Connect with us

Czego szukasz?

Targi

Targi Warsaw Motor Show 2023 za nami. Czy było warto?

Targi Warsaw Motor Show powróciły po 4 latach nieobecności. Nadal reklamowano je jako „największe targi motoryzacyjne w Polsce”. Sprawdziliśmy, ile w tym prawdy.

Warsaw Motor Show 2023
Fot. Paweł Bartocha

W miniony weekend Warszawa, a dokładniej pobliski Nadarzyn stał się motoryzacyjnym centrum Polski. To właśnie tam odbywała się impreza pt. Warsaw Motor Show 2023. Tym samym wystawa powróciła po 4 latach nieobecności spowodowanej pandemią. Nadal odbywała się w halach Ptak Warsaw Expo, wciąż ogłaszano ją mianem „największym targów motoryzacyjnych w Polsce” i wciąż musi uznać wyższość targów w Poznaniu… Ale po kolei. 

ZOBACZ TAKŻE
Poznań Motor Show 2023 - widać cień nadziei | Podsumowanie

Warsaw Motor Show 2023 – krótko o wydarzeniu

Na początek krótki opis imprezy, który widzimy na oficjalnej stronie targów. Brzmi on następująco: „Warsaw Motor Show to wydarzenie branżowe, którego celem jest zgromadzenie czołowych firm, ekspertów technicznych i praktyków związanych z sektorem w Polsce i całym regionie środkowo wschodniej Europy. Targi oferują doskonałą okazję do nawiązania relacji biznesowych, prezentacji innowacyjnych technologii oraz wymiany wiedzy i doświadczeń. Warsaw Motor Show to miejsce, gdzie innowacje spotykają się z praktycznym zapotrzebowaniem, a potencjał branży jest wykorzystywany do maksimum.”

Targi Warsaw Motor Show 2023

Fot. Paweł Bartocha

Wystawcy na targach Warsaw Motor Show 2023

Wśród Wystawców targów Warsaw Motor Show znalazły się firmy z następujących sektorów:

  • importerzy marek samochodowych
  • dealerzy marek samochodowych
  • wypożyczalnie samochodów
  • salony samochodowe z ofertą „supercars”
  • importerzy indywidualni samochodów
  • dystrybutorzy samochodów poflotowych
  • producenci i dystrybutorzy sprzętu nagłaśniającego car-audio
  • firmy tuningujące auta
  • firmy detailingowe
  • warsztaty samochodowe
  • dystrybutorzy wyposażenia i akcesoriów samochodowych
  • dystrybutorzy usług dla samochodów elektrycznych
  • dystrybutorzy bagażników samochodowych i systemów mocujących do pojazdów
  • tory samochodowe dla motorsportu
  • firmy szkolące kierowców
  • drużyny z motorsportu
  • kluby motoryzacyjne
  • influencerzy motoryzacyjni
Strefa supercars na Warsaw Motor Show

Fot. Paweł Bartocha

Podział na branże i sektory

Podczas targów Warsaw Motor Show mogliśmy spotkać reprezentantów następujących sektorów i branż:

  • samochody osobowe
  • detailing samochodowy
  • tuning samochodowy
  • car-audio
  • wyposażenie samochodów
  • akcesoria samochodowe
  • e-mobilność
  • import samochodów
  • wynajem samochodów
  • motorsport
  • off-road
  • samochody specjalne
  • symulatory samochodowe
  • szkolenia dla kierowców
  • kluby motoryzacyjne

Influencerzy na targach Warsaw Motor Show 2023

Wśród znanych osób nie zabrakło utalentowanych kierowców takich jak Karolina Pilarczyk, Kornelia Olkucka, Mery Czepiel, Patrycja Brochocka oraz Karolina Zysnarska. Były one uczestniczkami jednej z prelekcji poświęconej m.in. motorsportowi i miały swoje osobne, dość bogate stoisko naprzeciwko głównego wejścia do hali. 

Strefa gwiazd na Warsaw Motor Show 2023

Fot. Paweł Bartocha

Oprócz nich można było spotkać także znanego z promowania elektromobilności youtubera Daniela Grzyba, który również uczestniczył w jednej z prelekcji na scenie głównej, gdzie wspomniał m.in. o planach wyprawy elektrykiem do Afryki. Brzmi odważnie, prawda? Jest on także właścicielem wypożyczalni aut elektrycznych EV-RENT, która również miała swoje stoisko na targach. 

ZOBACZ TAKŻE
Warsaw Motor Show 2018: Uczta dla fanów tuningu

Chińskie marki w natarciu

Zresztą samym elektrykom poświęcono sporo miejsca na targach. Wrażenie robiły zwłaszcza auta chińskiej marki NIO, która właśnie rozpoczyna swoją działalność w Polsce wraz z trzema modelami. Są nimi średniej wielkości liftback ET5, większy sedan ET7 oraz duży SUV EL7. Można je porównać odpowiednio do Tesli Model 3, Tesli Model S oraz Tesli Model X. Zaskoczyły nas one ciekawym designem, bateriami o pojemnościach 75 i 100 kWh oraz wysoką jakością wykonania i nowoczesną kabiną. Zasięg modelu ET7 dochodzi nawet do 580 km na jednym ładowaniu. 

NIO ET7

Fot. Paweł Bartocha

Równie dużym zaskoczeniem okazała się chińska marka Hongqi, która zadebiutowała w Polsce wraz z modelem E-HS9. To luksusowy SUV będący rywalem Mercedesa EQS SUV, mierzący aż 5,2 m długości. Pomieści on 6 lub 7 osób, oferuje do tego duży bagażnik oraz zasięg do 465 km na jednym ładowaniu, a 0d 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,9 s. 

Hongqi E-HS9

Fot. Paweł Bartocha

Oczywiście nie zabrakło stoiska znanego już Maxusa, który prezentował swoje modele osobowe i dostawcze, w tym luksusowego elektrycznego vana Mifa 9. 

Elektro-Strefa na targach Motor Show

Zresztą elektrykom poświęcono także osobną Elektro-Strefę, gdzie mogliśmy zobaczyć m.in. najnowsze modele elektrycznych hulajnóg, motocykli, skuterów, a także rowerów. Obecni tam eksperci udzielali wszelkich porad dotyczących użytkowania takich sprzętów. Za organizację Elektro-Strefy odpowiadało Stowarzyszenie EkoZlot.

Swoją ekspozycję miało też Alpine Polska wraz z 3 egzemplarzami A110, w tym dwoma GT i jednym S. Uwagę zwracał zwłaszcza egzemplarz GT w wyjątkowym kolorze Vert Emeraude ze specjalnego atelier Alpine. 

Alpine A110 GT

Fot. Paweł Bartocha

Mercedes Klasy E W214 główną premierą targów Warsaw Motor Show 2023

Mercedes Klasy E W214

Fot. Paweł Bartocha

Główną premierą targów był Mercedes Klasy E W214. Jest to typowy nowy Mercedes, a więc nowoczesny, dobrze wykonany, bogato wyposażony, po prostu w każdym calu premium. Co więcej, „lubi” sociale, gdyż może mieć TikToka i Zooma, a także można z niego prowadzić wideokonferencje, a pasażer grać np. w Angry Birds. Pod maską silniki benzynowe i wysokoprężne z układami mhev oraz hybrydy PHEV, wszystkie o pojemności 2 litrów i mocach od 197 do 381 KM. Więcej o nim przeczytacie klikając w poniższy link. 

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Mercedes Klasy E pokazany. Brakujące ogniwo ery "digitali"

Nie zabrakło też bogatej strefy tuningu, zarówno aut nowych jak i starszych, sportowych i terenowych, a także strefy aut marzeń z egzotycznymi supercarami pokroju Ferrari, Lamborghini czy Astona Martina. Nie zabrakło też firm zajmujących się tuningiem, modyfikacjami, akcesoriami do samochodów, a także detailingiem i car audio.

Strefa tuningu na Warsaw Motor Show 2023

Fot. Paweł Bartocha

Warsaw Oldtimer Show 2023

Równocześnie z Warsaw Motor Show 2023 odbywała się wystawa klasyków Warsaw Oldtimer Show. Można tam było zobaczyć rozmaite klasyki, począwszy od amerykańskich krążowników z lat 60. i 70., przez nowsze modele z lat 80. i 90. XX wieku, a także europejskie i japońskie perełki jak np. Toyotę Suprę Mk4, BMW serii 8 czy Ferrari F355 Spider. Ciekawostką był GMC stylizowany na „Mystery Machine” ze Scooby Doo. Swoje stoisko miał też Mustang Klub Polska, gdzie mogliśmy zobaczyć różne generacje słynnego pony cara. 

Warsaw Motor Show 2023 – podsumowanie

Podsumowując targi Warsaw Motor Show 2023 okazały się udanym powrotem, choć podobnie jak impreza w Poznaniu, na mniejszą skalę niż kiedyś. Dość powiedzieć, że poświęcono im tylko jedną halę, zaś bilety kosztowały aż 100 zł. Cóż, czasy się zmieniły i cieszmy się z tego, co jest,  bo i tak jak na tak długi okres nieobecności, jest całkiem dobrze. Impreza zachowała charakter poprzednich edycji, ale nie ma już tego rozmachu. Zasługuje na miano drugich co do wielkości targów w Polsce, zaraz po Poznaniu. 

Warsaw Motor Show 2023

Fot. Paweł Bartocha

5/5 (liczba głosów: 1)
Reklama