Czego szukasz?

F1 Boost GP Wielkiej Brytanii 2022

Formuła E

Oficjalnie: Pascal Wehrlein odszedł z Mahindra Racing

Pascal Wehrlein, dotychczasowy kierowca ekipy Mahindra Racing potwierdził w mediach społecznościowych swoje odejście. Niemiec był niedawno powiązany z Porsche – możliwe, że to miało wpływ na decyzję.

Pascal Wehrlein 2020 Mahindra Formula E
Fot. LAT / Formula E

Niemiecki kierowca, który od początku swojej przygody w ABB Formule E związany był z zespołem z Indii. Były kierowca Manora w F1 ogłosił, że nie będzie już dłużej rywalizował już w jego barwach. Pascal Wehrlein posiada w tym sezonie etat rozwojowego w Scuderii Ferrari już kolejny rok z rzędu. Prace w symulatorze obecnie są bardzo istotne przez wzgląd na ograniczoną liczbę testów. Dlatego mistrz DTM z sezonu 2015 jest solidnym wzmocnieniem dla Włochów pod tym kątem. 

Decyzja, którą podjął wyraźnie zszokowała wszystkich w środowisku ABB Formula E, gdyż mimo wyników na poziomie drugiej dziesiątki miewał przebłyski formy i udało mu się finiszować dwa razy na podium. Raz, w wyniku kary spadł poza „pudło”. We wspomnianej sytuacji walczył wtedy w Meksyku z di Grassim z Audi do ostatnich metrów o zwycięstwo. Wydarzenie stało się wręcz swego rodzaju ikoną elektrycznej serii. 

W wiadomości, którą Pascal Wehrlein pozostawił w relacji na Instagramie można było przeczytać jego oświadczenie.

Począwszy od dziś nie będę częścią ekipy Mahindra Racing. Moim interesem było ukończyć sezon, ale obecna sytuacja na to nie pozwala. Nie mogę zbyt wiele powiedzieć o mojej przyszłości, ale będę Was o tym informować. Dziękuję za całe wsparcie i do zobaczenia na torze wkrótce – powiedział Niemiec.

Pojawiły się plotki jakoby odejście Niemca miało związek z podpisaniem kontraktu z TAG Heuer Porsche Formula E. Wówczas miałby zająć miejsce Neela Janiego. Jednak ani ekipa ze Stuttgartu, ani zwycięzca 24h Le Mans z 2016 nie komentują tych pogłosek. Wygląda na to, że musimy uzbroić się w cierpliwość. To samo tyczy się zajęcia kokpitu, które Niemiec zwalnia. Mahindra Racing wspominała jedynie o tym, że ogłoszenie składu nastąpi we właściwym czasie.

Roszady rozpoczynają się już w trakcie sezonu 2019/20

ZOBACZ TAKŻE
Oficjalnie: Daniel Abt zwolniony z Audi Sport ABT Schaeffler

To już drugie wolne miejsce do obsadzenia po wyrzuceniu z zespołu Audi Sport Daniela Abta, o czym pisaliśmy wcześniej. Tam przewija się kilka nazwisk, ale również ciężko cokolwiek przypuszczać, gdyż na pewno trzeba rozważyć wszystkie opcje.

Wracając jeszcze do Janiego z Porsche, to obecnie zajmuje on przedostatnie miejsce w klasyfikacji generalnej. Zdecydowanie to wynik poniżej oczekiwań. O ile w wyścigach długodystansowych możemy obserwować jego świetną dyspozycję, o tyle ABB Formula E zdaje się miejscem, w którym ciężko mu się zaaklimatyzować.

Na pewno transfer Wehrleina w FE jest bardziej prawdopodobny niż powrót do F1.

Czy może Wy macie jakieś swoje typy na oba miejsca? Kogo najchętniej byście widzieli w elektrycznej serii wyścigowej? Dajcie nam znać w komentarzach.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama