Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Detroit znów zaskoczyło – nowości nie brakowało [cz.II]

W II części naszego zestawienia pojawi się kilka propozycji z rodzimego amerykańskiego rynku, ale nie zabraknie też paru niespodzianek.

Opublikowano

w dniu

Fot. netcarshow.com / Ram Heavy Duty
Poprzednia1 z 2

Cadillac XT6

Najnowszy SUV Cadillaca stanowi pomost między XT5 a flagowym Escaladem i jednocześnie jest odpowiedzią amerykańskiej marki na BMW X7 i Volvo XC90. Samochód mierzy 5,05 m długości i 1,96 m szerokości. Rozstaw osi wynosi 2,86 m. Jest więc typowym przedstawicielem klasy „midsize SUV”. XT6 wyróżnia się nowoczesną, „lekką” stylistyką. Ciekawie wyglądają biegnące przez środek maski przetłoczenie, opadająca linia dachu i wznosząca się linia szyb. W połączeniu z niewielkimi reflektorami nadaje to sylwetce nieco sportowego charakteru. Standard obejmuje relingi dachowe, chromowane listwy oraz 20-calowe felgi.

Fot. netcarshow.com / Cadillac XT6

Pod maską XT6 pracuje wolnossąca jednostka V6 o pojemności 3,6 l. Rozwija ona 310 KM i 373 Nm. Wyposażono ją w system odłączania dwóch cylindrów. Standardowo napęd przenoszony jest na przednią oś za pomocą 9-biegowej skrzyni automatycznej. Wersję 4×4 zarezerwowano dla odmiany Sport. Najbogatszą wersją będzie Premium Luxury.

Wyposażenie obejmuje 11 poduszek powietrznych, asystenta pasa ruchu, system ostrzegania o martwym polu czy kamerę cofania z funkcją automatycznego mycia. W kabinie znajdziemy 3 rzędy siedzeń i 6 gniazd USB. Lista opcji obejmuje jonizator powietrza, aktywne światła LED, wyświetlacz head-up, łącze internetowe czy bezprzewodową ładowarkę. Kabina wygląda elegancko i nowocześnie i wykonano ją z dobrych materiałów. Cadillac XT6  trafi do amerykańskich salonów na początku wiosny.

Subaru WRX STI S209

Zmodyfikowane Subaru WRX STI otrzymało przydomek S209. Auto otrzymało większą turbosprężarkę i intercooler z systemem zraszania wodą, a także nowy układ wtryskowy. Pojawiły się też wyczynowe tłumiki i większe końcówki wydechu. Moc 4-cylindrowego boksera wzrosła z 305 do 341 KM. Skrócono przełożenia 6-biegowej skrzyni manualnej. WRX STI S209 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s.

Fot. netcarshow.com / Subaru WRX STI S209 (2019)

Zmodyfikowano też tryby jazdy. Pojawił się Sport Sharp, przeznaczony do wyścigów równoległych. Auto porusza się na 19-calowych felgach BBS. Poszerzono nadkola i zastosowano nowe opony Dunlopa o rozmiarze 265/35. W zawieszeniu wykorzystano amortyzatory Bilsteina, a o odpowiednie hamowanie dba układ Brembo.

Wizualnie WRX STI S209 wyróżnia się agresywnymi zderzakami, dużym dyfuzorem oraz sporym spoilerem na klapie bagażnika. Dach wykonano z włókna węglowego.

Lexus LC Convertible Concept

W Detroit zadebiutowała otwarta wersja jednego z najpiękniejszych modeli Lexusa. Co prawda jest to póki co prototyp, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi niebawem do produkcji seryjnej. Samochód mierzy 4,77 m długości, czyli o 1 cm więcej od odmiany coupe. Wnętrze wykończono białą skórą z żółtymi przeszyciami.

Fot. netcarshow.com / Lexus LC Convertible Concept (2019 – LC 500 Cabrio)

Poprzednia1 z 2

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama