Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Peugeot 208 I – wszystko, co powinniście wiedzieć. Popularne usterki, wady, zalety, opinie

Peugeot 208 pierwszej generacji jest bardzo „świeżym” i popularnym samochodem w serwisach aukcyjnych. Sprawdzamy, czy warto się nim zainteresować. W newsie informacje o jego silnikach, usterkach, a także opinie na temat samochodu.

peugeot 208 i
Fot. Peugeot

Najważniejsze informacje o modelu

Peugeot 208 pierwszej generacji zadebiutował na rynku w 2012 roku jako następca modelu 207. Jest on zbudowany na nowej płycie podłogowej EMP1, co pozwoliło na zwiększenie przestrzeni wewnątrz pojazdu oraz zwiększenie efektywności paliwowej. 208 jest dostępny zarówno jako hatchback, jak i jako kombi (model Peugeot 208 SW).

W zakresie stylistyki, 208 I przeszedł znaczną modernizację w stosunku do poprzednika, oferując bardziej nowoczesny i atrakcyjny wygląd. Wnętrze również zostało odświeżone i ulepszone, oferując więcej przestrzeni i lepsze materiały. W gamie silników dostępne są  jednostki benzynowe i diesla, zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Peugeot 208 I generacji oferuje również nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak systemy wsparcia kierowcy i multimedialne.

Samochód cieszy się pozytywnymi opiniami zarówno od klientów, jak i ekspertów motoryzacyjnych, zdobywając kilka nagród i wyróżnień za stylistykę, wyposażenie i efektywność paliwową.

Peugeot 208 jest kompaktowym samochodem miejskim, którego wymiary zależą od rocznika i wersji nadwozia. Oto przybliżone wymiary Peugeota 208 I:

  • Długość: około 4050 mm – 4150 mm
  • Szerokość: około 1730 mm
  • Wysokość: około 1450 mm – 1550 mm
  • Rozstaw osi: około 2475 mm
  • Pojemność bagażnika: około 285 l – 1080 l

Warto pamiętać, że powyższe wymiary są przybliżone i mogą się różnić w zależności od konkretnej wersji i rocznika samochodu.

Peugeot 208 I – silniki

Peugeot 208 I oferuje szeroką gamę silników do wyboru, obejmującą jednostki benzynowe i diesla.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 PureTech (3-cylindrowy, o mocy 68 lub 82 KM)
  • 1.2 PureTech (3-cylindrowy, o mocy 82 lub 110 KM)
  • 1.4 VTi (4-cylindrowy, o mocy 95 KM)
  • 1.6 THP (4-cylindrowy, o mocy 156 KM)

Silniki diesla:

  • 1.4 HDi (4-cylindrowy, o mocy 70 lub 75 KM)
  • 1.6 HDi (4-cylindrowy, o mocy 92 lub 115 KM)

Większość silników była dostępna z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Silniki benzynowe 1.0 PureTech i 1.2 PureTech cechują się dobrymi osiągami oraz niskim zużyciem paliwa, natomiast silnik 1.6 THP zapewnia dobre osiągi i wysoką moc. Silniki diesla 1.4 HDi i 1.6 HDi charakteryzują się dobrymi osiągami i niskim zużyciem paliwa.

Wszystkie silniki spełniały wymagania normy emisji spalin Euro 5.

Spalanie

Spalanie Peugeot 208 I różni się oczywiście w zależności od silnika. Poniżej przedstawiamy przykładowe dane dotyczące zużycia paliwa dla kilku popularnych jednostek napędowych:

  • 1.0 PureTech 68 KM: średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosiło około 5,4 l/100 km
  • 1.2 PureTech 82 KM: średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosiło około 5,3 l/100 km
  • 1.2 PureTech 110 KM: średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosiło około 5,7 l/100 km
  • 1.4 HDi 70 KM: średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosiło około 3,8 l/100 km
  • 1.6 HDi 92 KM: średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosiło około 4,2 l/100 km

Te dane dotyczące zużycia paliwa mogą się różnić w zależności od warunków drogowych, stylu jazdy i innych czynników. Zużycie paliwa może być wyższe w mieście niż na trasie, a także w przypadku jazdy z pełnym obciążeniem.

Peugeot 208 1. generacji – popularne usterki

Jak każdy pojazd, Peugeot 208 pierwszej generacji również może mieć swoje usterki. Poniżej przedstawiam kilka najczęściej wymienianych problemów, które mogą pojawić się w tym modelu:

Problemy z układem chłodzenia. Niektórzy klienci skarżą się na problemy z układem chłodzenia, takie jak wycieki płynu chłodniczego czy też niedziałający wentylator.

