Connect with us

Motorsport

“Muszę polegać na sobie”. Anthoine Hubert specjalnie dla motohigh.pl | WYWIAD

Kiedy myślimy o seriach towarzyszących F1 to od razu w naszej głowie nasuwa się Formuła 2. Najczęściej właśnie ta seria wyłania najlepszych kierowców, którzy później zasilają stawkę królowej sportów motorowych. Postanowiliśmy wykorzystać okazję, aby porozmawiać z Anthoine Hubertem, który jest ostatnim mistrzem GP3 (obecnie: Formuła 3).

Opublikowano

w dniu

Anthoine Hubert - Monako 2019- F2 - win
Fot. FIA Formula 2 / Anthoine Hubert świętujący triumf w Monako

Francuski kierowca znalazł dla nas czas jeszcze przed swoją domową rundą na torze Paul Ricard. Hubert opowiedział nam o swoich odczuciach związanych z debiutanckim sezonem w przedsionku Formuły 1, odczuciach związanych z innymi seriami, kibicami oraz doświadczeniach uzyskiwanych dzięki obecności w programie juniorskim Renault.

MotoHigh.pl: Po zdobyciu mistrzowskiego tytułu w GP3 w zeszłym sezonie, dołączyłeś do stawki F2 zasilając ekipę Arden. Jesteś bardziej skupiony na walce o mistrzostwo? Czy może na nauce czegoś nowego i zaliczeniu lepszego startu w przyszłym sezonie?

Anthoine Hubert: – Myślę, że to byłoby trochę optymistyczne, gdybym celował w tytuł w tym sezonie. Biorąc pod uwagę, że jestem debiutantem w teamie łączącym się z innym, i który jest na etapie czegoś w rodzaju przebudowywania się. Ja tylko chcę zdobyć jak najwięcej doświadczenia jak tylko mogę, co pomoże mi pokazać na co mnie stać.

MotoHigh.pl: Jesteś w programie juniorskim fabrycznego zespołu F1, czyli Renault, i odbywasz dla nich jazdy pokazowe. Czy zechciałbyś opisać jak to wygląda (bycie tak zaangażowanym w F1) z twojego punktu widzenia?

Anthoine Hubert: – To wielki zaszczyt i przybliża mnie to do mojego marzenia, jakim jest zostanie kierowcą Formuły 1, więc mnie to bardzo cieszy. To także jest francuski zespół, co czyni to jeszcze lepszym.

MotoHigh.pl: Wróćmy do ścigania. Debiutujesz w F2, Tatiana Calderon także nigdy przedtem nie jeździła w tej serii. Jak to jest ścigać się w tym samym teamie z kierowcą bez doświadczenia w serii? Pomagacie sobie jakoś czy uczycie się osobno?

Anthoine Hubert: – Jeśli mam być szczery to chciałbym jako kolegę zespołowego kogoś z doświadczeniem i wiedzą odnośnie auta, sądzę iż to byłaby wielka pomoc dla mnie w rozwoju w pierwszej części sezonu. Jednak jest tak, że muszę uczyć samemu, chcę to robić tak szybko jak to tylko możliwe.

MotoHigh.pl: Wszedłeś w etap samochodów jednomiejscowych w 2013 roku i wtedy także zdobyłeś tytuł we francuskiej Formule 4. Czas leci… Ciekawi nas, kto był Twoim ulubionym kolegą zespołowym? Który tor najbardziej lubisz?

Anthoine Hubert: – Mój ulubiony partner zespołowy to Simon Gachet. Jeździliśmy razem w Tech1 Racing w 2015 roku (w Formule Renault 2.0), było sporo zabawy. Natomiast jak dla mnie najlepszym torem jest Makau.

MotoHigh.pl: Liberty Media ciągle chce powiększać liczbę wyścigów w sezonie i zmieniać regulacje co kilka sezonów. Jakie masz zdanie na ten dość nietypowy temat, który obecnie często wraca w kontekście rozwoju F1?

Anthoine Hubert: – To naprawdę nie wygląda mi na proces, który miałby zrobić miejsce dla nowych zespołów.

MotoHigh.pl: Renault nie zaczęło sezonu tak jakby większość oczekiwała. Myślisz iż kierowcy będą w stanie walczyć w czołowej szóstce wyścigu?

Anthoine Hubert: – Jestem pewny, że będą! Mieli sporo pecha na początku, ale popatrzmy już na o wiele lepsze wyniki w Kanadzie, po której jesteśmy. To ich miejsce obecnie i na pewno będzie lepiej w przyszłości.

MotoHigh.pl: W obecnym sezonie Renault jest w pełni skupione na F1, ponieważ było wcześniej zaangażowane również w Formułę E. Obecnie zamiast nich jest Nissan. Niemal każdy team jest fabryczny albo blisko współpracuje z producentem samochodów. Stąd moje pytanie. Czy myślisz (mając na uwadze wzrost popularności serii Formuła E i przyjęcie lepsze niż wielu myślało), że młodzi kierowcy wkrótce będą stawiać sobie za cel bardziej tę serię niż F1?

Anthoine Hubert: – Nie sądzę, że stanie się to w niedalekiej przyszłości. Formuła 1 to ciągle marzenie młodego kierowcy! Nie ma wątpliwości, że Formuła E może być brana pod uwagę jako opcjonalna droga zostania profesjonalnym kierowcą wyścigowym i jak tylko jeszcze bardziej się rozwinie to z pewnością będzie przyszłością motorsportu.

MotoHigh.pl: Co najbardziej motywuje Cię na torze?

Anthoine Hubert: – Determinacja by wygrywać. Po prostu tak bardzo lubię stać na najwyższym stopniu podium.

MotoHigh.pl: Mając na uwadze rozpiskę aktywności podczas weekendu wyścigowego, widać bardziej jak wszystko jest wyraźnie skupione na F1. Czy jest coś czego Ci brakuje wtedy? Co to takiego?

Anthoine Hubert: – Chciałbym więcej czasu na torze.

MotoHigh.pl: Na zakończenie naszej rozmowy chcielibyśmy, abyś  zwrócił się do naszych czytelników. Co powiesz w stronę kibiców z Polski?

Anthoine Hubert: – Mam nadzieję, że będziecie śledzić F2 i kibicować mi. Jeśli jeszcze tego nie robicie to koniecznie oglądajcie nasze wyścigi, pokochacie je.

Obecnie Anthoine Hubert zajmuje siódmą lokatę w klasyfikacji generalnej Formuły 2, podczas gdy jego koleżanka z zespołu nie zdobyła ani jednego punktu. Przed nami 8 podwójnych rund także jeszcze szanse na tytuł istnieją. W debiutanckim sezonie Francuzowi udało się już raz zwyciężyć. Dokonał tej sztuki w jednym z najlepszych miejsc, czyli w Monako (podczas drugiego wyścigu – sprintu).

Najbliższy weekend wyścigowy, w którym nasz rozmówca weźmie udział odbędzie się w towarzystwie m.in. F1 i F3 na francuskim torze Paul Ricard w dniach 21-23 czerwca.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama