Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody elektryczne

Piech Automotive GT coraz bliżej. Producent zdradza kolejne detale

Po ujawnieniu koncepcyjnego Mark Zero w marcu 2019 roku szwajcarski startup zdradził garść kolejnych informacji na temat swojego elektrycznego coupe. Jednocześnie podzielił się zdjęciami ukazującymi niemal produkcyjną wersję Piech Automotive GT i ujawnił plany na przyszłość.

Opublikowano

w dniu

Piech Automotive GT
Fot. piech automotive

Podczas ostatniego salonu motoryzacyjnego w Genewie w marcu 2019 roku sporo uwagi przyciągnął koncept Piech Automotive Mark Zero, będący dziełem szwajcarskiego startupu Piech Automotive. Jego założycielem jest syn słynnego Ferdynanda Piëcha (byłego prezesa Volkswagena), Toni Piëch. Pierwszym produktem nowej marki będzie w pełni elektryczne coupe Piech Automotive GT, którego zapowiedzią był właśnie Mark Zero z 2019 roku. Firma zdradziła właśnie wygląd i garść szczegółów dotyczących finalnej wersji pojazdu oraz swoje plany na przyszłość… Prezentują się one dość ciekawie.

ZOBACZ TAKŻE
Największe hity targów w Genewie [Część II]

Piech Automotive GT – szwajcarski Aston Martin 

Samochód ujmuje swoimi eleganckimi, klasycznymi kształtami oraz stylem nawiązujacym do Astona Martina. Zresztą proporcje nadwozia mówią same za siebie. Piech Automotive GT mierzy bowiem 4,43 m długości, 1,99 m szerokości i zaledwie 1,25 m wysokości. Ma zatem podobne proporcje do Porsche 911, co akurat nie dziwi, biorąc pod uwagę pochodzenie założyciela firmy. Jest to zatem nawiązanie do typowego coupe z długą maską, przesuwającą przedział pasażerski mocno do tyłu. Przednie reflektory przypominają z kolei najnowsze modele Astona Martina, podobnie jak duży wlot powietrza pod maską, imitujący atrapę chłodnicy. Tył pojazdu wyróżniają natomiast proste linie oraz minimalistyczne lampy w kształcie litery C. Do całości pasują felgi o dość oryginalnym wzorze oraz chowane w nadwoziu klamki.

Piech GT

Do zasilania szwajcarskiego elektryka służą trzy silniki elektryczne, każdy rozwijający 201 KM (150 kW). Dwa motory napędzają tylną oś, zaś jeden przednią. Dają to łącznie aż 603 KM i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy, zaś 0d 0 do 200 km/h w mniej niż 9 s. Piech Automotive GT korzysta z baterii o pojemności 75 kWh, mających zapewnić mu zasięg na poziomie 500 km. Pochodzą one od chińskiego dostawcy Desten. Według producenta baterie można naładować od 0 do 80% w zaledwie 8 minut (przy użyciu ładowarki o mocy 350 kW). Samochód waży 1800 kg. Według firmy ta stosunkowo niska masa wynika z zastosowania akumulatorów wyposażonych w technologię ogniw pouch (z ang. sakiewka, woreczek).

Piech GT

Bardzo ambitne zapewnienia producenta

Akumulatory zamontowano w tunelu środkowym oraz za przednimi siedzeniami, zamiast w podłodze. Wszystko dzięki specjalnej modułowej platformie, na której oparto samochód. Jej konstrukcja zapewni nie tylko niską pozycję za kierownicą jak w klasycznych spalinowych coupe, ale także lepszy rozkład mas. Ma on wynosić 40:60. Piech Automotive nawiązało współpracę z firmą TGOOD zajmującą się technologią ładowania samochodów elektrycznych, aby wyprodukować dedykowaną szybką ładowarkę do GT, która zapewni możliwość ładowania baterii od 0 do 80% w zaledwie 5 minut. Warto dodać, że jednym z twórców samochodu jest były szef działu BMW M, Klaus Schmidt (pracował tam przez 30 lat).

Piech GT

Szwajcarski startup zakłada, że Piech Automotive GT trafi do produkcji w 2024 roku, po wcześniejszym przetestowaniu serii dwóch prototypów w 2022 i 2023 roku. Firma zakłada produkcje na poziomie 1200 egzemplarzy rocznie. Samochód ma być oferowany w Europie, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Szczegóły cenowe powinny zostać ujawnione za kilka miesięcy. Producent planuje też rozpoczęcie prac nad crossoverem i sedanem. 

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama