Najważniejsze informacje
Volkswagen Passat B6 to model samochodu produkowanego przez firmę Volkswagen AG w latach 2005-2010. Auto zostało zaprezentowane po raz pierwszy w 2005 roku i zastąpiło poprzednią generację Passata B5.
Passat B6 został zbudowany na płycie podłogowej PQ46 i był dostępny jako sedan lub kombi. Samochód charakteryzował się nowoczesnym designem, bogatym wyposażeniem oraz wysoką jakością wykonania. W ofercie silnikowej znalazły się jednostki benzynowe oraz Diesle, a także hybrydy i wersje sportowe R36. W 2010 roku Passat B6 został zastąpiony przez nową generację B7.
Volkswagen Passat B6 – silniki
Volkswagen Passat B6 oferowany był z szerokim wyborem silników. W ofercie znalazły się jednostki benzynowe oraz diesle.
Silniki benzynowe:
- 1.4 TSI o mocy 160 KM;
- 1.8 TSI o mocy 160 KM;
- 2.0 TSI o mocy 200 KM;
- 3.2 V6 o mocy 250 KM;
- 3.6 V6 o mocy 300 KM (tylko w wersji R36).
Diesle:
- 1.9 TDI o mocy 105 KM;
- 2.0 TDI o mocy 140 KM;
- 2.0 TDI o mocy 170 KM;
- 3.0 TDI V6 o mocy 240 KM (tylko w wersji R36).
W ofercie znalazły się także hybryda – Passat GTE – hybryda plug-in z silnikiem 1.4 TSI o mocy 156 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM.
Wszystkie silniki były dostępne z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Które jednostki napędowe są oceniane jako najlepsze silniki w Passacie B6? Szczególną sławą cieszy się oczywiście Diesel 2.0 TDI w każdym wariancie mocy. Jest oszczędny, ale jednocześnie oferuje dobre osiągi. Doceniany jest także silnik benzynowy 2.0 TFSI o mocy 200 KM i momencie obrotowym 280 Nm, który jest dynamiczny i oferuje dobre osiągi.
Spalanie
Średnie spalanie samochodu Volkswagen Passat B6 wynosi około 6-8 litrów na 100 kilometrów w mieście i około 4-6 litrów na 100 kilometrów poza miastem. Oczywiście, wynik ten zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe i rodzaj paliwa.
Passat B6 – najpopularniejsze usterki
Niektóre z najczęstszych usterek, z jakimi mogą mieć problemy posiadacze Volkswagen Passat B6 to te wymienione poniżej.
Problemy z układem klimatyzacji – zarówno z samą klimatyzacją, jak i z układem chłodzenia.
Awarie elektroniki – szczególnie z modułem sterującym silnika, co może oczywiście powodować problemy z odpalaniem lub szarpanie podczas jazdy.
Problemy z układem zawieszenia – np. hałasujące amortyzatory, skrzypienie i niestabilność podczas jazdy.
Awarie układu wydechowego – np. słychać dźwięki przypominające stuki lub dźwięki metaliczne.
Problemy z układem hamulcowym – np. konieczność wymiany tarcz i klocków hamulcowych częściej niż zwykle.
Szczegółowy opis usterek zależy od roku produkcji, silnika i przebiegu pojazdu. Zalecamy regularne serwisowanie pojazdu i jazdę zgodnie z instrukcją producenta.
Czy nadal warto kupić Passata B6? Opinie
Volkswagen Passat B6, produkowany w latach 2005-2010, cieszy się dobrą opinią wśród klientów ze względu na jego trwałość, wygodę i przestronne wnętrze. Silniki Diesla są uważane za oszczędne, a skrzynie biegów za dobrze działające. Jakie są wady Passata B6? Niektórzy kierowcy skarżą się jednak na problemy z elektroniką i koszty utrzymania.
Wadą jest czasem także zawieszenie, które może być hałaśliwe i wymagać częstej wymienay elementów. Jak zawsze warto oczywiście przeprowadzić dokładną analizę przed zakupem i zwrócić uwagę na stan techniczny pojazdu oraz historię serwisową.