Connect with us

Czego szukasz?

Fascynacje

Koenigsegg Gemera – hiperszybki i… praktyczny

Koenigsegg od dawna miał duże plany w związku z targami motoryzacyjnymi w Genewie. Impreza w tym roku została odwołana, ale szwedzki producent nie pozwolił koronawirusowi pokrzyżować swoich planów. Podczas internetowej konferencji prasowej koncern zaakcentował swoją obecność i zaprezentował m.in. model Gemera.

Koenigsegg Gemera na drodze
Fot. Koenigsegg / Koenigsegg Gemera

Model Gemera jest pierwszym „Mega GT” i czteroosobowym samochodem szwedzkiej marki. Mówiąc wprost, jest jedynym z najszybszych pojazdów na Ziemi.

Najwyższa wydajność należy do świata dwumiejscowych samochodów z bardzo ograniczoną przestrzenią bagażową – ogłosił dyrektor generalny i fundator marki Christian von Koenigsegg. – Gemera to zupełnie nowa kategoria samochodów, w których ekstremalny samochód spotyka się z przestronnym wnętrzem i najwyższą świadomością ekologiczną. Nazywamy to Mega-GT.

Koenigsegg Gemera przód

Fot. Koenigsegg / Koenigsegg Gemera

Więcej przestrzeni i… mocy

Nowy Mega-GT ma przestrzeń, aby wygodnie pomieścić cztery dorosłe osoby i przewieźć ich bagaże. Pomimo tego, że jest sportowym czteromiejscowym samochodem, można go wykorzystać na rodzinne wycieczki. Koenigsegg uważa, że Gemera „z łatwością przewyższa” większość spalinowych i elektrycznych hipersamochodów dwumiejscowych. Bowiem zasilają trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 1100 KM. Za to dwucylindrowy silnik o pojemności 2 litrów i trzycylindrowa jednostka z podwójnym turbodoładowaniem daje dodatkowe 600 KM.

Jak na ironię, ta jednostka została nazwana ,,malutkim, przyjaznym gigantem”. W sumie ta konfiguracja wytwarza łącznie 1727 KM i 2581 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu Gemera może osiągnąć pierwszą „setkę” w zaledwie 1,9 sekundy! Finalnie może osiągnąć maksymalną prędkość aż… 400 km/h. Gemera może być napędzana czystą energią elektryczną przez 300 km dzięki trzem silnikom elektrycznym. A sam mocny akumulator 800 V zapewnia zasięg do 50 kilometrów w trybie EV.

Koenigsegg Gemera tył

Fot. Koenigsegg / Koenigsegg Gemera

Model jest uważany za pionierski w swoim segmencie, pozostając rozpoznawalnym jako Koenigsegg. Głównie dzięki zawiniętej przedniej szybie inspirowanej myśliwcem, ukrytym słupkom A, krótkim zwisom i dużym bocznym wlotom powietrza. Koenigsegg CC z 1996 roku, pierwszy prototyp od Szwedów posłużył jako inspiracja. Ogromne drzwi nożycowe zapewniają łatwy dostęp do czteromiejscowej kabiny.

Koenigsegg Gemera wnętrze

Fot. Koenigsegg / Koenigsegg Gemera

Pomimo zadziwiającej szybkości, Gemera Mega-GT jest komfortowym samochodem, z którego można korzystać każdego dnia. Wśród udogodnień na pokładzie znajdują się cztery zimne i cztery ciepłe uchwyty na kubki, centralne wyświetlacze multimedialne na przednich i tylnych siedzeniach, przednie i tylne ładowarki do telefonów bezprzewodowych, Apple CarPlay, pokładowy Internet i Wi-Fi, 11-głośnikowy system dźwiękowy, zewnętrzne i wewnętrzne kamery, cztery lampki do czytania, podgrzewane pianki memory, elektryczne przednie fotele, trzy strefy klimatyczne i wiele, wiele więcej.

Ma niemal wszystko…

Rozstaw osi zapewnia „niespotykany komfort i stabilność na prostej”. Kierowanie tylnymi kołami pozwala Gemerze na osiągnięcie promienia skrętu porównywalnego z mniejszymi samochodami. Przy dużej prędkości układ kierowniczy tylnych kół zapewnia również lepszą kontrolę nad kierunkiem. Jeśli chodzi o technologię bezpieczeństwa, Gemera ma mocne nadwozie samonośne z włókna węglowego, sześć poduszek powietrznych, kontrolę stabilności, kontrolę trakcji, ABS i zaawansowaną asystę kierowcy.

Koenigsegg Gemera powstanie w nakładzie zaledwie 300 sztuk. Model jest jednak wart podjęcia ryzyka i przeciwstawienia się ogólnoświatowej panice przed pandemią. Na ten moment nie znamy jeszcze oficjalnych cen.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama