Japończycy długo kazali Europie czekać na nowego Civika. Honda Civic 11. generacji zadebiutowała bowiem w Stanach Zjednoczonych już w kwietniu 2020 roku. Otrzymała nową stylistykę wewnątrz i na zewnątrz oraz inne ulepszenia w stosunku do poprzedniego modelu. Tymczasem do Europy nowa Honda Civic zawitała dopiero teraz. Na pocieszenie dodamy fakt, iż będzie ona oferowana z zupełnie nowym napędem hybrydowym o całkiem przyzwoitej mocy i parametrach. Dzięki, oferowanemu w standardzie, hybrydowemu układowi napędowemu e:HEV, nowy Civic stanowi uwieńczenie zobowiązania marki, która zapowiedziała zelektryfikowanie do końca 2022 roku europejskiej gamy głównych modeli.
Nowa Honda Civic – maksimum człowieka, minimum maszyny
Civic w najnowszej odsłonie jest odzwierciedleniem nowego, progresywnego, radosnego podejścia do designu, w myśl zasady Hondy „Maksimum Człowieka, Minimum Maszyny” (M/M). Nowa Honda Civic charakteryzuje się elegancką, sportową sylwetką, którą uzyskano dzięki obniżeniu o 25 mm linii maski w stosunku do poprzedniej generacji. Jednocześnie zwiększeniu uległa powierzchnia szyb, co dało efekt rozświetlenia i przestronności wnętrza.
Aby stworzyć wrażenie wyrafinowanej elegancji zastosowano czystsze, spokojniejsze wykończenie powierzchni, z bardziej wyrazistymi liniami podziału, podkreślającymi kluczowe elementy. Niżej poprowadzona linia szyb podkreśla sylwetkę pojazdu, a także zapewnia lepszą widoczność z tylnych siedzeń. W porównaniu z poprzednią generacją Civic, podstawa słupka A została przesunięta do tyłu i jest obecnie w jednej linii z osią przednich kół. Dzięki temu samochód zyskał bardziej zrównoważone proporcje oraz szerszą, pewniej zarysowaną sylwetkę. Najwyższy punkt linii dachu przesunięto do przodu w porównaniu z poprzednią generacją. Łagodne nachylenie w stronę klapy bagażnika nadaje hatchbackowi elegancki wygląd, zbliżony do fastbacka.
Przestronniejsza i nowocześniejsza kabina
Dłuższy o 35 mm rozstaw osi pozwolił projektantom stworzyć przestronniejszą i wygodniejszą kabinę. Kabina Civika wygląda tak samo jak w wersji amerykańskiej i może się podobać. Posiada 9-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy z 10,2-calowym cyfrowym zestawem wskaźników dostępnym wraz z 12-głośnikowym systemem audio Bose. Civica wyposażono również w najnowszą wersję pakietu Hondy Sensing z zaawansowanymi funkcjami bezpieczeństwa, które obejmują asystenta utrzymania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i wiele innych.
Pod maską mocna hybryda
Nowa Honda Civic łączy nowo opracowany 2-litrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona z dwoma kompaktowymi silnikami elektrycznymi. Łączna moc wyjściowa to 184 KM i moment obrotowy 315 Nm. Civic posiada także nowy, 72-ogniwowy akumulator litowo-jonowy. Honda twierdzi, że ulepszenia wprowadzone w silniku pomagają autu osiągnąć „jeden z najwyższych” współczynników sprawności cieplnej dla samochodu produkcyjnego na poziomie 41%. Układ napędowy jest również wyposażony w nową jednostkę sterującą mocą umieszczoną pod maską i najnowszą wersję baterii. Honda twierdzi, że jest mniejsza i lżejsza, ale ma zwiększoną gęstość energii. Civic e:HEV ma cztery tryby jazdy: Eco, Normal, Sport i Individual. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem przekładni e-CVT.
Nowa Honda Civic e:HEV hybrid trafi do sprzedaży w Europie jesienią tego roku. Ceny pojazdu poznamy zapewne bliżej premiery sprzedażowej.