Kolejna specjalna platforma
Zaprezentowany Vision AMG to czterodrzwiowe, w pełni elektryczne coupe. Stoi na zupełnie nowej platformie AMG.EA, która w przyszłości ma być wykorzystywana głównie właśnie w ekscytujących modelach AMG. Tym samym niemiecka marka ma już trzy zupełnie nowe platformy dla samochodów elektrycznych, bowiem stworzyła także MB.EA dla standardowych modeli i VAN.EA dla samochodów użytkowych.
„Vision AMG w spektakularnym stylu pokazuje, jak może wyglądać elektryfikacja w Mercedes-AMG – a przy tym pozostaje wierny estetyce naszej marki. Ekstremalne proporcje tego studium kreują fascynację oraz pasję do osiągów – i o to chodzi w AMG!” – wyjaśnił podekscytowany Gorden Wagener, szef designu Mercedes-Benz Group AG.
„Kontrastujące, nowoczesne płaszczyzny i radykalne proporcje sprawiają, że ten samochód stanowi kolejny krok w dziedzinie designu – bazuje na VISION EQXX, ale posuwa się dalej, w kierunku luksusu o wysokich osiągach” – dodał.
Huczne zapowiedzi i smaczki z F1
Vision AMG nie można porównywać z innym konceptem Vision EQXX, który niedawno pokonał 1008 kilometrów na jednym ładowaniu. Nowy koncept charakteryzuje się długim rozstawem osi, wydłużonymi nadkolami i niewielką wysokością. Aerodynamiczna zwężenie dachu z tyłu samochodu stopniowo zmienia się w spojler, który wspomaga świetną aerodynamikę.
Trudno mówić o klasycznej osłonie chłodnicy, która i tak nie jest potrzebna samochodowi elektrycznemu, ale Mercedes zdecydował się na coś w połowie drogi. Pionowe listwy mają oczywiście nawiązywać do spalinowych modeli AMG.
Aby uzyskać jak najlepszy współczynnik oporu powietrza, AMG Vision jest wyposażony w cyfrowe lusterka i specjalne, 22-calowe koła. Dół samochodu jest natomiast inspirowany kolorystyką zespołu Mercedesa w F1, a DNA marki utrzymano także dzięki projektowi reflektorów w stylu trójramiennej gwiazdy.
„Wszystko opracowujemy od podstaw, od specjalnej platformy AMG.EA po rewolucyjną technologię zespołu napędowego, dzięki czemu sportową elektromobilność wyniesiemy na zupełnie nowy poziom” – powiedział Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.
To wspaniały, ale tylko koncept
Vision AMG może korzystać z tego samego akumulatora co Vision EQXX, ale w zupełnie innym celu. Tutaj większy nacisk stawiany jest bowiem na osiągi, a nie na efektywność zasięgu. Vision AMG dzięki stosunkowo lekkiemu nadwoziu o niskim oporze powietrza może jednak zaskoczyć także niezłym zasięgiem.
Niestety, Mercedes nie podaje zbyt wielu informacji dot. danych technicznych. Spekuluje się, że moc układu napędowego może sięgać nawet tysiąca koni mechanicznych. Pamiętajmy także, że to samochód koncepcyjny, który jedynie pokazuje przyszłość sportowej dywizji niemieckiego producenta.