Nasze profile w mediach społecznościowych

ELMS i AsLMS

44 samochody na 4h Monza 2021. Obficie także w MLMC | Lista startowa

Lista startowa na 4h Monza 2021- zaplanowane na 10-11 lipca – zawiera aż 44 samochody, w tym 19 w klasie LMP2. W czwartej rundzie ELMS, a także we wspierającym je MLMC, wystartują goście z WEC.

Opublikowano

w dniu

lista 4h Monza 2021
Fot. European Le Mans Series

Lista na 4h Monza 2021 zawiera aż dziewiętnaście samochodów LMP2

Do szesnastu Orek startujących w pełnym sezonie ELMS dołączą w Monzy kolejne trzy. Okazję do potrenowania przed kolejną rundą FIA World Endurance Championship wypatrzyły trzy zespoły z mistrzostw świata. I tak, na starcie 4 Hours of Monza zobaczymy prototypy Jota Sport, Racing Team Nederland oraz Realteam Racing. Wszyscy trzej goście zdecydowali się na wystawienie duetów.

Realteam jako jedyny zespół z WEC zachował swój numer startowy. Orecę #70 poprowadzą profesjonalista Loic Duval, oraz brąz szwajcarskiej ekipy – Esteban Garcia. Dla Realteamu będzie to powrót do ELMS, ale jednocześnie debiut w klasie LMP2 tej serii. Po sezonie 2020 bowiem zespół przeszedł do WEC prosto z europejskiego LMP3, przeskakując kontynentalną stawkę P2. Ten niespotykany zwykle ruch poskutkował jak dotąd siedemnastoma punktami w klasyfikacji P2 w WEC, dającymi Realteamowi szóste miejsce.

ZOBACZ TAKŻE
Niezbędnik ELMS: Wszystko, co musisz wiedzieć o sezonie 2021

Jota i RTN tymczasem musiały zmienić swoje numery z konieczności. Lista na 4h Monza 2021rozpisuje te dwa składy z numerami odpowiednio 82 i 92. Orecę holenderskiego zespołu poprowadzą nieodłączny Frits van Eerd, zaś jego partnerem będzie Giedo van der Garde. Trzeci kierowca RTNu z WEC, Job van Uitert, w ELMS jeździ dla United Autosports w załodze #32.

W Jocie #82 zobaczymy tymczasem Seana Gelaela z powracającym po półtorej roku nieobecności w sportscarach Jazemanem Jaafarem. Według niektórych źródeł występ Jaafara może być pierwszym krokiem na drodze do powrotu Malezyjczyka do WEC w nadchodzących sezonach.

Inter Europol miesza w LMP3 – na torze i w samochodach

Przed kolejną rundą ELMS polski Inter Europol Competition zdecydował się na korektę składów samochodów #13 i #14 w LMP3. Największą zmianą jest zakończenie współpracy z jeżdżącym w Ligierze #13 Ulysse de Pauwem. Trzecim kierowcą zajmującej czwarte miejsce w klasyfikacji LMP3 załogi będzie od teraz Mattia Pasini. Włoch popisywał się w dotychczasowych wyścigach równym i szybkim tempem jazdy.

Prototyp #14 tymczasem, oprócz Mateusza Kaprzyka i Juliusa Adomaviciusa, na Monzy ugości w swojej kabinie Erwina Creeda. Jeżdżący z francuską licencją kierowca ma za sobą starty m.in. w WEC – Supersezon spędzony w LMP2, za kierownicą Ligiera #50 zespołu Larbre Competition. W tym roku Creed przejechał już dwa wyścigi MLMC w Duqueine niemieckiego Muehlner Motorsport, zaliczając jedno P13 i jeden DNF.

ZOBACZ TAKŻE
Klasyfikacja generalna ELMS. Jak wygląda sytuacja w tabeli?

A skoro już mowa o MLMC – ACO pokazało także, jak wygląda lista startowa wyścigu wspierającego 4h Monza 2021. Do trzeciej rundy sezonu wystartują 33 samochody. Stawka LMP3 urosła do dwudziestu sześciu prototypów, dzięki debiutowi Frikadelli Racing Team. Ekipa znana ze startów w seriach opartych o samochody GT3 miała startować już we wcześniejszych rundach, ale nie pozwoliły na to opóźnienia spowodowane nagłą śmiercią Sabine Schmitz.

Do islandzkiego Team Thor tymczasem dołączył Anders Fjordbach, na co dzień startujący w High Class Racing w LMP2. W kontraście do tych nowości stoi brak nomen omen prototypowego samochodu Mission H24, zapowiadanego od początku roku.

W klasie GT tymczasem pojawi się TF Sport z jednym Aston Martinem Vantage GT3. Załoga Keating/Gunn będzie w ten sposób ćwiczyć przed zaplanowanym na tydzień później wyścigiem WEC. Oprócz nich zanotujemy powrót Nicolasa Leutwilera do Porsche #2, kolejny występ 10Q Racing Team #93, a także zastępstwo w Ferrari #8. Za kierownicą samochodu prowadzącego klasyfikacje GT nieobecnego Rino Mastronardiego zastąpi inny Włoch – Gabriele Lancieri.

ZOBACZ TAKŻE
Nieoczekiwane rozstrzygnięcie na Paul Ricard dla G-Drive | Analiza

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama