Czego szukasz?

Samochody

Francuzi wymyślili „własną Octavię”. Peugeot 408 to niezwykły crossover

Wymiary podobne, funkcjonalność podobna, segment podobny – nowy Peugeot 408 wydaje się wręcz celować w bestsellera europejskiego rynku, a więc Skodę Octavię. Nie jest to jednak liftback, SUV ani kombi – to po prostu crossover… Jedyny w swoim rodzaju twór.

Peugeot 408
Fot. Peugeot

Nazwa 408 wcale nie jest nowa… Przynajmniej, jeśli chodzi o rynek chiński. Peugeot używa bowiem pseudonimu „408” od 2010 roku w Chinach dla wersji sedan modelu 308. W tym roku samochód otrzymał kompleksową aktualizację, jednak nie o nim mowa. Zaprezentowany właśnie nowy Peugeot 408 na rynek europejski jest jedynym w swoim rodzaju nietuzinkowym połączeniem kombi, hatchbacka, coupe i SUV-a, które wymyka się wszelkiej możliwej klasyfikacji… Jest on po prostu crossoverem. Oficjalnie sklasyfikowany jako fastback, 408 przeznaczony dla Starego Kontynentu ma niekonwencjonalny wygląd, podobny do Citroëna C5 X.

Nowy Peugeot 408 – niepowtarzalny styl nowoczesnego crossovera

Nowy Peugeot 408 ma wręcz niepowtarzalny styl. Jego przyczajony, „koci” wygląd jest typowy dla modeli marki. Ostre linie nadwozia współgrają z grillem, idealnie wkomponowanym w przód samochodu, wykończonym w kolorze nadwozia, z umieszczonym na nim nowym logo marki z głową lwa. Zaskakujący kształt tylnego zderzaka podkreśla unikatową, dynamiczną linię samochodu. Nowy Peugeot 408 ma stabilną sylwetkę i duże koła o średnicy 720 mm z imponującymi 20-calowymi felgami o nietypowym, geometrycznym wzorze. Przednie światła z sygnaturą świetlną w kształcie kłów podkreślają przynależność 408 do rodziny modeli Peugeota, podobnie jak tylne światła z motywem potrójnego śladu pazurów. Peugeot twierdzi, że jest to bardziej wyrafinowany produkt umieszczony „na szczycie segmentu C”.

Peugeot 408

Fot. Peugeot

Nadwozie nowego Peugeota 408, mierzące 4,69 m długości (Citroen C5 X jest dłuższy o około 10 cm). Z kolei rozstaw osi liczy 2,79 m. Samochód zaskakuje przestronnością wnętrza w drugim rzędzie siedzeń.  Oferuje 188 mm wolnego miejsca na wysokości kolan. Bardzo obszerny jest także bagażnik o pojemności 536 litrów. Można go także powiększyć do 1611 litrów po złożeniu tylnych oparć i siedzeń. Sylwetka samochodu jest niezwykle smukła i dynamiczna, a jego wysokość wynosi zaledwie 1,48 m. Ma to korzystny wpływ na efektywność aerodynamiczną. Peugeot 408 bazuje na udoskonalonej platformie EMP2, z której korzysta także kompaktowy 308.

Peugeot 408

Fot. Peugeot

Francuzi stawiają na styl, jakość i inspiracje segmentem premium

Peugeot 408 oferuje kierowcy i pasażerom i-Cockpit najnowszej generacji z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami. Pokrewieństwo z 308 można też rozpoznać po kompaktowej kierownicy zaprojektowanej z myślą o zapewnieniu maksymalnej przyjemności prowadzenia i zwrotności samochodu. Szczególny nacisk położono na jakość wykonania wnętrza jak również na łączność ze światem poprzez zastosowanie najnowszych technologii. Wśród nich znajdziemy m.in. aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, kamerę 360 stopni, noktowizor, fotele z funkcją masażu, zaś za kilka miesięcy także pakiet Drive Assist 2.0 pozwalający na półautonomiczną zmianę pasa ruchu. Specjalnie dla modelu 408 opracowano system Focal z 10 głośnikami (w tym subwooferem) o łącznej mocy 690 W.

Peugeot 408

Fot. Peugeot

Gama silników napędzających 408 obejmuje dwie wersje hybrydowe PHEV o mocach 180 i 225 KM oraz wersję benzynową 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Wszystkie trzy są połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów EAT8, zaś moc trafia na przednią oś. W pełni elektryczna wersja pojawi się kilka miesięcy później. Wydajność była kluczowym zagadnieniem dla projektantów Peugeota 408. Połączenie wysiłków w zakresie aerodynamiki, redukcji masy (z 1396 kg) i niskoemisyjnych silników oznacza zatem, że ​​pojazd może teraz pochwalić się wyjątkowo niskim średnim zużyciem energii (w ramach homologacji), zarówno dla hybryd, jak i 130-konnej wersji benzynowej.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 308 GT Pack 1.6 225 KM PHEV EAT8 - sport hybrydowy

Nowy Peugeot 408 trafi na rynek na początku 2023 roku. Samochód z ambicjami na skalę światową, będzie produkowany najpierw w Mulhouse we Francji na rynek europejski, a wkrótce potem w fabryce w Chengdu w Chinach. na rynek lokalny.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama