Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

BMW serii 2 Active Tourer nadal żyje. Dyskusyjny styl i nowe wnętrze

Choć wydawało się, że minivany nie mają przyszłości, to jednak Niemcy zdecydowali się na nowe wydanie swojego modelu. BMW serii 2 Active Tourer było i po gruntownej modernizacji nadal będzie najbardziej kontrowersyjnym modelem w gamie niemieckiej marki. Nie chodzi tu tylko o formułę minivana, ale także specyficzny styl zarówno nadwozia, jak i wnętrza, które gruntownie odnowiono.

Opublikowano

w dniu

BMW serii 2 Active Tourer 2022
Fot. bmw

Wydawało się, że ten model od samego początku jest spisany na wyginięcie. Przecież przednionapędowy minivan w gamie słynącej z tylnonapędowych, świetnie prowadzących się samochodów o sportowym zacięciu marki nie miał racji bytu. Dodajmy do tego dość kontrowersyjny design oraz znikome zainteresowanie minivanami, zwłaszcza z półki premium, a otrzymamy przepis na rynkową klapę. Faktycznie BMW serii 2 Active Tourer od samego początku, a więc od debiutu w 2014 roku, nie zostało przychylnie odebrane przez rynek. Mimo to Niemcy zdecydowali się na gruntowną modernizację modelu, czym właśnie się pochwalili w sieci.

BMW serii 2 Active Tourer – wciąż kontrowersyjne, ale nowocześniejsze

Nowe BMW serii 2 Active Tourer poznamy przede wszystkim po dużym grillu, który sprawia, że design pojazdu budzi jeszcze większe kontrowersje. W połączeniu z odświeżonymi LED-owymi reflektorami (smuklejsze – in plus) przód pojazdu przypomina… Škodę Enyaq. Opcjonalnie dostępne są adaptacyjne reflektory matrycowe LED. Przeprojektowano także lusterka boczne, które umieszczono na poszyciu drzwi oraz klamki, które zintegrowano teraz z linią nadwozia, co poprawia aerodynamikę pojazdu. Rozmiar felg waha się od 16 do 19 cali. Z tyłu natomiast pojawiły się nowe, smuklejsze lampy oraz zintegrowane ze zderzakiem końcówki układu wydechowego.

BMW serii 2 Active Tourer 2022

Nowa seria 2 Active Tourer nieco urosła w porównaniu do poprzednika. Samochód jest dłuższy o 32 mm i o 24 mm szerszy, mierząc 4386 mm długości oraz 1824 mm szerokości. Rozstaw osi i wysokość pojazdu pozostały bez zmian i nadal wynoszą odpowiednio 2670 oraz 1576 mm. Zwiększono natomiast rozstaw kół o 25 mm. Wraz z regulowanymi klapami w atrapie chłodnicy i wlotach powietrza oraz innymi zabiegami aerodynamicznymi zmniejszyło to współczynnik oporu powietrza do 0,26.

ZOBACZ TAKŻE
BMW iX -elektryczny SUV o zasięgu 600 km. Nowy rozdział w historii BMW

Całkowicie przeprojektowano wnętrze pojazdu. Wygląda ono co prawda nowocześniej, jednak minimalistyczne nawiewy nie pasują stylistycznie do reszty kokpitu. Samochód wyposażono w najnowszy system infotainment iDrive 8 z 10,7-calowym dotykowym ekranem oraz 10,25-calowym wyświetlaczem wirtualnych zegarów. Wydłużono środkowy podłokietnik, który zawiera teraz przycisk do odpalania silnika, pokrętło do regulacji głośności, automatyczny hamulec postojowy oraz przyciski do obsługi automatycznej skrzyni biegów. Zastosowano też „pływającą” konsolę, która umożliwiła wygospodarowanie dodatkowego miejsca na drobiazgi.

BMW serii 2 Active Tourer 2022

Praktyczne premium

Oczywiście zadbano też o inne kwestie związane z praktycznością. Przykładowo tylne siedzenia przesuwają się nawet o 13 cm do przodu, zwiększając bagażnik. Można je też składać w proporcjach 40:20:40, zwiększając tym samym pojemność przestrzeni bagażowej z bazowych 470 do 1455 litrów. Standardowo oferowane są m.in. elektrycznie sterowana klapa bagażnika oraz dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Na liście opcji znalazły się np. panoramiczny szklany dach, system audio Harman Kardon oraz elektrycznie wysuwany hak holowniczy.

Gamę jednostek napędowych otwiera wariant 218i z turbodoładowanym benzyniakiem R3 o pojemności 1.5 litra, rozwijającym 136 KM oraz 230 Nm. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 sekund i prędkość maksymalną na poziomie 214 km/h. W wersji 220i ta sama jednostka rozwija 170 KM oraz 280 Nm, oferując przyspieszenie 0d 0 do 100 km/h w 8,1 s i 221 km/h prędkości maksymalnej. Kolejna w ofercie jest czterocylindrowa jednostka 2.0 w odmianie 223i, wytwarzająca 218 KM oraz 360 Nm. W tym przypadku sprint od 0 od 100 km/h zajmuje 7 sekund, zaś prędkość maksymalna to 241 km/h.

BMW serii 2 Active Tourer 2022

Na rynku w lutym

Nie zapomniano też o wersji wysokoprężnej. Ma ona 2 litry pojemności i rozwija 150 KM oraz 360 Nm. BMW serii 2 Active Tourer 218d rozwija 100 km/h w 8,8 s i rozpędza się do 220 km/h. We wszystkich wariantach moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni. Za kilka miesięcy do gamy dołączą dwie odmiany hybrydowe plug-in, z których mocniejsza, a wiec 230e zaoferuje napęd na obie osie xDrive oraz bardziej sportową stylistykę. Nowe BMW serii 2 Active Tourer trafi do sprzedaży w Europie w lutym 2022 roku.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama