Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Peugeot 407 (2004-2011) – wszystko, co powinniście wiedzieć. Opinie, usterki, najlepsze i najgorsze silniki

Peugeot 407 cały czas jest niezwykle popularnym modelem na rynku samochodów używanych. Sprawdziliśmy, czy propozycja francuskiego producenta jest godna uwagi. Wskazujemy najlepsze i najgorsze silniki, największe zalety samochodu, ale i poważne wady.

używany peugeot 407
Fot. Peugeot 407

Peugeot 407 – podstawowe informacje

Peugeot 407 zadebiutował na rynku w 2004 roku, a oficjalna premiera odbyła się na salonie samochodowym w Genewie. Model dostępny jest jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi (najpopularniejsze), ale także jako 2-drzwiowe coupe. Produkcja samochodu dla europejskich klientów odbywała się we francuskim Rennes, ale globalnie Peugeot produkował go jeszcze w malezyjskim Gurun. 

Samochód był następcą Peugeota 406, przechodząc sporą zmianę wizualną i przekształcając się z kanciastego pojazdu w niezwykle opływowy. Model dostępny jest z dwoma rodzajami manualnej skrzyni biegów (5- i 6- biegową), a także z dwoma automatami – o czterech i sześciu przełożeniach. 406 został całkiem ciepło przyjęty przez rynek, będąc m.in. finalistą konkursu Car of The Year w 2005 roku. Pojemność bagażnika przy rozłożonych siedzeniach w sedanie wynosi 407 litrów, w coupe 390 litrów, a w kombi 450 litrów. Zbiornik paliwa standardowo ma aż 66 litrów.

Jakie silniki?

Jak przystało na tamte czasy, Peugeot 407 oferuje bogatą ofertę silników benzynowych i wysokoprężnych. Co istotne, wszystkie z nich mają sporą pojemność, więc jeśli poszukujecie czegoś bardzo oszczednego, to raczej nie tędy droga.

Najsłabszy sinik Diesla ma 1.6 litra pojemności i 109 KM. Francuska marka przygotowała także całą gamę 2-litrowych silników wysokoprężnych, które są często spotykane na aukcjach – o mocy 136, 140 i 163 KM. Szczytem oferty Diesli są jednostki V6 o pojemności 2,7 i 3,0 litra, oferujące odpowiednio 204 KM i 236 KM.

Peugeota 406 można spotkać także z benzynowym V6 o pojemności 3 litrów i mocy maksymalnej 211 koni mechanicznych. Bardzo popularny jest natomiast silnik 2.0 16V o mocy 140 KM i 2.2 16V o mocy 163 KM. Bazą w gamie jest 1,8-litrowa jednostka z 16 zaworami o mocy 125 KM. Co ważne, 2-drzwiowe coupe jest dostępne tylko z wybranymi silnikami, tymi najmocniejszymi z 3.0 V6 HDi na szczycie. 

Polecane silniki, największe zalety

Jaki silnik jest najlepszy? Zdecydowanie polecamy te o 2 litrach pojemności – zarówno benzyniaka o mocy 140 KM, jak i Diesla o mocy 136 KM. W przypadku Diesla dużą popularnością nie bez powodu cieszy się także 1.6 HDi. Przy tym drugim warto jednak uważać na naprawy w szopie – jednostka uzdrawiana tanim kosztem może szybko po prostu odmówić posłuszeństwa. 

W przypadku silników benzynowych, w tym 2-litrowego wskazanego wyżej, problemem jest dostępność sensownych egzemplarzy. Jeśli celujecie w starszy egzemplarz, dokładnie sprawdźcie samochód, bowiem inaczej możecie nim długo nie pojeździć. 

Największą zaletą samochodu, która może skraść wasze serce jest wygoda. To jeden z najbardziej komfortowych i pakowanych samochodów z tamtych lat. Jeśli znajdziecie sensowny egzemplarz, szybko to docenicie. Do tego dochodzi całkiem przyjemny wygląd jak na dość wiekowe już auto. 

ZOBACZ TAKŻE
Toyota Corolla IX (2001-2007) - wszystko, co powinniście wiedzieć. Popularne usterki, zalety, opinie

Największe wady

Standardowe problemy dla Peugeota 407. Zacznijmy od czegoś zupełnie innego – zanim zdecydujecie się na kupno tego samochodu, zróbcie próbną trasę miejscami, w których będziecie poruszać się na co dzień. Bardzo długa maska samochodu w połączeniu z niewielkim prześwitem naprawdę może być problemem, a każdy próg zwalniający (których liczba rośnie w zatrważającym tempie) poważną przeszkodą. 

Najbardziej ekscytujące jednostki napędowe są jednocześnie najbardziej ryzykowne. Możecie kupić 2.7 V6 i 3.0 V6, ale nie gwarantujemy czasu, w którym się nimi nacieszycie. Poza ich awaryjnością problem polega na słabej dostępności części do tych motorów

Problem występuje także z zawieszeniem modeli o dużym przebiegu. Późniejsza naprawa jest kłopotliwa, a tym samym kosztowna. Ogólnie koszt napraw dla tego modelu nie jest najtańszy, pod którym to względem nie może się równać z niemieckimi konkurentami. 

Francuską klasyką z tamtych lat jest także elektronika. 407-ki można kupić naprawdę z bogatym wyposażeniem, jednak nie zawsze oznacza to tylko uśmiech na twarzy. Liczne drobne, ale uciążliwe awarie potrafią naprawdę zepsuć radość z jazdy. Klasyka to sterowanie szybami, kierunkowskazy, wycieraczki czy przepalające się żarówki. Często problematyczny jest także osprzęt układu oczyszczania spalin FAP. 

Używany Peugeot 407 – czy warto kupić?

Peugeot 407 to jeden z tych modeli, który nieźle wygląda, oferuje dużo miejsca i wygodę niedostępną dla innych modeli. Znalezienie dobrego egzemplarza może nie graniczy z cudem, ale jest bardzo trudne. Jeśli znajdziecie model z udokumentowaną historią i serwisami w ASO, to naprawdę warto zapłacić za niego nieco więcej. Ogólnie rzecz biorąc ten samochód z pewnością nie jest dla wszystkich i może sprawiać problemy. Jednocześnie za troskę może odwdzięczać się komfortem i radością z jazdy. 

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama