Renault zamyka program silnikowy w F1
Kiedy w 2016 roku francuski producent ogłosił swój powrót do mistrzostw świata w roli ekipy fabrycznej, założono około dziesięcioletni plan powrotu do walki o zwycięstwa i tytuły mistrzowskie. Niestety po dziewięciu latach możemy z całą pewnością powiedzieć, że ten plan zakończył się porażką. Pierwsze lata przyniosły postępy, które zaprowadziły ekipę z Enstone do środka stawki. Niestety nigdy nie udało się wskoczyć na stałe do czołowej czwórki konstruktorów. Nie pomógł rebranding na Alpine w 2021. To samo można powiedzieć o roszadach w zespole, które miały miejsce dość często. W ostatnich latach Enstone opuścili Alain Prost, Marcin Budkowski, Cyril Abiteboul, Pat Fry, Otmar Szafnauer czy Alan Permane. Ten ostatni spędził w tym zespole blisko trzydzieści lat, a więc pamięta czasy Bennettona. Według wielu osób związanych z zespołem, za te odejścia ma odpowiadać Laurent Rossi. Jego styl zarządzania miał negatywnie odbić się na zespole.
Wśród głównych problemów wymienia się wspomniae częste roszady w zespole. Jednakże do tego trzeba wspomnieć o infrastrukturze, która wymaga unowocześnienia, a także o silniku. Ten od lat uznaje się za najsłabszy w stawce z racji jego deficytu mocy względem rywali, który szacuje się na poziomie trzydziestu koni mechanicznych. Ową jednostkę stale próbowano rozwinąć, aby pomóc ekipie dogonić stawkę, ale niestety nigdy nie udało się tego osiągnąć. W końcu Renault straciło cierpliwość i zdecydowało się zakończyć program silnikowy. Farmin potwierdził dziś na konferencji, że zespół Alpine zwiąże się z Mercedesem począwszy od sezonu 2026. Niemiecki producent dostarczał silniki tej ekipie w sezonie 2015 i za dwa lata ta współpraca zostanie wznowiona.
Bruno Farmin żegna się z zespołem
Francuz dołączył do tej ekipy rok temu zastępując Otmara Szafnauera. I niestety Farmin nie utrzymał się zbyt długo w tej roli. Dziś na konferencji prasowej dla szefów ekip, jaką organizuje FIA, Farmin potwierdził swoje odejście z zespołu w końcem sierpnia. Obecnie nie wiemy, kto oficjalnie go zastąpi. Jednakże doniesienia medialne sugerują, że będzie to Olie Oakes, Brytyjczyk aktualnie jest szefem zespołu Hitech GP, który rywalizuje w takich seriach juniorskich, jak F2, F3 i GB3. Natomiast Farmin powróci do pracy w należącej do Renault fabryki silnikowej w Viry. Tam ma zarządzać projektami, które mają być związane z motorsportem, ale już nie z samą Formułą 1.
BWT Alpine F1 Team can confirm that Bruno Famin will move away from his current role as Team Principal of the F1 division by the end of August. pic.twitter.com/5VIkCoOdTs
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) July 26, 2024