Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody elektryczne

Volkswagen ID.5 – zdecydowanie najzgrabniejszy z elektryków VW

Rodzina elektrycznych Volkswagenów wzbogaciła się właśnie o nowego członka. Jest nim SUV coupe o nazwie ID.5, którego śmiało można określić mianem najzgrabniejszego z gamy ID. Co już wiadomo o aucie?

Volkswagen ID.5

Rodzina elektrycznych model ID. od Volkswagena sukcesywnie się powiększa. Najpierw był odpowiednik Golfa w postaci ID.3 (od 2019 roku), następnie SUV ID.4 (odpowiednik Tiguana) a następnie siedmiomiejscowy SUV ID.6 (tylko na Chiny, zaprezentowany w kwietniu). Teraz przyszedł czas na zgrabniejszą wersję wspomnianego ID.4 w postaci SUV-a coupe ID.5. Bez wątpienia Volkswagen ID.5 jest najzgrabniejszym członkiem rodziny elektrycznych Volkswagenów. Jednocześnie warto wspomnieć, że linia dachu mocno opada dopiero za drugim rzędem siedzeń, co sugeruje, że zadbano o odpowiednią przestrzeń dla pasażerów z tyłu.

Volkswagen ID.5 – siła tkwi w SUV-ach

Volkswagen ID.5 ma identyczny rozstaw osi co ID.4 (2766 mm) i bazuje na tej samej platformie MEB. Jest jednak nieco dłuższy, gdyż mierzy 4599 mm długości wobec 4588 mm w ID.4. ID.5 mierzy 185,2 cm (tyle samo co ID.4) szerokości oraz nieco ponad 161 cm wysokości (2,6 cm mniej od ID.4). Wynika to głównie z innego ukształtowania tylnej części nadwozia, która przypomina Audi Q4 Sportback e-Tron (które również bazuje na podzespołach ID.4) lub też… Renault Arkanę, zwłaszcza pod względem kształtu tylnych lamp i charakterystycznego garba nad nimi. Wyróżnikami ID.5 na tle ID.4 są natomiast lakierowane elementy w dolnej części przedniego zderzaka. Volkswagen ID.5 ma również o 0,02 mniejszy współczynnik oporu powietrza, wynoszący 0,26. Usportowiona odmiana GTX wyróżnia się innymi zderzakami, czarnymi ramkami wokół okien, tylnym spojlerem oraz paroma innymi akcentami.

Volkswagen ID.5 GTX

ID.5 GTX

Bez zmian przeniesiono natomiast projekt kabiny. Kierowca ma zatem przed sobą niewielki wyświetlacz o przekątnej 5,4 cala, obok którego znalazł się wybierak kierunku jazdy. Za sterowanie funkcjami auta odpowiada centralny, wolnostojący ekran systemu infotainment o przekątnej 12 cali. Pod nim znalazły się pola dotykowe do obsługi klimatyzacji i sterowania głośnością. Wieloma funkcjami da się sterować także głosowo za pomocą komendy „Hej, ID”. Samochód można doposażyć także w matrycowe reflektory LED IQ. Light, najnowszą wersję systemu Travel Assist oraz układ Park Assist Plus.

Volkswagen ID.5 GTX

ID.5 GTX

ID.5 GTX – ze sportową nutką

Mimo opadającego dachu bagażnik pomieści aż 549 litrów. Według producenta z przodu miejsca jest tyle samo co w ID.4, zaś z tyłu jest tylko o 12 mm mniej miejsca nad głowami. Topowa odmiana GTX wyróżnia się sportowymi fotelami, aluminiowymi nakładkami na pedały, emblematami GTX, np. na kierownicy i paroma innymi detalami.

ZOBACZ TAKŻE
Volkswagen ID.5 - zdecydowanie najzgrabniejszy z elektryków VW
Volkswagen ID.5 GTX ID.5 GTX[/caption]

Volkswagen nie podał jeszcze cen ani dokładnej daty rynkowej premiery ID.5. Wiadomo jedynie, że samochód trafi do sprzedaży w przyszłym roku.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama