Connect with us

Czego szukasz?

Samochody użytkowe

Combo-e Cargo w Polsce. Opel rozpoczyna zbieranie zamówień

Klienci w Polsce już mogą składać zamówienia na nowego Opla Combo‑e Cargo. Ceny tego w pełni elektrycznego lekkiego pojazdu użytkowego na polskim rynku zaczynają się już od 146 750 zł.

opel combo-e cargo
Fot. Opel

W kilku wersjach dla różnych potrzeb

Combo‑e Cargo jest dostępny w dwóch długościach nadwozia. Samochód w odmianie 4,40 m ma rozstaw osi 2785 mm i może przewozić przedmioty o długości do 3090 mm, przy przestrzeni ładunkowej do 3,8 m3. Przedłużona odmiana XL mierzy 4,75 m przy rozstawie osi 2975 mm i przestrzeni ładunkowej 4,4 m3, w której zmieszczą się przedmioty o długości do 3440 mm.

Combo‑e Cargo może przewieźć do 800 kg ładunku i ma największy uciąg w swoim segmencie. Auto może bowiem holować przyczepę o masie do 750 kg.

Combo‑e Cargo jest dostępny także w wersji przystosowanej do przewozu osób. Vanem z kabiną załogową opartym na przedłużonej odmianie XL może podróżować łącznie pięć osób, wraz z towarem lub sprzętem przewożonym bezpiecznie za ścianką działową (z klapką ułatwiającą transport szczególnie długich przedmiotów). Ceny tej wersji zaczynają się już od 155 300 zł.

ZOBACZ TAKŻE
Nissan przedstawił nowego kombivana. Townstar tylko z benzyną i prądem

Do 275 kilometrów według WLTP

Nowy Combo‑e Cargo może przejechać na jednym ładowaniu akumulatora 50 kWh nawet 275 kilometrów (WLTP). „Zatankowanie” energii do 80 procent pojemności akumulatora na publicznej stacji ładowania trwa natomiast około 30 minut.

Akumulator trakcyjny Combo‑e Cargo może być oczywiście ładowany na kilka sposobów. Można to zrobić za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego. Naładowanie akumulatora o pojemności 50 kW w 80 procentach na publicznej stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje niespełna 30 minut.

opel combo-e cargo wnętrze

Fot. Opel

Dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy 100 kW (136 KM), rozwijającemu 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, Combo‑e Cargo sprawdzi się także poza obszarem zabudowanym. W zależności od wersji Combo‑e Cargo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 sekundy. Prędkość maksymalna jest natomiast elektronicznie ograniczona do 135 km/h. Zaawansowany system odzyskiwania energii z hamowania działający w dwóch trybach wybieranych przez użytkownika dodatkowo zwiększa efektywność pojazdu.

ZOBACZ TAKŻE
Citroen podał cennik wszystkich wersji e-Berlingo. Bazowa od 113 tys. zł

Technologie ułatwiające jazdę w mieście

Kompaktowy van ma też kompleksowy i najobszerniejszy w tej klasie pakiet technologii i systemów wspomagających prowadzenie pojazdu. Obejmuje on między innymi system wykrywający zmęczenie kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych i system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją ochrony pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym.

Szczególnie istotny dla bezpieczeństwa innych użytkowników drogi jest natomiast system Surround Rear Vision. Pomaga on zapobiegać wypadkom z udziałem rowerzystów i pieszych przy skręcaniu w prawo. Zestaw dwóch kamer zapewnia widoczność do tyłu oraz strefy z boku pojazdu. Opel w związku z tym proponuje Combo‑e Cargo głównie właścicielom jednoosobowych i małych firm działających głównie na obszarach metropolitalnych. 

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama