całkowicie Nowy Austral ma jeszcze bardziej agresywną stylistykę. Jej podstawą są specjalny kolor Satin Shale Grey, 20-calowe czarne felgi, czarna listwa wokół szyb i czarny spojler klapy bagażnika, a także emblematy Alpine. Znajdziemy je także na progach drzwi. Kabinę w wersji Esprit Alpine wyróżniają także sportowa kierownica, fotele ze skóry Nappa i Alcantary, wstawki imitujące włókno węglowe. aluminiowe nakładki na pedały oraz niebieskie szwy.

Nowy Austral to pierwszy samochód z gamy Renault zaprojektowany na bazie platformy podłogowej CMF-CD trzeciej generacji (znana z najnowszego Qashqaia), opracowanej przez Alians. Dostosowano ją do różnych form elektryfikacji, w tym hybryd plug-in. Renault Austral mierzy 4,51 m długości, 1,83 m szerokości oraz 1,62 m wysokości. Rozstaw osi liczy 2,67 m. Jest zatem nieco większe od Kadjara, choć jednocześnie odrobinę węższe. Urósł też bagażnik, który liczy teraz od 500 do 575 l w odmianie z opcjonalną przesuwną kanapą. Wariant hybrydowy E-TECH pomieści natomiast od 430 do 550 l. 

Renault Austral

Nowoczesność i elektryfikacja

Samochód wyposażono w najnowszą, jeszcze mocniejszą i wydajniejszą wersję układu Full Hybrid E-TECH oraz jeden z dwóch silników benzynowych z układem Mild Hybrid z akumulatorem 48 V lub 12 V. Podobnie jak w Qashqaiu, bazę stanowi jednostka benzynowa 1.3 TCe z układem mild hybrid, oferująca 140 oraz 160 KM i 270 Nm. Współpracuje ona z sześciobiegową skrzynią manualną lub przekładnią bezstopniową X-Tronic.  Odmiana hybrydowa bazuje na silniku 1.2 TCe i rozwija 160 oraz 200 KM, w zależności od wersji. W  każdej odmianie napęd trafia na przednią oś. Wariantu AWD nie przewidziano, za to dostępny będzie w opcji system czterech kół skrętnych. Podobnie jak w Qashqaiu, uboższe wersje dostaną belkę skrętną z tyłu, zaś bogatsze układ wielowahaczowy.

Renault Austral

Zaawansowany technologicznie kokpit nowego Australa jest zbudowany wokół dużego ekranu OpenR. Łączy on 12,3-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej z 12-calowym pionowym ekranem systemu multimedialnego Google Android Automotive. Nowy wyświetlacz Head Up o przekątnej 9,3 cala, wyświetlany przez przednią szybę, zwiększa całkowitą liczbę ekranów na pokładzie. Elegancki i nowoczesny styl kokpitu tworzy subtelny podział między kierowcą a pasażerem z przodu. Mieści się w nim również opływowa podpórka pod ręce, która sprawia, że ​​korzystanie z ekranu multimedialnego jest wygodniejsze. Konsola zawiera gniazdo na telefon z możliwością ładowania indukcyjnego i praktycznym schowkiem na co dzień. Łączna pojemność schowków we wnętrzu Australa wynosi aż 35 litrów.

Praktyczność, jakość i styl

W zależności od wykończenia i wybranych dodatków, wnętrze Nowego Australa składa się z prawdziwego drewna, skóry, Alcantary, wyściełanych tkanin i innych dopasowanych materiałów, które są miękkie w dotyku i połączone z lakierowanymi akcentami w kolorze Deep Glossy Black i Satin Chrome. Całość uzupełnia rozbudowane oświetlenie nastrojowe Living Lights.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Kadjar Intens 1.7 dCi (150 KM) 4x4 - jest lepiej!

Nowe Renault Austral jest wyposażone w 32 systemy wsparcia prowadzenia (ADAS). Można je pogrupować w trzy kategorie: jazda, parkowanie i bezpieczeństwo. W efekcie zapewniają one możliwość jazdy autonomicznej poziomu 2. Ciekawostką jest też możliwość zamówienia opcjonalnego systemu audio Harman Kardon z 12 głośnikami i subwooferem w bagażniku.

Renault Austral

Renault Austral trafi do salonów dopiero jesienią bieżącego roku. Zamówienia będzie można składać od połowy 2022 r., zaś produkcją pojazdu zajmie się hiszpańska fabryka Renault w Palencii. Patrząc na Australa, wróżymy mu większy sukces niż w przypadku Kadjara, co do którego nieraz mieliśmy pewne zastrzeżenia w naszych testach. Oczywiście wszystko pozostanie kwestią kalkulacji cennika.

5/5 (liczba głosów: 4)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama