Connect with us

IMSA

Lista startowa 12h Sebring z 31 samochodami. Tytuły NAEC nadal otwarte

W środę IMSA pokazała listę startową do 12h Sebring – ostatniej rundy NAEC. W klasyku zamykającym sezon IWSC pojedzie 31 samochodów.

Opublikowano

w dniu

Lista startowa 12h Sebring
Fot. Paul Miller Racing

Lista startowa 12h Sebring: tuzin prototypów, w tym Oreca Inter Europolu w LMP2

Dwanaście z trzydziestu jeden samochodów na starcie stanowią prototypy obu klas. DPi składa się z ośmiu samochodów, których składy są niemalże niezmienione względem Petit Le Mans. Jedną z rzucających się w oczy różnic jest brak Filipe Albuquerque w Whelen Cadillacu #31. Portugalczyk będzie w tym samym czasie (dosłownie) walczył o zwycięstwo w LMP2 w 8h Bahrain, zamykającym sezon WEC. Drugą różnicę stanowi jedyny wakat w klasie – trzeci fotel w JDC Cadillacu #85 nie jest jeszcze obsadzony.

12h Sebring rozstrzygnie kwestię tytułów mistrzowskich IWSC i NAEC. W IWSC o tytuł nie walczy tylko #85, pozostała siódemka ma szansę na wywalczenie mistrzostwa. W NAEC jednak o prowadzenie walczy tylko pięć samochodów. Prowadzi WTR Cadillac #10 z 33 punktami, a za nim jest Whelen Cadillac #31 z 28 punktami. Trzecie miejsce z 25 punktami okupują obie Penske Acury i Mazda #77.

ZOBACZ TAKŻE
Inter Europol kontynuuje program IWSC w Sebring 12h

Lista startowa 12h Sebring w LMP2 zawiera cztery samochody. Podobnie jak w Petit, na starcie staną cztery Oreki: Starworks #8, Performance Tech #38, Inter Europol #51 i PR1 Mathiasen #52. W tej klasie „tytuł” został już rozstrzygnięty – nagrodę im. Jima Truemana, i tym samym zaproszenie do Le Mans, wędruje do Patricka Kelly’ego. Zespoły skoncentrują się zatem na własnych celach.

Na przykład, dla polskiego Inter Europolu Sebring będzie wprawką do dużej kampanii w przyszłym roku. Poza ogłoszonym wcześniej programem WEC, zespół zamierza rozszerzyć swój program w USA o trzy z czterech przyszłorocznych rund NAEC. Jedyną rundą, którą ominą, będzie… 12h Sebring – ich Oreca będzie bowiem dzień wcześniej jechać w 1000 Miles of Sebring w ramach WEC. Zespół pracuje obecnie nad doszlifowaniem programu NAEC, i ogłosi wyniki prac po ich zakończeniu.

Pojedynek w GTLM i regularna bitwa w GTD… Ale nie w NAEC

Po rundzie w Laguna Seca załoga Corvette #3 przypieczętowała tytuł IWSC po niemalże dominatorskim sezonie. Pięć zwycięstw, osiem podiów i tylko dwa finisze poza nim – to wystarczyło do zgarnięcia tytułu przed końcem rezonu. Ale już w NAEC żadna z Corvette nie jest choćby blisko walki o mistrzostwo. Zamiast nich, o tytuł powalczy BMW #24 (37 punktów) i Porsche #911 (31 punktów). Ze względu na fakt, że #911 może odrobić maksymalnie 9 punktów w idealnym scenariuszu, ich szanse są czysto matematyczne. Dowiezienie P1 lub P2 raz, bądź P3 dwa razy na trzy punkty pomiarowe (4h, 8h, 12h) da BMW pierwszy tytuł GTLM w NAEC.

ZOBACZ TAKŻE
Co oznacza akronim BMW? Wbrew pozorom historia nie jest taka prosta

W GTD za to mamy rozgardiasz. Sześć z czternastu samochodów GT3 ma szansę na mistrzostwo IWSC; prowadzi AVS Lexus #14 przed Turner BMW #96 i AVS Lexusem #12. Ciekawostką jest tutaj fakt, że w klasyfikacji kierowców GTD prowadzą Aaron Telitz i Jack Hawksworth, którzy będą w 12h Sebring dzielili się kierownicą w #14. Rzecz w tym, że zaczęli swój sezon w osobnych samochodach – Telitz w pierwszej połowie pucharu prowadził Lexusa #12. Skutek jest taki, że o ile obaj mogą dowieźć mistrzostwo IWSC, to trzecie miejsce w NAEC może utrzymać tylko Telitz.

W samym NAEC, podobnie do GTLM, o tytuł walczą tylko dwa samochody. Przy czym „walczą” to dużo powiedziane – Paul Miller Lamborghini #48 prowadzi z dziewięciopunktową przewagą nad MSR Acurą #86. Aby wygrać tytuł, #48 musi tylko zostać sklasyfikowanym po czterech godzinach.

ZOBACZ TAKŻE
Lamborghini w F1: Projekt skazany na porażkę? McLaren mógł im pomóc

Lista startowa GTD przed 12h Sebring zawiera trzy godne wspomnienia zmiany. W Hardpoint Audi #30 nieobecnego Markusa Winkelhocka zastepuje Pierre Kaffer; zaś w Heinricher Acurze #57 Joey Hand wchodzi za Alvaro Parente. Zarówno Winkelhock, jak i Parente mają obowiązki w GT World Challenge w ten sam weekend. Poza tym, po spowodowanej konfliktem czasowym z ADAC GT Masters nieobecności na Petit Le Mans do stawki powraca GRT Lamborghini #11.

IWSC 2020 Twelve Hours of Sebring odbędzie się w weekend 12-14 listopada. Lista startowa jest dostępna tutaj.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama