DTM: Audi zdominowało weekend na Lausitzringu i zapewniło sobie mistrzostwo. Müller i Rast podzielili się triumfami [Podsumowanie] - motohigh.pl
Nasze social media

Motorsport

DTM: Audi zdominowało weekend na Lausitzringu i zapewniło sobie mistrzostwo. Müller i Rast podzielili się triumfami [Podsumowanie]

Audi niezaprzeczalnie zdominowało weekend DTM na torze Lausitzring niedaleko Drezna. W obydwu wyścigach całe podium należało do kierowców marki z Ingolstadt, co zostało zwieńczone zapewnieniem sobie mistrzostwa wśród konstruktorów. Tym razem BMW nie było w stanie włączyć się do walki, również żaden kierowca Astona Martina nie zaskoczył tym razem w kwalifikacjach.

Opublikowano

w dniu

Fot. Audi Media Center

 

Sobota

 

Kwalifikacje

W kwalifikacjach najszybszy okazał się Rene Rast, za którym uplasowali się odpowiednio Jamie Green i Nico Müller. Pierwsze dwa rzędy były zarezerwowane dla Audi, ponieważ jeszcze na czwartej pozycji uplasował się Robin Frijns. Pierwszym kierowcą nie reprezentującym Audi był Marco Wittmann z BMW na 5. miejscu.

Tor Lausitzring od samego początku był wyjątkowo trudnym obiektem dla Astona Martina, kierowcy brytyjskiej marki w sobotnich kwalifikacjach zajęli trzy ostatnie miejsca, a najlepiej z nich wypadł czwarty zawodnik R Motorsport Aston Martin – Jake Dennis, który uplasował się na 13. pozycji.

Wyścig

Po bardzo dobrym starcie prowadził Rene Rast przed Nico Müllerem, Marco Wittmannem i Jamiem Greenem. Jednak po 7 okrążeniach doszło do awarii w aucie Rasta, po czym natychmiastowo zwolnił spadając na koniec stawki. Następnie Niemiec próbował kontynuować rywalizację, lecz nieskutecznie i w ostatecznym rozrachunku musiał się wycofać.

Fot. Audi / Podium wyścigu I – Lausitzring

Sytuację maksymalnie wykorzystał Nico Müller, który wyszedł na prowadzenie, którego nie oddał (oprócz okresu obowiązkowych pit stopów) do samego końca. Za plecami Szwajcara toczyła się batalia o pozostałe miejsca na podium. Po błędzie mechaników i niebezpiecznym wypuszczeniu ze stanowiska w pit stopie Jamie Green otrzymał karę Drive Through, przy okazji tracąc szansę na walkę o podium.

Z problemu Brytyjczyka, jak i słabego tempa Marco Wittmanna skorzystali Robin Frijns i Mike Rockenfeller, którzy uzupełnili podium obok zwycięzcy 499. wyścigu Deutsche Tourenwagen Masters – Nico Müllera, który także odrobił w klasyfikacji generalnej do sobotniego pechowca Rene Rasta i zmniejszył wówczas stratę do 14 punktów straty po pierwszym wyścigu na Lausitzringu.

Niedziela

 

Kwalifikacje

Rezultaty niedzielnych kwalifikacji były dosyć zaskakujące. Najszybszy był Jamie Green, który przez cały weekend czuł się dobrze na torze w Lausitz. Tuż za Greenem uplasowali się Jonathan Aberdein i Nico Müller, przy czym to właśnie nazwisko tego pierwszego lekko zaskoczyło. Reprezentant RPA prezentował się w sobotę dość słabo i nikt nie liczył, że może namieszać.

Lider mistrzostw i sobotni pechowiec, czyli Rene Rast zajął w kwalifikacjach 4. pozycję. Najlepszym kierowcą spoza Audi był ponownie Marco Wittmann, który tym razem zajął 6. lokatę. Niedziela okropna była dla zawodników R Motorsport Aston Martin, którzy w kwalifikacjach zajęli cztery ostatnie pozycję. Jednakże z ostatniej pozycji ostatecznie startował Philipp Eng (BMW), przy którego samochodzie były prowadzone prace po kwalifikacjach, przez co został przesunięty na koniec stawki.

Wyścig

Niedzielny wyścig na Lausitzring był 500. eliminacjami w historii Deutsche Tourenwagen Masters. Fantastycznie w tym historycznie dosyć ważnym wyścigu wystartował Rene Rast, który z P4 przesunął się na P2. Kompletnymi przeciwieństwami Rasta byli Jonathan Aberdein i Nico Müller, którzy spadli praktycznie w środek stawki. Aberdein spadł z P2 na P4, a Müller z P3 aż na P10. Kolejnym bohaterem startu był Philipp Eng, który z ostatniej pozycji awansował na jedenaste miejsce.

Po kilku okrążeniach bezproblemowo z Jamie Greenem uporał się Rene Rast wychodząc na prowadzenie, Brytyjczyk z kolei zaczął spadać i ostatecznie wypadł poza podium. Swoją udaną pogoń zaliczył Nico Müller, który po fatalnym starcie ostatecznie skończył na drugim miejscu, dzięki swojej odmiennej strategii polegającej na szybszym zaliczeniu obowiązkowego pit stopu. Podium uzupełnił Mike Rockenfeller.

W końcówce wyścigu duże straty odrabiał Marco Wittmann z BMW, który ostatecznie wywalczył 6. lokatę i wciąż utrzymuje się w walce o mistrzostwo wśród kierowców.

Fatalny weekend dla Astona Martina podsumował niedzielny wyścig, w którym aż 3 kierowców R Motorsport nie ukończyło rywalizacji, przy czym Jake Dennis i Ferdinand von Habsburg nie dotarli do mety z powodu awarii, a Paul Di Resta wycofał się po uszkodzeniu auta po kontakcie z Bruno Spenglerem (BMW). Wyścigu z powodu awarii także nie ukończył Timo Glock (BMW), dla którego ten weekend też był koszmarny, ponieważ w sobotę też nie dojechał do mety.

Rene Rast zwyciężył 500. wyścig w historii serii DTM, a Audi po weekendzie pełnym dominacji na torze Lausitzring zapewniło sobie tytuł mistrzowski wśród konstruktorów z przewagą 395 punktów nad BMW na dwie rundy końca sezonu.

Klasyfikacje generalne

Rene Rast w “generalce” ma przewagę nad Nico Müllerem wynoszącą 20 punktów. Po weekendzie wzlotów i upadków dla mistrza DTM z 2017 roku wciąż sytuacja wydaje się być opanowana. Następna runda Deutsche Tourenwagen Masters jest za trzy tygodnie na torze Nürburgring.

Wszystkie klasyfikacje możecie zobaczyć tutaj!

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama