Chiron Pur Sport zadebiutował w sieci, zamiast na odwołanym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Chiron Pur Sport to drugie podejście do stworzenia hipersamochodu. a 40 sztuk trafi do rąk właścicieli w tym roku.
Bugatti twierdzi, że Chiron Pur Sport jest duchowym następcą modeli Type 13 i Type 35, które triumfowały w wyścigach drogowych i górskich na początku ubiegłego wieku. Produkcja będzie ograniczona do 16 egzemplarzy a cena to 3,35 miliona $.
Mniejsza waga, więcej frajdy
Bugatti zapewniło Chiron Pur Sport lepszą aerodynamikę w całym zakresie prędkości, mniejszą wagę i bardziej sportowe zawieszenie. Koncern również, „odessał” 49,9 kg z wagi samochodu w porównaniu do standardowego Chirona.
Wdrożone zmiany konstrukcyjne poprawiają aerodynamikę i nadają samochodowi bardziej sportowego charakteru. Z przodu zastosowano szerokie wloty powietrza i większą kratkę podkowy. Nowy przedni zderzak, większy tylny dyfuzor i spoiler o szerokości 182,9 cm zwiększają siłę docisku, podczas gdy stałe tylne skrzydło oszczędza 10 kg w porównaniu z chowanym skrzydłem. Inne poprawki konstrukcyjne obejmują rury wydechowe z nadrukiem 3D oraz dwukolorowe wykończenie z odsłoniętym włóknem węglowym w dolnej części.
Fot. bugatti.com
Nowa konstrukcja kół poprawia aerodynamikę i zmniejsza wagę. Koła magnezowe ważą ok. 16 kg. Mają one aerodynamiczne ostrza umieszczone w pierścieniu w celu zmniejszenia turbulencji. Samochód ma nawet nowe osłony nakrętek kół, aby zmniejszyć wibracje.
Bugatti Chiron Pur Sport – dla purystów
Opony to Bugatti Michelin Sport Cup 2 R – 285/30R20 z przodu oraz 355/25R21 z tyłu. Bugatti twierdzi, że zmodyfikowana konstrukcja opony i bardziej wytrzymała mieszanka gumy, spotęgują zdolność samochodu do radzenia sobie z przyspieszeniem bocznym o 10 %.
Zawieszenie również zmodyfikowano – o 65 %, usztywniono przód i 33 % tył, w stosunku do poprzednika. Zastosowano nowe, adaptacyjne dostrajanie tłumika dla większej wydajności i wzrost pochylenia do -2,5 stopni. Przednie i tylne stabilizatory z włókna węglowego zmniejszają przechylenie nadwozia. Reasumując, Bugatti twierdzi, że połączenie między podwoziem, zawieszeniem i nadwoziem jest o 130 % mocniejsze z przodu i 77 % z tyłu, ale jazda jest równie wygodna jak w przypadku podstawowego Chirona.
Chiron Pur Sport dodaje również tryb jazdy Sport + do standardowych trybów EB – autostradowego, manewrowania i sportowego. Pozwala to na swobodniejsze manewrowanie samochodem, zanim zainterweniuje kontrola stabilności. Zwiększona siła docisku zmniejsza maksymalną prędkość samochodu, choć Bugatti nie określiło o ile.
Fot. bugatti.com
Aby jak najlepiej wykorzystać moc 1500 koni mechanicznych, Bugatti przerobiło 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów. Zmiany te sprawiają, że samochód rozpędza się o 0,2 sekundy szybciej niż standardowy Chiron podczas przyspieszania z 60 km/h do 120 km/h, a pełna moc będzie dostępna przy prędkości 349 km/h.
Minimalizm i finezja
Wnętrze Chirona Pur Sport jest surowe i minimalistyczne. Alcantara zastępuje skórę na większych powierzchniach, aby zmaksymalizować lekkość. Panele drzwiowe mają kontrastowe wstawki z tkaniny i wzory laserowe w alcantarze, a wszystkie detale wieńczy czarne aluminium lub tytan.
Bugatti Chiron Pur Sport wejdzie do produkcji w drugiej połowie bieżącego roku. Chętni powinni już mobilizować siły finansowe.