Nico Mueller stawia zobowiązania w Audi ponad FE
Nico Mueller zadebiutował w Formule E w ubiegłym sezonie. Od samego początku reprezentuje barwy ekipy z Los Angeles. Pierwszy sezon poświęcił na naukę specyfiki serii co istotnie przyniosło korzyści. W szalonym ePrix Walencji zajął miejsce na podium. To najlepszy wynik Szwajcara w serii, gdyż już nie będzie miał okazji powtórzyć czy nawet przebić rezultatu. Wielu kierowców ma zobowiązania w innych seriach, nie inaczej jest w tym przypadku. Kontrakt jako kierowca fabryczny Audi jest ważny. Dwukrotny wicemistrz serii DTM skupia się na zobowiązaniach wynikających w owej umowy. Dla przypomnienia – opuścił on podwójną rundę w Puebla kolidującą ze startami na Monzy. Zajął tam drugie miejsce w niedzielnym wyścigu i obecnie zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw.
📢 1/2 due to several clashing commitments, @DragonRacing_FE & myself have decided to part ways – meaning I won’t race in the final 3 rounds of @FIAFormulaE S7
Thanks for nearly 2 seasons of passionate hard work & the memories we created 🌟#nm6 #fullpull #dragonpenskeautosport pic.twitter.com/z2muX4OkZY— Nico Mueller (@nico_mueller) July 3, 2021
Bogata historia startów Szwajcara podkreśla talent
Jak wcześniej wspomnieliśmy, Nico Mueller jest kierowcą fabrycznym Audi. Jeździ dla niemieckiego producenta od roku 2014. Wtedy to też zadebiutował w serii DTM w barwach Audi Sport Rosberg. Zdołał wówczas punktować w zaledwie jednej rundzie, która to odbyła się na torze Moscow Raceway. Poświęcenie i ciężka walka opłaciły się. Istotnie zajęło mu to trochę czasu, ale ostatecznie już w roku 2016 stanął po raz pierwszy na podium w tej niemieckiej serii. Ten sam sezon to kamień milowy w jego karierze. Na ulicznym torze Norisring wygrał swój pierwszy wyścig w modelu RS5 DTM. Lata 2019-2020 to szczyt formy, który to trwa po dziś dzień. Dwukrotnie świętował tytuł wicemistrza serii, a obecnie zajmuje trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej. Nie są straszne mu także wyścigi długodystansowe pokroju 24h Nurburgring czy 24h Spa.
Nico Mueller odchodzi, ale co dalej?
Wielu snuje najróżniejsze teorie co do zastępcy Szwajcara. Nico Mueller jednak prawdopodobnie zostanie zastąpiony przez kierowcę rezerwowego ekipy Dragon/Penske Autosport – Joela Erikssona. Szwed po dosyć ciężkim dla niego debiucie podczas ostatnich zawodów w Puebla powinien jechać już na zdecydowanie lepszym poziomie. W ten weekend już będziemy obserwować zmagania w Nowym Jorku. O tym więcej w zapowiedzi, która niedługo pojawi się na łamach naszego serwisu.