Najlepszy kierowca: Kalle Rovanperä
Fin nie czuł się najlepiej za kółkiem pierwszego dnia ale z biegiem rajdu jego tempo się poprawiało. Prowadzenie objął pod koniec soboty i nie oddał go już do samego końca. W niedzielę uległ jedynie odrabiającemu straty Ogierowi i ostatecznie zakończył rajd z dorobkiem 28 punktów. Tym samym Rovanperä zdecydowanie pomógł Toyocie, jeśli chodzi o punkty dla zespołu i wygrał swój czwarty rajd w tym roku.
Elfyn Evans wreszcie zaliczył dobry weekend i przez długi czas liczył się w walce o zwycięstwo. Prowadził po piątku, a po sobocie tracił zaledwie 15 sekund do Rovanpery. Ostatecznie ukończył rajd 23 sekundy za Finem nie popełniając większych błędów i mając czysty rajd.
Ott Tänak dobrze sobie radzi w Chille i tym razem ponownie to potwierdził. Po pierwszym dniu tracił tylko 3 sekundy do Evansa, jednak w sobotę jego tempo spadło. Narzekał na przyczepność i prawie się obrócił na jednym z odcinków tracąc jeszcze więcej czasu i spadł na 3. miejsce. W niedzielę był czwartym najszybszym kierowcą i zdobył także punkty na Power Stage kończąc rajd na trzecim miejscu z dorobkiem 20 punktów. Obecnie to Estończyk jest głównym rywalem Neuville’a do tytułu ale w ostatnich dwóch rajdach musi zdobyć znacznie więcej punktów niż jego rywal z zespołu i liczyć na jego pecha.
Kalle conquered Chile’s challenging conditions for his fourth win of 2024! 🏆#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyChile 🇨🇱 pic.twitter.com/nYAuhXEtSc
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) September 30, 2024
Najlepszy zespół: Toyota Gazoo Racing
Toyota zgarnęła dublet w tym rajdzie za sprawą Rovanpery i Evansa, a w niedzielę komplet punktów zdobył Ogier więc można powiedzieć, że Toyota miała perfekcyjny weekend. W tym momencie ich strata do Hyundaia wynosi 17 punktów więc przy dwóch rajdach do końca sezonu jeszcze wszystko jest możliwe.
Największe zaskoczenie: Sami Pajari
Młody Fin dostał kolejną szansę startu w aucie Rally 1, zastępując gorzej sobie radzącego w tym roku Katamoto Katsutę. Pajari pojechał mądry rajd i unikał błędów co ostatecznie dało mu szóste miejsce na mecie rajdu. Oczywiście tempo nie było najlepsze i strata czasowa była dość spora, ale Pajari dopiero uczy się tego auta i mimo wszystko wypadł w Chille znacznie lepiej na tle innego młodego kierowcy czyli Martinsa Sesksa.
Największe rozczarowanie: Sébastien Ogier
Ogier nie ma ostatnio dobrej passy. Po wypadnięciu na ostatnim odcinku w Akropolu, tym razem w Chile nie zdobył żadnych punktów za piątek i sobotę. W piątek na jednym z odcinków wyjechał za szeroko i przebił oponę, a w sobotę najechał na kamień i uszkodził zawieszenie. Odkuł się trochę w niedzielę dominując cały dzień i zgarniając ostatecznie 12 punktów, lecz nadal to o 3 mniej niż Neuville i 8 mniej niż Tänak. Jeśli Ogier ma się jeszcze liczyć w walce o tytuł to musi zdominować dwa ostatnie rajdy i liczyć na pecha kierowców Hyundaia.
Klasyfikacje generalne: Neuville kontroluje sytuację, Toyota goni Hyundaia
Thierry Neuville po zajęciu czwartego miejsca w Chile nadal prowadzi w mistrzostwach z dość komfortową przewagą. Drugi Ott Tänak odrobił do niego kilka punktów i traci ich obecnie 29. Ogier jest trzeci ale jego strata do lidera urosła już do 41 punktów.
W klasyfikacji zespołów prowadzi Hyundai o 17 punktów przed Toyotą. M-Sport tradycyjnie trzeci.
Inne klasy
W klasie WRC 2 najlepszy był Francuz Yohan Rossel, który wyprzedził swojego kolegę z zespołu Nikolaya Gryazina. Gryazin natomiast wygrał w klasyfikacji WRC 2 Challenger. Tytuł mistrzowski w WRC 2 zdobył już także zespół Citroena. Podium WRC 2 uzupełnił Gus Greensmith. Na piątym miejscu w WRC 2 oraz drugim w WRC 2 Challenger dojechał Kajetan Kajetanowicz. W klasyfikacji generalnej rajdu Polak zajął 12 miejsce. „Kajto” na ten moment zajmuje 7. miejsce w klasyfikacji WRC 2 i 4 w WRC 2 Challenger.
Następny przystanek: Rajd Europy Centralnej
Do końca sezonu pozostały nam dwa asfaltowe rajdy. Pierwszym z nich będzie Rajd Europy Centralnej rozgrywany na trasach w Czechach, Niemczech i Austrii. Impreza odbędzie się w dniach 31 października – 3 listopada. Kto tym razem okaże się najlepszy? Czy Neuville utrzyma się na czele? A może Ogier i Toyota pokonają Hyundaie? O tym dowiemy się już za miesiąc.