Układ kierowniczy. Według wielu osób jest on nieprecyzyjny i nie daje dobrej informacji zwrotnej.

Awarie systemu zawieszenia. Właściciele skarżą się na układ zawieszenia, który może wykazywać problemy z trwałością.

Układ hamulcowy. W Internecie bez problemu znajdziecie wiele opinii wskazujących na jego problemy z trwałością.

Problemy z elektroniką. Niektórzy klienci skarżą się na problemy z elektroniką, takie jak niedziałające radio czy też problemy z systemem multimedialnym.

Awarie oświetlenia. Niektórzy klienci skarżą się na problemy z oświetleniem, takie jak niedziałające światła czy też problemy z reflektorami.

Problemy z klimatyzacją. To przede wszystkim skraplająca się woda czy też niedziałający wentylator.

Należy pamiętać, że te problemy nie dotyczą każdego egzemplarza Peugeota 208 pierwszej generacji, i nie zawsze występują w tej samej skali. Wiele z tych problemów można uniknąć poprzez regularne przeglądy i konserwację samochodu.

Wady Peugeota 208 I generacji

Poza wskazanymi wyżej usterkami, wielu właścicieli tego modelu skarży się także na inne wady Peugeota 208 I. Najważniejsze z nich to:

  • Mała przestrzeń bagażowa – wersje hatchback mają stosunkowo mały bagażnik, co może być problematyczne dla osób, które często przewożą duże ilości bagażu.
  • Wysoka cena – niektóre wersje wyposażenia i silniki są stosunkowo drogie w porównaniu z innymi samochodami tej samej klasy.
  • Niektóre elementy wyposażenia są dostępne tylko w wyższych wersjach wyposażenia – takie jak nawigacja GPS i kamera cofania.
  • Wysokie spalanie – niektóre silniki w Peugeocie 208 mogą być paliwożerne, co może podnosić koszty eksploatacji.

Warto pamiętać, że powyższe wady dotyczą tylko niektórych wersji i roczników samochodu i nie są uniwersalne dla wszystkich modeli Peugeota 208. Ostatecznie, opinie na temat samochodu zależą od indywidualnych potrzeb i preferencji kierowcy.

Zalety

Peugeot 208 pierwszej generacji jest ceniony przez klientów i ekspertów motoryzacyjnych za szereg zalet. Oto kilka z najważniejszych z nich:

  • Stylistyka: Peugeot 208 pierwszej generacji jest stylowym i nowoczesnym samochodem, z eleganckim i sportowym wyglądem zewnętrznym.
  • Przestronne wnętrze: Pojazd oferuje przestronne i komfortowe wnętrze, z dobrymi materiałami i ergonomicznym układem przycisków.
  • Silniki: Peugeot 208 pierwszej generacji oferuje szeroką gamę silników, obejmującą jednostki benzynowe i diesla. 
  • Nowoczesna platforma: Peugeot 208 pierwszej generacji posiada nowoczesną platformę podwoziową, która pozwala na zwiększenie przestrzeni wewnątrz pojazdu oraz zwiększenie efektywności paliwowej.
  • Bezpieczeństwo: Peugeot 208 pierwszej generacji oferuje nowoczesne systemy bezpieczeństwa, jak na lata, w których był produkowany.

Czy warto kupić Peugeota 208 I? Opinie na temat modelu

Jakie są opinie na temat Peugeot 208 I? Model cieszy się dość pozytywnymi opiniami zarówno od klientów, jak i ekspertów motoryzacyjnych. Wiele osób docenia stylistykę, wyposażenie i efektywność paliwową tego modelu. Wnętrze samochodu jest uważane za przestronne, nowoczesne i oferujące dobre materiały. Dużą zaletą jest również nowoczesna platforma podwoziowa, która pozwalała na zwiększenie przestrzeni wewnątrz pojazdu oraz zwiększenie efektywności paliwowej.

Silniki benzynowe 1.0 PureTech i 1.2 PureTech były szczególnie chwalone za dobre osiągi oraz niskie zużycie paliwa, natomiast silnik 1.6 THP zapewniał dobre osiągi i wysoką moc. Silniki diesla 1.4 HDi i 1.6 HDi charakteryzują się dobrymi osiągami i niskim zużyciem paliwa. Mniej pozytywne opinie dotyczyły niektórych problemów z układem kierowniczym, układem zawieszenia, układem hamulcowym, elektroniką i oświetleniem.

Warto pamiętać, że opinie mogą się różnić w zależności od indywidualnych doświadczeń użytkowników i różne modele mogą mieć różne problemy. Dlatego zawsze ważne jest, aby dokładnie przestudiować opinie przed zakupem pojazdu.

4/5 (liczba głosów: 4)
Reklama