Connect with us

Czego szukasz?

Inne

49180-04350 A6220902300 nowa turbina dla pojazdów Renault oraz Mercedes, jak to możliwe?

Wiele szczęśliwych posiadaczy nowych samochodów nie zdają sobie sprawy, że pod maska ich pojazdu może się kryć dzieło inżynierów innej marki. Tak jest w przypadku Mercedes należącego do firmy Daimler AG, która od lat współpracuje z Renault SA. W wyniku kooperacji tych dwóch przedsiębiorstw w takim pojeździe jak Mercedes Vito z silnikiem OM622.851 wykorzystuję się silnik opracowany przez Renaul. Została w nim również zastosowana turbina marki Mitsubishi o numerze 49180–04360, która również jest montowana w motorach Renault R9N 400 oraz R9N 401.

turbina renault
Artykuł sponsorowany

Nie możemy wypowiadać się odnośnie żywotności silników i ich podobieństwu, natomiast opowiemy więcej o turbosprężarce.

Turbosprężarka Mitsubishi 49180-04350: Technologia i zastosowanie

Turbina 144108640R jest dość zaawansowanym dziełem inżynierów firmy Mitsubishi. Japończycy wyposażyli ją w zmienną geometrie regulowaną elektronicznym nastawnikiem marki Hella (6NW012619-20, 49180-19700) oraz zespołem wirującym z kołem kompresji z powłoką tytanową. Dzięki zmiennej geometrii i elektronicznemu sterowaniu sprężarka jest bardzo elastyczna i dynamicznie rozpędza wirnik. Daje to niesamowitą elastyczność i oszczędność silnika.

Najczęstsze awarie turbiny 49180-04350 i ich przyczyny

Każda przewaga techniczna ma też swoje wady. W krótce rozpiszemy co firmie Wiatreo.pl udało się zaobserwować z najczęstszych uszkodzeń turbiny 49180-04350:

  • luz osiowy w wyniku niedrożnego układu wydechowego. Uszkadza się obudowa łożyskowań korasa, wałek i łożyskowania. W tym przypadku można obejść się wymianą samego rdzenia.
  • pęknięty wałek i/ lub uszkodzenie koła kompresji. Przyczyną mogą być niedrożny układ wydechowy i brak ciśnienia oleju. Uszkadzają się cały środek, zmienna geometria oraz muszla ssąca sprężarki. W tym przypadku koszt naprawy jest zbliżony do ceny nowej oryginalnej turbiny 49180-04320.
  • zacinająca się zmienna geometria. Nieprawidłowa mieszanka powoduję niedopalenie paliwa, co przyczynia się do pojawienia się niespalonego paliwa na zmiennej geometrii i jej zacinania się. Czasami wystarczy wyczyścić mechanizm i usunąć przyczynę pojawienia się nagaru.
  • Uszkodzenie zębatek nastawnika. Tę uszkodzenie ma podobne objawy do zacinającej się zmiennej geometrii, lecz wina leży po stronie nastawnika. Niestety nie ma na rynku jeszcze w sprzedaży nowych oryginalnych nastawników. Więc jedyna możliwość to kupno całej nowej turbiny lub używanej z pojazdu z udokumentowanym przebiegiem.

Zmienne geometrie i elektroniczne sterowanie w turbinach Mitsubishi

Dbając o naszych klientów zaopatrzyliśmy się w nowe oryginalne turbiny, wkłady oraz zmienne geometrie, które można nabyć w naszym sklepie internetowym.

turbina mitsubishi

Turbina Mitsubishi 49180-04350, stosowana w silnikach Renault i Mercedes, to przykład zaawansowanej technologii, która może znacząco poprawić wydajność pojazdu. Niemniej jednak, jak każde skomplikowane urządzenie, może podlegać różnym awariям, które wymagają profesjonalnego serwisu. W przypadku turbiny tej klasy, nieodpowiednia konserwacja lub problemy z innymi elementami pojazdu mogą prowadzić do uszkodzeń, które opisaliśmy powyżej. Dlatego tak ważne jest regularne monitorowanie stanu technicznego turbosprężarki oraz wszystkich powiązanych układów, aby zapewnić jej długotrwałą i bezawaryjną pracę.

Gdzie kupić oryginalne części do turbin 49180-04350?

Jeśli szukasz oryginalnych części lub nowej turbiny 49180-04350, sklep Wiatreo.pl to idealne miejsce na dokonanie zakupu. Oferujemy szeroki wybór nowych turbin, wkładów oraz zmiennych geometrii, które są dostępne w naszym sklepie internetowym. Nasza oferta jest skierowana do klientów, którzy cenią sobie jakość i niezawodność. W przypadku pytań lub wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z naszym działem obsługi klienta, gdzie specjaliści chętnie pomogą w wyborze odpowiedniego produktu i udzielą wszelkich niezbędnych informacji.

Reklama