Connect with us

Czego szukasz?

Formuła 1

Audi stawia wszystko na jedną kartę. F1 ponad wszystkie inne serie

Audi przerzuca swoje wszystkie siły na F1. Chcą wejść do królowej motorsportu z przytupem. Niemcy kończą wiele pobocznych projektów.

audi f1 potencjalni pracownicy z mercedesa obawy wolff
Fot. Audi Sport

Audi wchodzi do F1 bez kompromisów

Kilka miesięcy temu ogłoszono, że Audi wejdzie do Formuły 1 od 2026 roku jako dostawca jednostek napędowych. Niedługo później niemiecka marka zakomunikowała światu, że zmierza znacznie zwiększyć swoje wpływy w Sauberze. Audi w ten sposób chce stworzyć zespół fabryczny, a współpraca ma przypominać tą z lat 2006-2010 pomiędzy BMW oraz szwajcarską stajnią.

Niemcy skupiają się wyłącznie na F1. Jednak zanim marka wchodząca w skład koncernu Volkswagena zdecydowała się włączyć do stawki F1, dzielnie wojował na wielu frontach. Audi było obecne w Formule E, Dakarze, a także wyścigach GT3.

ZOBACZ TAKŻE
Oficjalnie: Audi w Formule 1 od sezonu 2026. Nie ogłoszono jeszcze z kim

Zakończenie wielu projektów w krótkim czasie. Pożegnanie z Dakarem i DTM-em

Decyzja o wejściu do królowej motorsportu spowodowała, że zasoby z innych serii muszą zostać skumulowane oraz przeniesione do najważniejszego projektu. Oznacza to, że po 2024 roku Audi wycofa się z Rajdu Dakar. Warto nadmienić, że Audi RS Q e-tron osiągał w najtrudniejszym rajdzie świata świetne rezultaty, przy okazji promując konstrukcje z napędem hybrydowym. W 2023 roku kierowcy Audi pokazywali klasę na wielu odcinkach. Jednak ostateczny triumf przypadł Nasserowi Al-Attiyahowi z Toyoty.

Natomiast w seriach, które wykorzystują samochody Audi R8 LMS w kategorii GT3 zabraknie wsparcia fabrycznego ze strony przedsiębiorstwa. Mimo to auta marki z Ingolstadt nadal będą obecne na światowych torach. Wszystko za sprawą prywatnych zespołów. Obecnie Audi klasy GT3 rywalizuje między innymi w DTM i GT World Challange.

 

Przyszłość Audi w Formule 1

Audi zwerbowała wiele utalentowanych inżynierów, którzy mają pomóc zbudować konkurencyjny silnik na 2026 rok. Jednym z czołowych transferów do nowego zespołu jest przejście Jamesa Keya z McLarena. Natomiast kierowcą rozwojowym projektu Audi w F1 został Neel Jani. To szwajcarski kierowca z doświadczeniem w królowej motorsportu. W 2006 roku był testowym kierowcą Toro Rosso. Jest także zwycięzcą 24-godzinnego wyścigu Le Mans z 2016 roku, w barwach innej ekipy z rodziny Volkswagena – Porsche. 

ZOBACZ TAKŻE
Audi nie czeka. "Rozpoczęliśmy prace nad silnikiem 2026"

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama