TOP 15 – najciekawsze terenówki polskiego off-road’u [Część II] - motohigh.pl
Nasze social media

Off-road

TOP 15 – najciekawsze terenówki polskiego off-road’u [Część II]

Na początku zeszłego tygodnia pokazaliśmy wam pierwsze dziesięć najciekawszych terenówek w Polsce, a teraz nadeszła pora na kolejną porcję. Tym razem zaprezentujemy wam więcej nietypowych modyfikacji, którymi pochwalili się członkowie grupy Fascynaci 4×4 na Facebooku.

Opublikowano

w dniu

Pierwsza połowa listy TOP 20 15 cieszyła się dużym zainteresowaniem z waszej strony. Mamy nadzieję, że w przypadku II części będzie podobnie. Nie przedłużamy i lecimy z tym…

Sprostowanie: Niestety w związku z tym, że nie udało się nam uzbierać kolejnych dziesięciu modeli a pięć należą się wam wyjaśnienia. Niestety powodem tego jest fakt, że nie każdy właściciel zgodził się na umieszczenie go na liście, niektórzy też nie zdążyli dosłać szczegółów odnośnie modyfikacji.

1. Kia Sorento

Właściciel: Mariusz Winiarz
Rok produkcji: 2003
Silnik: 2.4 benzyna
Modyfikacje: w przednim zawieszeniu znajdziemy most, górne sprężyny; amortyzatory, wahacze, w tylnym zawieszeniu także mosty z blokadą 100% od Nissana Patrola Y60, wahacze tylne to połączenie Patrola z Kią, reduktor od Nissana Patrola został zamontowany na specjalnej planszy pod wymiar, maglownica została zastąpiona przekładnią od Y60, lift 10 cali, koła 35 cali, zderzak przedni od Y61, pojazd wyposażono w wyciągarkę Escape Web 12000lbs, wały napędowe były robione na zamówienie; w trakcie: zderzak na tył, w przyszłości w aucie pojawi się skrzynia biegów M52b28 z BMW.

2. Volkswagen Taro

Właściciel: Marcin
Rok produkcji: 1992
Silnik: 4.0 z BMW
Modyfikacje: karoseria i rama z Toyoty Hilux, mosty Nissan Patrol z blokadą 100%, przód z blokadą Arb oraz kompresor również z Arb, sprężyny z Nissana Patrola, koła Simex 36″, silnik V8 z BMW sparowany ze skrzynią 5-biegową też z BMW, reduktor z Gaz-a 66 z wyjściem mocy do obsługi mechanika, wyciągarka Escape 16800lbs, pojazd wyposażony w halogeny i Xenony.

3. Jeep Wrangler JK Rubicon

Właściciel: Darek Kaminski
Rok produkcji: 2012
Silnik: 3.8 V6
Modyfikacje: auto zmodyfikowane przez firmę DemoCar ZibiClinic, stalowe zderzaki, bagażnik dachowy, stalowe nadkola, wzmocnienie mostów, przedniego wału wykonała firma Proflex, wymienione półosie od RCV, lift 4,5 cala, wstawiono sprężyny Clayton, amortyzatory i bump stop od Fox'a, przewody hamulcowe od TomWer, wyciągarka przednia Smittybilt, koła 37″ Maxxis Trepador, auto wyposażono w LED-y, snorker safari, elektryczne progi i tuningowaną maskę, zawieszenie z firmy Proflex: wszystkie wahacze są regulowane Long Arms z uniballami, belka wahaczy przednich, mocowania wahaczy tylnych, są w nim też przedni i tylny regulowany drążek Panharda, regulowane łączniki stabilizatora unibalach z przodu i tyłu, w przyszłości pojawi się silnik 5.7 lub 6.4 hemi.

4. Mazda MX-5

Właściciel: Piotr Wasyl
Rok produkcji: 2000
Silnik: 1,8 l (138 KM)
Modyfikacje: pod maską znajdziemy zestaw kompresora Jackson Racing, chłodnica pochodzi z Hondy, wspomaganie z Opla Astry, intercooler w aucie pochodzi z Jeepa, zawieszenie po lifcie, auto posiada dwa koła zapasowe z tyłu oraz oświetlenie LED. Jest to terenówka w CABRIO! Dlaczego tym razem Mazda “poszła w górę” zamiast w dół? Bo czegoś takiego jeszcze nie było, a na tą chwilę liczba takich aut podobno rośnie. Zaletą auta jest jego lekkość i szybkość, którą w terenie się ceni. Niestety nie posiada przedniego napędu jednak i bez niego bardzo dobrze sobie radzi.

5. Nissan Patrol K160

Właściciel: Ryszard Banek
Rok produkcji: 1983
Silnik: Audi 4.2 V8 299 KM
Modyfikacje: przód auta jaki i jego zawieszenie są z Nissana Patrola Y60, silnik pochodzi z Audi 4.2 V8, co jest dość niespotykane w Patrolach, lift 2 cale, koła 35 cali, auto zostało zmodyfikowane z tyłu pod potrzeby właściciela, z tyłu znajdziemy koło zapasowe oraz miejsce na najbardziej potrzebny sprzęt.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama