Najlepszy kierowca: Elfyn Evans
Elfyn w ten weekend zrobił wszystko, co mógł, aby pozostać w walce o tytuł. Pomimo zakończenia pierwszego dnia poza podium w sobotę podkręcił tempo obejmując pozycję lidera, której nie oddał do samego końca. Dodatkowo Evans zgarnął 5 punktów za wygrany Power Stage dzięki czemu zagarnął komplet 30 punktów odrabiając 20 „oczek” do Ogiera. Jeżeli Evans chce powalczyć o tegoroczny tytuł musi utrzymać taką formę w ostatnich dwóch rajdach i liczyć na potknięcia rywala. Łatwo nie będzie, ale dla niego ważne jest, że wreszcie odwrócił przełamał niemoc.
Yes!! Very happy to secure the win on such an iconic event after a big old race all weekend. Our test went well, Friday was good and we really took the fight to the others on Saturday. Big thanks to our @TGR_WRC team, and a super home win for the Yaris WRC again 🏆 🥇 🏴 #EE33 pic.twitter.com/QLbN2LJTv4
— Elfyn Evans (@ElfynEvans) October 3, 2021
Najlepszy zespół: Hyundai WRT
Pomimo zwycięstwa kierowcy Toyoty tym razem wyróżniłbym Hyundia za to, że uzupełnili podium w Finlandii. Po piątku Hyundai miał dublet, jednak nikt się nie spodziewał takiej szarzy ze strony Evansa. Pomimo tego 2. miejsce Tänaka i 3. lokata Breena to nadal dobry wynik. Istniała obawa o wytrzymałość zawieszenia w koreańskim zespole, jednak Hyundai chyba w końcu odrobił lekcje i obyło się bez żadnych dramatów spowodowanych awariami. Walka o tytuł producentów z Toyotą mimo wszystko się oddala.
Największe zaskoczenie: Esapekka Lappi
Fiński kierowca został zwolniony z M-Sportu i od grudniowego raju na torze Monza nie miał okazji rywalizować w topowej klasie WRC. Lappi przez cały rajd liczył się w walce o podium kończąc rajd ostatecznie na 4. miejscu ze stratą zaledwie 15 sekund do podium. Dodatkowo wywalczył 3 punkty na Power Stage. Lappi tym występem pokazał, że zasługuje na fotel w WRC.
Największe rozczarowanie: Sébastien Ogier
To chyba pierwsza wizyta Ogiera w tej rubryce podsumowania. Niestety pomimo kalkulacji punktów potrzebnych do wywalczenia 8-go tytułu można było oczekiwać od Francuza znacznie więcej. Ogier niespecjalnie lubi Finlandię i wygrał w niej tylko raz w 2013 roku, kiedy to zmierzał po swój pierwszy tytuł.
Klasyfikacje generalne: Ogier kontroluje sytuację
Ogier nadal prowadzi z pokaźną przewagą 24 punktów nad zwycięzcą Rajdu Finlandii – Elfynem Evansem. Podium uzupełnia Thierry Neuville z Hyundaia, ale jego strata to już aż 60 „oczek” do lidera. Belg musi bardziej patrzeć na to, co dzieje się za nim, bowiem Rovanperä i Tänak mieszczą się w dwóch punktach odstępu.
W klasyfikacji producentów nadal prowadzi Toyota z przewagą aż 61 punktów nad Hyundaiem także walka o tytuł producenta jest praktycznie rozstrzygnięta. Trzeci tradycyjnie M-Sport. Pełne tabele znajdziecie we wpisie poniżej.
Inne klasy
W klasyfikacji WRC 2 zwyciężył Mads Østberg, który skorzystał na nieobecności swojego najgroźniejszego rywala Andresa Mikkelsena. W klasie WRC 3 najlepszy okazał się lokalny kierowca Emil Lindholm.
Następny przystanek: Rajd Katalonii
Do końca sezonu pozostały zaledwie dwa rajdy. Kolejnym przystankiem będzie Rajd Katalonii, który odbędzie się w dniach 15-17 października.