Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Samochody elektryczne

Abarth 500e oficjalnie. 155 KM w elektrycznym hot-hatchu

Abarth zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny model. Samochód rzecz jasna bazuje na Fiacie 500e, ale nie jest jego kopią. Poza charakterystycznym skorpionem będzie oferował większą moc, ciekawszy wygląd i… nietypowy dźwięk, naśladujący model spalinowy.

abarth 500e
Fot. Abarth

Szybszy nie tylko od elektrycznego brata

O moc samochodu zadba pojedynczy silnik elektryczny o maksymalnej mocy 114 kW/155 KM i 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu z bratnim Fiatem 500e jest to więc niemal 40 KM więcej, co jest zasadniczą różnicą. Pierwszą setkę elektryczny Abarth osiąga w 7 sekund, o 2 szybciej niż Fiat. 

Porównując natomiast samochód ze spalinowym Abarthem 595, elektryczny 500e ma 10 koni mechanicznych mniej, ale według producenta powinien być szybszy w mieście i ogólnie oferować więcej wrażeń z jazdy. Przewidywania te oparto zarówno o lepszy moment obrotowy, dłuższy rozstaw osi, jak i zmieniony rozkład masy dzięki napędowi elektrycznemu. 

W informacji prasowej można też przeczytać o sztywniejszym ustawieniu i szybszym przełożeniu układu kierowniczego. Elektryczny Abarth 500e podobno pokonał też flagowego Abartha 695 o około sekundę w pojedynku na torze. 

abarth 500e

Fot. Abarth

Można jeździć w kilku ciekawych trybach

Elektryczny Abarth 500e będzie oferował trzy tryby jazdy. W Turismo samochód ograniczy moc silnika elektrycznego do 100 kW/136 KM, co ma oczywiście pozytywnie odbić się na zasięgu. Tryb Scorpion Street oferuje natomiast pełną moc w połączeniu z maksymalnym hamowaniem regeneracyjnym. Scorpion Track oferuje natomiast maksymalne możliwości samochodu, ale kosztem zasięgu.

ZOBACZ TAKŻE
Abarth 1000 SP - unikatowy model w hołdzie włoskiej legendzie

Moc zapewnia akumulator o pojemności 42 kWh, który Abarth odziedziczył po Fiacie 500e. Nowością jest natomiast wsparcie dla ładowania z mocą do 85 kW, dzięki czemu samochód powinien być w stanie uzyskać zasięg do 40 km w ciągu 5 minut ładowania. Ładowanie od 0 do 80% może być wtedy kwestią zaledwie 35 minut. Choć maksymalny zasięg nie został jeszcze ujawniony, to prawdopodobnie będzie on mniejszy niż 321 km Fiata 500e.

Abarth 500e przy niskich prędkościach otrzymał specjalny dźwięk, który można porównać do brzdękania gitary. Przy wyższych prędkościach pojawi się opcjonalny generator dźwięku, dzięki któremu można naśladować tradycyjne brzmienie silników spalinowych Abartha.

abarth 500e wnętrze

Fot. Abarth

Specjalna wersja na start

W porównaniu z designem Fiata 500e, design Abartha 500e jest bardziej wyrazisty i sportowy. Osłona chłodnicy jest zabudowana, ale zdobi ją charakterystyczny emblemat producenta, natomiast na masce widzimy emblemat skorpiona. Przedni zderzak został przerobiony i ma większe wloty powietrza. Z profilu wyróżniają się 18-calowe felgi, którym nie brakuje specjalnego wzoru oraz unikalnych poszerzeń progów. Patrząc na tył, uwagę zwraca nowy dyfuzor, w którym brakuje końcówek wydechu. Ciekawy jest jednak także nowy kolor Acid Green. Samochód będzie dostępny nie tylko jako klasyczny hatchback, ale także jako kabriolet.

Wśród wyposażenia możemy wymienić chociażby nowy 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników czy 10,25-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego Uconnect. Na pokładzie znajduje się także choćby bezprzewodowa ładowarka, system wspomagania parkowania 360 stopni, tempomat, monitorowanie martwego pola czy system audio JBL. 

Z okazji rozpoczęcia produkcji, producent samochodów przygotował limitowaną edycję Scorpionissima, która zostanie wyprodukowana w 1949 egzemplarzach – to ukłon w stronę roku założenia firmy. Limitowana edycja zaoferuje unikalny lakier Acid Green lub Poison Blue, 18-calowe felgi w kolorze Titanium Grey, stały szklany dach, tapicerkę z Alcantary na desce rozdzielczej i fotelach ze sportową skorupą, elementy ozdobne ze skorpionem w kolorze Acid Green oraz aluminiowe pedały. Model ten jest już dostępny do zamawiania. 

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama