Nordschleife niestraszne Mustangowi GTD. Cel? Zejść poniżej 7 minut
Kultowa, ponad 22-kilometrowa pętla Nordschleife na Nürburgringu to ogromne wyzwanie dla wszystkich producentów samochodów sportowych. Światowe marki zazwyczaj postrzegają przejazd po niej jako skuteczne narzędzie marketingowe, prawdziwe pole testowe i rzeczywiste odzwierciedlenie osiągów najnowszych modeli. Wkrótce Ford pojawi się tam ze swoim nowym Mustangiem GTD.
Już teraz z dumą twierdzi, że drogowa pochodna wyścigowego GT3 może pokonać okrążenie wymagającego toru w czasie poniżej siedmiu minut. Takim wynikiem może pochwalić się zaledwie garstka modeli. Obecny rekord pętli dla samochodu dopuszczonego do ruchu drogowego wynosi 6:30.705. Taki czas wykręcił w 2022 roku Mercedes-AMG One.
Nowy Ford Mustang GTD z systemem DRS. Specyfikacja
Sercem Mustanga GTD jest 5,2-litrowy silnik benzynowy z doładowaniem o niebotycznej maksymalnej mocy ponad 800 KM i do 7500 obrotów na minutę. Choć Ford nie ujawnił jeszcze szczegółowej oficjalnej specyfikacji technicznej, będzie to bez wątpienia najmocniejszy Mustang w historii. Ogrom koni mechanicznych nie jest jednak jedynym asem w rękawie nowego modelu.
Ford ujawnił, że wyposaży skoncentrowanego na torze Mustanga GTD w znaną z motorsportu technologię Drag Reduction System (DRS). System hydrauliczny tak dostosuje kąt tylnego skrzydła, aby zoptymalizować przepływ powietrza. Ponadto jednocześnie kontrolowane będą aerodynamiczne klapy w dolnej części przedniego splittera. Inżynierowie Forda chcą zmniejszyć w ten sposób opór powietrza na szybkich prostych. Do tego rozwiązanie ma pomóc także zwiększyć siłę docisku, aby uzyskać jak najlepszą przyczepność na zakrętach.
Natomiast specjalne półaktywne podwozie Mustanga GTD będzie wyposażone w technologię regulacji prześwitu. Będzie można obniżyć go o 40 milimetrów przed sesją na torze, podczas gdy standardowe ustawienie będzie przeznaczone na warunki drogowe. Amerykański producent ma już doświadczenie z hydrauliczną regulacją prześwitu, wykorzystując ją w przeszłości w najnowszej generacji supersamochodu Ford GT.
– Każdy element aerodynamiczny i otwór wentylacyjny na nadwoziu Mustanga GTD jest funkcjonalny. Część powietrza wykorzystujemy do chłodzenia, część do aerodynamiki i ogólnego docisku. Wszystko po to, aby GTD był jak najszybszy i miał dobrą trakcję niezależnie od warunków – powiedział Greg Goodall, szef rozwoju Mustanga GTD.