Wiele ulepszeń, ale w Europie tylko jak BEV
Citroen Berlingo to jeden z najbardziej znanych kombivanów na rynku. W wersji po liftingu ma on zaoferować połączenie nowoczesnego designu, technologii, większy komfort i nowe gadżety. Do Europy trafi on jednak jedynie w wersji e-Berlingo, a więc w pełni elektrycznej.
Przód samochodu prezentuje nową identyfikację wizualną Citroëna (po e-C3), z logo, które jest w rzeczywistości powrotem do pierwszych emblematów marki. Wnętrze wyróżnia się nową deską rozdzielczą i kierownicą oraz wyborem nowych kolorów i materiałów. Dodatkowy komfort zapewniają fotele Citroën Advanced Comfort oraz nowy poziom multimediów z 10-calowym ekranem dotykowym.
Francuski producent w Berlingo po liftingu zaoferuje najnowszej generacji system informacyjno-rozrywkowy i system łączności, w tym bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i Android Auto oraz indukcyjną ładowarkę do smartfonów.
Wnętrze charakteryzuje się wysokim poziomem praktyczności i modułowości. Oferuje trzy oddzielne, przesuwane i składane fotele w drugim rzędzie oraz łącznie 27 schowków o łącznej pojemności do 186 litrów. Dostępna jest również siedmiomiejscowa wersja Berlingo, oferująca jeszcze większą elastyczność dla różnych stylów życia. Ulepszono także systemy asystenckie – nowe Berlingo ma w swojej gamie do 18 technologii wspomagających kierowcę.
Zwiększony zasięg pompa ciepła
Dzięki silnikowi o mocy 100 kW (136 KM) w połączeniu z nowym akumulatorem o pojemności 50 kWh (pojemność użytkowa), nowe Berlingo oferuje zasięg do 320 km (cykl mieszany WLTP, obecnie trwa certyfikacja). Zasięg jest zatem o 20% większy niż w poprzednim wcieleniu modelu.
Model oferuje również regeneracyjny układ hamulcowy i opcję dodania pompy ciepła w celu bardziej wydajnego ogrzewania kabiny. Nawigacja obejmuje aplikację „Routes” do lepszego planowania tras w odniesieniu do ładowania. Samochód będzie dostępny w sieci dealerskiej wiosną 2024 roku.
Na określonych rynkach poza Europą do nowego Berlingo oferowane są również trzy silniki wysokoprężne BlueHDi (100 i 130 KM) oraz dwa silniki benzynowe PureTech (110 i 130 KM). Do Polski model trafi wyłącznie w elektrycznej wersji, co chyba nie jest jeszcze jasne dla wszystkich w polskim oddziale. Na stronie citroen.pl widnieją bowiem dwie zakładki, tak jakby spalinowy model miał się pojawić w ofercie.
Spalinowe Berlingo obecnej generacji jeszcze w ofercie marki
Obecnie w polskiej ofercie cały czas jest dostępna obecna generacja samochodu sprzed liftingu – zarówno w wersji osobowej, jak i van. Jeśli chodzi o osobowe Berlingo, ceny startują od 123 060 zł za wersję z silnikiem 1.2 PureTech 110 M6. Jeśli wolicie Diesla, do wyboru są trzy możliwości: 1.5 BlueHDI 100 M6 od 132 080 zł oraz 1.5 BlueHDi 130 od 138 180 zł M6 – wersja z automatem EAT8 jest 8,5 tys. zł droższa. Samochody są dostępne jedynie w wersji wyposażenia Feel (przeciętne wyposażenie w standardzie – bez automatycznej klimatyzacji i jakiegokolwiek systemu informacyjno-rozrywkowego, tylko z radiem).
Oferta Berlingo w wersji van jest nieco bardziej rozbudowana. Samochód jest bowiem dostępny zarówno w standardowej wersji M (o dwóch możliwościach ładowności – 650 i 1000 kg), a także większej wersji XL o ładowności do 950 kg. Jeśli interesuje was wersja benzynowa, samochód możecie dostać jedynie w standardowej wersji o ładowności do 650 kg z manualną skrzynią biegów w cenie od 92 800 zł netto. Resztę oferty stanowią wersje z silnikiem Diesla o mocy 100 albo 130 KM, dostępne także z automatyczną skrzynią biegów. Ceny standardowej wersji startują od 100 350 zł, a powiększonej XL od 105 850 zł.