Opel Mokka I/Mokka X – silniki benzynowe
Używany Opel Mokka I/Mokka X – jakie silniki oferuje? Bazową jednostką dla tego modelu jest silnik 1.6 ecoFLEX o mocy 115 albo 120 KM i 115 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To bardzo niezawodny silnik, który jest doskonałym wyborem, jeśli nie chcecie napędu na wszystkie koła. Trzeba jednak zadowolić się jedynie przeciętną dynamiką, serwowaną przy wyższych obrotach. Do 2018 roku współpracował tylko z pięciobiegową skrzynią biegów. Ogółem jednak to jedna z najciekawszych propozycji w całej gamie.
W ofercie jest też 1.4 Turbo o mocy 120 KM i 175 Nm albo 140 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu do opisanego wyżej silnika 1.6 jest on bardziej elastyczny, ale zużycie paliwa jest mniej więcej takie samo. Dzięki wtryskowi pośredniemu silnik nie cierpi z powodu nagaru, a łańcuch rozrządu jest również dość trwały. Producent oferował go również w ciekawej wersji LPG. Największym problemem są pękające tłoki, które sprawiają, że nie jest on idealnym wyborem.
Rzadko, bo rzadko, ale Opla Mokkę znajdziecie także z jednostką napędową 1.4 SIDI Turbo o mocy 152 KM i 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu do standardowego 1.4 Turbo osiągi wzrosły, a zużycie paliwa… spadło. Pomimo już wielu lat na rynku nie spotkaliśmy z opiniami o większych problemach. Napędza wersję po liftingu, znaną jako Opel Mokka X.
Jakie Diesle w ofercie?
W ofercie są też dwa teoretycznie podobne do siebie Diesle. Ten mniejszy to 1.6 CDTi o mocy 110 albo 136 KM i odpowiednio 300 albo 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta jednostka napędowa to własna konstrukcja Opla, która zastąpiła opisany niżej 1.7. Opiera się na silniku Denso common-rail, jednak ma pewne pułapki. Obok nieszczelnych wtryskiwaczy w głowicy serwisanci często mówią także u uszkodzonej turbosprężarce. Jako wadę uznajemy także zbyt długie biegi.
Wspomniany już wyżej 1.7 CDTi to jednostka mająca 130 KM i 300 Nm. Pochodzi z Isuzu i jest niezwykle głośna także w najnowszej wersji zgodnej z Euro 5. Cierpi na szereg problemów – od wadliwego zaworu EGR po wybrzuszoną pompę common-rail Denso. Zaletą jest trwały filtr cząstek stałych, który zwykle wystarcza na 300 000 km. Ogółem jednak zdecydowanie nie polecamy tej jednostki.
Używany Opel Mokka I/Mokka X – silniki. Opinie, który wybrać?
Jakie opinie zbierają silniki w używanym Oplu Mokka pierwszej generacji? Trzeba przyznać, że przy innych modelach mamy do napisania nieco więcej pozytywnych rzeczy. Tutaj zacząć należy od fakt, że jeśli nie zależy wam szczególnie na silniku Diesla, to… odpuśćcie go w tym modelu. Żaden z dwóch nie jest bowiem wart większego zaufania. Najlepszą jednostką jest 1.6 ecoFLEX, który przede wszystkim nie sprawi wam wielu (o ile w ogóle) problemów. Jeśli benzyniak z turbo, to 1.4 SIDI – mocniejszy i także naprawdę niezawodny. Jako jedyny oferuje też chociaż trochę emocji za kierownicą.