Podobnie jak poprzednicy, nowa Honda Civic Type R wzbudza spory entuzjazm jeszcze przed premier膮. Jest ona mocno wyczekiwana przez fan贸w japo艅skiej marki. Type R uchodzi bowiem za jednego z najlepszych i najbardziej rasowych hot hatchy, mimo i偶 ma tylko przedni nap臋d. Jednak jej krzykliwy design z wieloma wyr贸偶nikami (zw艂aszcza w poprzednim Civiku X) oraz bardzo dobre w艂a艣ciwo艣ci jezdne maj膮 swoje wierne grono zwolennik贸w. Honda ma w zwyczaju testowa膰 swoje ostre hatchbacki przed premier膮 na s艂ynnym torze N眉rburgring. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego wcielenia Civika Type R, kt贸rego debiut zapowiedziano na przysz艂y rok. Jednocze艣nie producent poinformowa艂, 偶e samoch贸d rozpoczyna testy na s艂ynnym torze. Przy okazji podzieli艂 si臋 zdj臋ciami zakamuflowanego egzemplarza.
Honda Civic Type R wci膮偶 艂atwa do rozpoznania
Pomimo mocnego kamufla偶a mo偶na dostrzec charakterystyczne dla Civika Type R elementy w postaci wielkiego spojlera wie艅cz膮cego klap臋 baga偶nika, czerwonych zacisk贸w hamulcowych Brembo, opon Michelin Pilot Sport 4 oraz charakterystycznych ko艅c贸wek uk艂adu wydechowego. Podobnie jak w poprzedniku, zastosowaniu tutaj trzy rury, jednak maj膮 one inny uk艂ad, gdy偶 centralna rura jest wi臋ksza, za艣 dwie pozosta艂e mniejsze. W Civiku X by艂o bowiem odwrotnie. Wygl膮da to do艣膰 oryginalnie i jeste艣my ciekawi, jak b臋dzie komponowa艂o si臋 z reszt膮 pojazdu. Jak wiadomo, nowy Civic ma bardziej stonowany design od poprzednika. Topowy wariant Type R zapewne otrzyma wiele wyr贸偶nik贸w wizualnych i nie tylko.
Nowy Civic Type R najprawdopodobniej otrzyma jednak mniej wlot贸w powietrza (lub te偶 ich imitacji) co poprzednik, gdy偶 nie znajdziemy w nim du偶ych plastikowych element贸w z ty艂u. Z kolei wspomniane tylne skrzyd艂o znajduje si臋 teraz nieco wy偶ej i ma bardziej p艂aski kszta艂t. W艣r贸d wyr贸偶nik贸w Type R znajdziemy te偶 nieco inn膮 atrap臋 ch艂odnicy o strukturze plastra miodu oraz zmodyfikowany przedni zderzak z wi臋kszymi wlotami powietrza.
Ostatnia Honda z silnikiem spalinowym w Europie
Honda p贸ki co milczy na temat uk艂adu nap臋dowego. Najnowsze przecieki wskazuj膮 na obecno艣膰 znanej z poprzednika, aczkolwiek odpowiednio zmodyfikowanej jednostki benzynowej 2.0 z turbodo艂adowaniem. W Civiku X rozwija艂a ona 320 KM oraz 400 Nm. Wiadomo natomiast, 偶e Civic XI Type R b臋dzie ostatni膮 Hond膮 w Europie wyposa偶on膮 w czysto spalinowy silnik. Nast臋pne b臋d膮 ju偶 bowiem hybrydy i elektryki.