Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Formuła E

Formuła E: Składy na testy w Marrakeszu

Jedyne w tym sezonie testy dla wszystkich zespołów odbędą się po ePrix Marrakeszu. Nie wystartują w nich jednak zawodnicy z obecnej stawki. Bowiem są one przeznaczone dla kierowców, którzy jeszcze nie mieli okazji startować w wyścigu Formuły E.

testy Formuła E 2020 testy
Fot. LAT / Formuła E

Może ilość różnych nazwisk przyprawić o zawrót głowy, ale to mieszanka doświadczonych, dobrze znanych zawodników światowego formatu oraz młodych kierowców, którzy jeszcze wiele mogą osiągnąć w motorsporcie. Formuła E mocno stawia na promocję serii, chcąc zwrócić uwagę wielu kierowców z różnych kategorii. Dlatego brak opcji ominięcia zapisu jest dobry.

DS Techeetah:
  • Filipe Albquerque – niegdyś ścigał się m.in. w DTM, teraz aktywnie startuje w wyścigach długodystansowych.
  • James Rossiter – kierowca testowy i rozwojowy zespołu, już miał okazję jeździć bolidem Formuły E, obecnie już długi czas startuje w Japonii. Kibice F1 mogą kojarzyć go z występów w treningach w barwach Force India (obecnie: BWT Racing Point).
Audi:
  • Mattia Drudi – kierowca GT Audi, raczej bez żadnych powiązań na przyszłość z elektryczną serią.
  • Kelvin van der Linde – obecnie czołówka kierowców startujących autami klasy GT3, kierowca fabryczny Audi.
Virgin:
  • Nick Cassidy – mistrz w japońskiej Super Formula, ponoć wyraża zainteresowanie startami, a nadchodzące testy mogą służyć jako sprawdzian jego możliwości.
  • Alice Powell – zawodniczka W Series, obecnie Formuła E jest jej bliska poprzez chociażby starty w serii towarzyszącej, którą jest Jaguar I-Pace eTrophy.
Nissan e.dams:
  • Jann Mardenborough – kierowca Super GT, tester zespołu, głównym zadaniem są prace w symulatorze.
  • Mitsunori Takaboshi – podobnie jak Jann startuje w Japonii i odpowiada za rozwój poprzez intensywne testy w symulatorze, raczej nikłe szanse na bycie czwartym w historii kierowcą Formuły E z kraju kwitnącej wiśni.
BMW i Andretti Motorsport:
  • Lucas Auer – po pobycie w Japonii i kiepskich startach wrócił do DTM pod skrzydła BMW, był swego czasu w programie juniorskim Red Bulla.
  • Kyle Kirkwood – póki co świetnie prosperujący kierowca, który dość dobrze sobie radzi za oceanem, ten test należy jednak traktować jako nagrodę dla niego od teamu Andretti, gdyż jest wychowywany pod kątem IndyCar.
Mahindra:
  • Sam Dejonghe – rozwojowy kierowca teamu od dłuższego już czasu. Sporo czasu spędza w symulatorze, ale łączy to ze startami w ELMS.
  • Pipo Derani – otwarcie wyraża chęci startów w Formule E, już testował 2 lata temu z Mahindrą i nie zdziwi nas porzucenie przez niego wyścigów długodystansowych na rzecz tejże elektrycznej serii. Nie wykluczone też jest łączenie obu programów.
Panasonic Jaguar Racing:
  • Jamie Chadwick – mistrzyni W Series, od niedawna z angażem w F1 w zespole Franka Williamsa. Liczyła na szansę w Sanya, ale wiemy jak z tym wyścigiem się skończyło. Ma szansę na etat, ale… jest na to jeszcze za wcześnie.
  • Sacha Fenestraz – dosyć szokujący wybór, mistrz japońskiej F3 i raczej bez szansy na ściganie się, gdyż pierwszeństwo miałby Alex Lynn. Chociaż motorsport lubi nas zaskakiwać, a Formuła E jest jego częścią.
Venturi:
  • Arthur Leclerc – brat Charlesa, który obecnie świetnie sobie radzi w F1. Przed sezonem Ferrari dopisało Monakijczyka do listy swoich juniorów. W tym roku będzie miał szansę wykazać się w Prema Powerteam w F3. Pozostaje jednak jako kierowca testowy i rozwojowy teamu.
  • Norman Nato – w Venturi ma tą samą rolę co Arthur. Francuz dość dobrze sobie radzi w FIA WEC ściągając się Rebellionem. Można śmiało powiedzieć, że przeżywa renesans swojej formy.
GEOX Dragon:
  • Joel Eriksson – świeżo upieczony kierowca testowy teamu, znany głównie z DTM, bo był kierowcą BMW. Dobrze rokuje na przyszłość.
  • Sergio Sette Camara – możliwe iż jest to test przed startami w nadchodzącym sezonie. Były junior Red Bulla kontynuuje starty w Formule 2.
NIO:
  • Daniel Cao – nowy rozwjowy zespołu, kierowca azjatyckiej F3, bardzo szybko się uczy. Bez perspektyw na starty w Formule E jeszcze. Zabieg czysto promocyjny z obsadzeniem go w fotelu.
  • Anotnio Fuoco – miał krótką przygodę z Dragonem, a wcześniej jeszcze miał rolę rozwojowego w Ferrari w Formule 1. Włoscy kibice byliby wniebowzięci jakby zobaczyli go podczas ePrix Rzymu.
TAG Heuer Porsche:
  • Frederic Makowiecki – wieloletni fabryczny kierowca Porsche, jeden z najlepszych wyborów, który może pomóc w rozwoju auta.
  • Thomas Preining – rozwojowy teamu, obecnie także kierowca fabryczny Porsche, młody talent, który bardzo szybko się uczy.
Mercedes:
  • Daniel Juncadella – miał możliwość testowania bolidu poprzedniej generacji u Mahindry, ostatnio sporo lat spędził w DTM. Nie należy zapominać iż testował także F1.
  • Jake Hughes – jego kariera pod skrzydłami HWA nabiera rozpędu, raczej nie ma co kierować jego naziwska pod kątem startów tutaj.

Testy odbędą się 1 marca, a to czy ktoś z tych kierowców dostanie kolejne szanse to pokaże jedynie przyszłość. Musimy czekać cierpliwie, a Wy kogo chcielibyście zobaczyć w stawce?

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama