Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowy Hilux 2024. W nietypowej dla Toyoty technologii

Nawet Toyota Hilux nie uniknęła elektryfikacji. Nowością jest wersja z 48-woltową tzw. miękką hybrydą, która dodaje nowej mocy oryginalnemu czterocylindrowemu silnikowi wysokoprężnemu. Nawet z baterią litową może brodzić w wodzie o głębokości do 700 milimetrów.

toyota hilux mhev
Fot. Toyota

Nietypowe rozwiązanie, jeśli chodzi o Toyotę

Toyota Hilux do tej pory unikała elektryfikacji, jednak aby przetrwać we współczesnej Europie z dużym turbodieslem, zrobiła pierwszy krok w stronę elektromobilności. Japończycy przedstawili bowiem nowe ulepszenie popularnego pick-upa, dzięki któremu jest on mocniejszy i wydajniejszy. Toyota zaprezentowałą swojego legendarnego pick-upa z podstawowym poziomem elektryfikacji, czyli z tzw. miękką hybrydą znanego już silnika.

Najnowsza Toyota Hilux została wyposażona w 48-woltowy układ elektryczny typu „mild hybrid” z silnikiem elektrycznym, który dodaje dodatkowe 12 kW (16 KM) i 65 Nm do istniejącej mocy pick-upa. W Polsce Hilux jest sprzedawany z turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym D-4D: 2.4 o mocy 150 KM albo 2.8 o mocy 204 KM (420 Nm). Energia elektryczna jest magazynowana w 48-woltowym akumulatorze litowym. Ponieważ jest to tylko łagodna hybryda, nie jest oczywiście dostępny wyłącznie elektryczny tryb jazdy. To tak naprawdę zupełnie nietypowe rozwiązanie dla Toyoty, która znana jest z pełnych hybryd (HEV), a ostatnio proponuje także hybrydy plug-in (PHEV). MHEV to jednak zupełnie inna historia. 

Miękka hybryda tylko w wersji z podwójną kabiną

Toyota twierdzi, że nowy Hilux Hybrid 48 V jest o pięć procent bardziej wydajny w przypadku nowoczesnej miękkiej hybrydy niż oryginalny czterocylindrowy silnik wysokoprężny, ale nie podała jeszcze oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa. Ulepszony system stop/start ma częściowy wpływ na wyższą wydajność i bardziej wyrafinowane zachowanie samochodu. Producent pracował również nad dostrojeniem prędkości obrotowej na biegu jałowym. Na nowo ustawiono ją na 600 obr/min, dzięki czemu czterocylindrowy silnik zużywa mniej paliwa.

Nowy zelektryfikowany Hilux będzie również wyposażony w system Toyota Multi-Terrain Select zapewniający sześć trybów jazdy do bardziej wymagających warunków. To Dirt, Mud, Rock, Sand, Deep Snow i Automatic, który wybierze najlepszy zgodnie z aktualnymi warunkami jazdy. A jeśli planujecie okazjonalne wypady nad rzekę nowym Hiluxem, producent twierdzi, że nawet w przypadku miękkiej hybrydy może on brodzić na głębokość do 700 milimetrów.

W Europie nowa Toyota Hilux Hybrid 48V z silnikiem miękkiej hybrydy trafi do sprzedaży w połowie 2024 roku i będzie dostępna wyłącznie z podwójną kabiną. Na publikację oficjalnego cennika musimy jeszcze poczekać.

Hilux to obecnie najlepiej sprzedający się pick-up w Polsce

Przypomnijmy, że Hilux jest obecnie najlepiej sprzedającym się pickupem w Polsce. Model jakiś czas temu zdetronizował Forda Rangera, którego nowa generacja niedawno pojawiła się na rynku. Na chwilę obecną ciężko powiedzieć, czy wróci na szczyt, bowiem mimo wielu ulepszeń Ford jest droższy od Toyoty, co dla wielu osób i firm może być kluczowym czynnikiem. Obie marki zupełnie inaczej podchodzą jednak do prowadzenia biznesu. Podczas, gdy Toyota właśnie zapowiedziała Hiluxa MHEV, Ford już jakiś czas temu potwierdził powstanie Rangera w wersji PHEV. 

Obecnie cennik Toyoty Hilux teoretycznie rozpoczyna się od 148 688 zł brutto. Teoretycznie, bowiem marka właśnie prowadzi wyprzedaż rocznika 2023, w związku z czym niektóre wersje są już niedostępne, a inne są w promocyjnych cenach. Dość powiedzieć, że według strony toyota.pl obecnie nie jest dostępny żaden wariant samochodu z pojedynczą kabiną. Ceny w wersji tzw. półtorej kabiny startują od 178 822 zł brutto (dostępny tylko manual), a podwójnej kabiny od 185 341 zł. Tam dostępne są zarówno wersje z manualem, jak i automatem w obu wersjach silnikowych (2.4 150 KM i 2.8 204 KM). Cennik wersji GR Sport rozpoczyna się natomiast od 258 526 zł. 

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama