W ubiegłym roku opisywaliśmy SVE Yenko/SC Silverado na bazie ówczesnej wersji amerykańskiego pickupa. Już wtedy samochód rozwijał 800 KM i 976 Nm, czyli aż o 380 KM więcej od odmiany seryjnej. Oczywiście nie zapomniano też o modyfikacjach wizualnych i zawieszenia. Teraz, czyli zaledwie miesiąc po debiucie zmodernizowanego Chevroleta Silverado, specjalny dział SVE zajmujący się tuningiem Chevroletów i GMC (skrót od Specialty Vehicle Engineering) przedstawił odnowione SVE Yenko/SC Silverado. W końcu już rok temu Amerykanie zapowiedzieli, że to nie wszystko, na co ich stać… Tak też się stało.
Tym razem Specialty Vehicle Engineering powraca nie z jednym, a z dwoma nowymi SVE Yenko/SC Silverado na rok modelowy 2022. Pierwszy z nich, a więc Yenko/SC Silverado otrzyma bardziej uliczny wygląd oraz obniżone zawieszenie, zaś drugi w postaci Yenko /SC Silverado Off-Road dla odmiany podniesione zawieszenie oraz więcej akcentów terenowych. Oba warianty powstaną w ściśle limitowanej liczbie 50 egzemplarzy, co oznacza, że łącznie powstanie raptem 100 sztuk SVE Yenko/SC Silverado.
SVE Yenko/SC Silverado – pickup dla lubiących poszaleć
Oba samochody wyposażono w doładowany kompresorem silnik V8 o pojemności 6.2 litra, rozwijający aż 862 KM oraz 1084 Nm. Jednostka otrzymała kute aluminiowe tłoki, kuty skręcony stalowy wał korbowy oraz głowice cylindrów z portami CNC. Zastosowano też niestandardowe głowice ze stali nierdzewnej oraz układy dolotowy i wydechowy o wysokim przepływie. Wzmocniono też 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów, aby wytrzymała potężny moment obrotowy generowany przez jednostkę.
Yenko/SC Silverado Off-Road otrzymało o 10,2 cm wyższy prześwit, który uzyskano za pomocą zestawu podnoszącego BDS oraz nowe amortyzatory Fox. Zastosowano też wytrzymały tylny stabilizator oraz nowe drążki trakcyjne, a także terenowe opony Nitto Ridge Grappler z 20-calowymi felgami.
W przypadku SVE Yenko/SC Silverado Lowered zastosowano sportowo zestrojone zawieszenie z amortyzatorami Fox oraz sprężynami obniżającymi. Także w i tym przypadku pojawiły się wytrzymały tylny stabilizator oraz nowe drążki trakcyjne. Auto porusza się natomiast na szosowych oponach Nitto NT420V z 22-calowymi felgami. Prześwit obniżono o 5,1 cm z przodu oraz 12,7 cm z tyłu.
Dostępny w dwóch wersjach o totalnie różnych charakterach
SVE Yenko/SC Silverado w obu odmianach wyróżnia się pakietem wizualnym, niestandardowym grillem oraz zmodyfikowanym przednim pasem. Ponadto SVE oferuje szereg opcji umożliwiających dalszą personalizację pojazdu. Producent zróżnicował jednak oba warianty pod względem wizualnym. Yenko/SC Silverado otrzymało boczne paski ozdobne, podczas gdy wersja Off-Road posiada agresywną grafikę tylnego panelu oraz unikalne koła. Oba pickupy mają niestandardowe mają niestandardowe emblematy na masce i klapie bagażnika.
W kabinie SVE oferuje unikalny pakiet wykończenia siedzeń, który występuje z jedną z siedmiu kolorowych wstawek. Nabywcy mogą również wybrać kolor szwów kontrastujących. Na zagłówkach wyhaftowano logo SC, a na oparciach siedzeń napisy Yenko.
SVE Yenko/SC Silverado Off-Road występuje zarówno z pojedynczą, jak i podwójną kabiną. Z kolei obniżony wariant Lowered oferowany jest z podwójną kabiną. Oba pojazdy można zamówić z krótką lub standardową paką. Gwarancja na samochody wynosi 3 lata lub 36 000 mil (około 58 000 km).