Peugeot 207 – najważniejsze informacje
Peugeot 207 to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez francuską markę Peugeot od 2006 roku do 2014 roku. Samochód zastąpił model Peugeot 206 i był oferowany jako hatchback, kombi i cabrio.
Model został zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie w 2006 roku. Samochód oferował nowatorską stylistykę oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak systemy bezpieczeństwa i nowoczesne silniki. Auto jest dostępne z silnikami benzynowymi, dieslami i hybrydowymi.
W 2010 roku Peugeot zaprezentował odświeżoną wersję 207, oferującą nowy design, nowe silniki, nowe systemy bezpieczeństwa i nowoczesne rozwiązania technologiczne. Produkcję Peugeota 207 zakończono w 2014 roku, zastępując go modelem Peugeot 208.
Peugeot 207 – silniki
Peugeot 207 był dostępny z różnymi silnikami benzynowymi i dieslami, w zależności od wersji i rocznika produkcji.
Silniki benzynowe to między innymi:
- 1.4 8V (75 KM);
- 1.6 16V (110 KM);
- 1.6 16V (120 KM);
- 1.6 VTi (120 KM);
- 1.6 THP (150 KM).
Silniki diesla to między innymi:
- 1.4 HDi (70 KM);
- 1.6 HDi (92 KM);
- 1.6 HDi (110 KM).
Niektóre modele mogły być również dostępne z innymi silnikami w zależności od rynku lub specjalnej wersji. Wszystkie silniki były dostępne z różnymi skrzyniami biegów, zarówno manualną jak i automatyczną. Które z nich są szczególnie polecane?
Najlepsze silniki w Peugeocie 207 to przede wszystkim te najbardziej oszczędne. Za najlepsze z najlepszych pod względem zużycia paliwa ocenia się benzyniaka 1.4 8V i Diesle 1.6 HDi. Benzynowy 1.6 VTi jest za to chwalony za swoją wydajność i świetne osiągi.
Spalanie
Spalanie Peugeot 207 zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe oraz wersja silnikowa. Peugeot 207 w mieście pali od 6 do 10 litrów na 100 kilometrów i 4 do 8 litrów na 100 km poza miastem. Średnie spalanie oscyluje więc od 5 do 8 litrów na 100 kilometrów. Jak na samochód z tamtego okresu, mały Peugeot nie wyróżnia się więc ani pozytywnie, ani negatywnie.
Najpopularniejsze usterki w Peugeocie 207
Jak w przypadku każdego samochodu, także Peugeot 207 mogły mieć różne usterki, które zależały od rocznika produkcji, przebiegu, a także indywidualnych doświadczeń użytkowników. Poniżej przedstawiamy kilka najczęstszych usterek, jakie mogły dotyczyć Peugeot 207:
Problemy z układem chłodzenia: objawiające się wzrostem temperatury silnika lub wyciekiem płynu chłodniczego.
Awarie układu zawieszenia: objawiające się trzaskaniem lub skrzypieniem podczas jazdy po nierównościach.
Problemy z elektroniką: objawiające się m.in. problemami z komputerem pokładowym, centralnym zamkiem czy też elektrycznymi szybami.
Problemy z układem wydechowym: objawiające się dymieniem silnika lub hałasem podczas jazdy.
Awarie układu hamulcowego: objawiające się m.in. trudnościami w hamowaniu lub słabym działaniem hamulców.
Problemy z układem paliwowym: objawiające się m.in. trudnościami z odpalaniem silnika lub problemami z przepływem paliwa.
Należy pamiętać, że te problemy nie dotyczą wszystkich Peugeot 207, a ich częstotliwość i nasilenie mogą różnić się w zależności od indywidualnych przypadków. Dlatego ważne jest, aby utrzymywać pojazd w dobrym stanie technicznym i regularnie wykonywać przeglądy.
Czy warto kupić Peugeota 207? Opinie o modelu
Opinie o Peugeocie 207 są zróżnicowane, w zależności od indywidualnych doświadczeń i preferencji klientów. Wiele osób chwali sobie stylistykę, przestronność i funkcjonalność wnętrza, a także komfort jazdy i niezawodność. Natomiast innym może przeszkadzać mało dynamiczne i głośne silniki, czy też niektóre usterki, które mogą pojawić się w trakcie eksploatacji.
Peugeot 207 jest więc uważany za przyzwoity samochód, który posiada dobre właściwości jezdne i dobre wyposażenie, ale ma swoje bolączki. Do najważniejszych z punktu widzenia rynku wtórnego należy wysokie spalanie w mieście, drogie koszty części i ceny napraw, a także przeciętna jakość plastików.