Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowa Honda Civic zadebiutowała w Europie jako mocna hybryda

Blisko 2 lata po premierze amerykańskiej wersji doczekaliśmy się europejskiej odmiany kompaktowej Hondy. Nowa Honda Civic w wersji na rynek europejski otrzymała nowy, mocny napęd hybrydowy, jednak stylistycznie obyło się praktycznie bez zmian.

Nowa Honda Civic
Fot. Honda

Japończycy długo kazali Europie czekać na nowego Civika. Honda Civic 11. generacji zadebiutowała bowiem w Stanach Zjednoczonych już w kwietniu 2020 roku. Otrzymała nową stylistykę wewnątrz i na zewnątrz oraz inne ulepszenia w stosunku do poprzedniego modelu. Tymczasem do Europy nowa Honda Civic zawitała dopiero teraz. Na pocieszenie dodamy fakt, iż będzie ona oferowana z zupełnie nowym napędem hybrydowym o całkiem przyzwoitej mocy i parametrach. Dzięki, oferowanemu w standardzie, hybrydowemu układowi napędowemu e:HEV, nowy Civic stanowi uwieńczenie zobowiązania marki, która zapowiedziała zelektryfikowanie do końca 2022 roku europejskiej gamy głównych modeli.

Nowa Honda Civic – maksimum człowieka, minimum maszyny

Civic w najnowszej odsłonie jest odzwierciedleniem nowego, progresywnego, radosnego podejścia do designu, w myśl zasady Hondy „Maksimum Człowieka, Minimum Maszyny” (M/M). Nowa Honda Civic charakteryzuje się elegancką, sportową sylwetką, którą uzyskano dzięki obniżeniu o 25 mm linii maski w stosunku do poprzedniej generacji. Jednocześnie zwiększeniu uległa powierzchnia szyb, co dało efekt rozświetlenia i przestronności wnętrza.

Nowa Honda Civic

Aby stworzyć wrażenie wyrafinowanej elegancji zastosowano czystsze, spokojniejsze wykończenie powierzchni, z bardziej wyrazistymi liniami podziału, podkreślającymi kluczowe elementy. Niżej poprowadzona linia szyb podkreśla sylwetkę pojazdu, a także zapewnia lepszą widoczność z tylnych siedzeń. W porównaniu z poprzednią generacją Civic, podstawa słupka A została przesunięta do tyłu i jest obecnie w jednej linii z osią przednich kół. Dzięki temu samochód zyskał bardziej zrównoważone proporcje oraz szerszą, pewniej zarysowaną sylwetkę. Najwyższy punkt linii dachu przesunięto do przodu w porównaniu z poprzednią generacją. Łagodne nachylenie w stronę klapy bagażnika nadaje hatchbackowi elegancki wygląd, zbliżony do fastbacka.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Honda Civic 5D Executive Sport Line 1.0 VTEC 126 KM - jest lepiej

Przestronniejsza i nowocześniejsza kabina

Dłuższy o 35 mm rozstaw osi pozwolił projektantom stworzyć przestronniejszą i wygodniejszą kabinę. Kabina Civika wygląda tak samo jak w wersji amerykańskiej i może się podobać. Posiada 9-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy z 10,2-calowym cyfrowym zestawem wskaźników dostępnym wraz z 12-głośnikowym systemem audio Bose. Civica wyposażono również w najnowszą wersję pakietu Hondy Sensing z zaawansowanymi funkcjami bezpieczeństwa, które obejmują asystenta utrzymania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i wiele innych.

Nowa Honda Civic

Pod maską mocna hybryda

Nowa Honda Civic łączy nowo opracowany 2-litrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona z dwoma kompaktowymi silnikami elektrycznymi. Łączna moc wyjściowa to 184 KM i moment obrotowy 315 Nm. Civic posiada także nowy, 72-ogniwowy akumulator litowo-jonowy. Honda twierdzi, że ulepszenia wprowadzone w silniku pomagają autu osiągnąć „jeden z najwyższych” współczynników sprawności cieplnej dla samochodu produkcyjnego na poziomie 41%. Układ napędowy jest również wyposażony w nową jednostkę sterującą mocą umieszczoną pod maską i najnowszą wersję baterii. Honda twierdzi, że jest mniejsza i lżejsza, ale ma zwiększoną gęstość energii. Civic e:HEV ma cztery tryby jazdy: Eco, Normal, Sport i Individual. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem przekładni e-CVT.

Nowa Honda Civic

Nowa Honda Civic e:HEV hybrid trafi do sprzedaży w Europie jesienią tego roku. Ceny pojazdu poznamy zapewne bliżej premiery sprzedażowej.

5/5 (liczba głosów: 2)
Reklama