Czego szukasz?

Samochody

Samochody niedostępne w Polsce – Mitsubishi Xpander. Japońskie Espace

W 2017 roku Mitsubishi zaprezentowało Xpandera jako „MPV nowej generacji”. Teraz, po czterech latach od debiutu, Mitsubishi Xpander doczekało się modernizacji. Postanowiliśmy przybliżyć wam ten model, zwłaszcza, że posłużył on częściowo za inspirację dla SUV-a Eclipse Cross.

Mitsubishi Xpander 2022

Kiedy w 2017 roku zadebiutowało Mitsubishi Xpander, producent określał je jako „MPV nowej generacji”. Firma twierdziła, że samochód łączy „twardość SUV-a z przestronnością minivana”. Skąd my to znamy? Ano z Renault i jego modeli Espace i Scenic, które obrały dokładnie taką samą drogę (Espace już w 2014 roku). Zresztą od 2017 roku Mitsubishi należy do aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Xpander mierzy dokładnie 4475 mm długości, co klasyfikuje go w segmencie kompaktowych MPV (albo raczej crossoverów). Kabina pomieści jednak – w miarę komfortowych warunkach – nawet 7 osób. Na Xpanderze bazuje oferowany od 2019 roku Nissan Livina. Mitsubishi Xpander występuje na wybranych rynkach azjatyckich (w tym Indonezji, Malezji i Wietnamie), a także w niektórych krajach afrykańskich i Ameryce Łacińskiej.

Mitsubishi Dynamic Shield – pierwszy był minivan

Od debiutu auta minęły już jednak 4 lata, nic zatem dziwnego, że producent zdecydował się na modernizację modelu. Nowe Mitsubishi Xpander otrzymało odświeżoną wersję agresywnego przedniego pasa Dynamic Shield, który kojarzymy m.in. z oferowanym w Europie SUV-em Eclipse Cross. Zachowano dotychczasowy układ ze smukłym paskiem diodowym na samej górze oraz głównymi reflektorami poniżej. Nadano im jednak ciekawszy kształt litery T. Pojawiły się też nowe grill i zderzak. Według firmy Xpander jest „pionierem odważnego i sportowego projektu, który przełamał tradycyjny i konserwatywny wygląd pojazdów wielofunkcyjnych”. Warto dodać, że to właśnie Xpander zapoczątkował w 2017 stosowanie przedniego pasa Dynamic Shield w modelach japońskiej marki.

Mitsubishi Xpander 2022

Patrząc na sylwetkę pojazdu, a także na kształt tylnych lamp (teraz LEDowe) w stylu bumerangu, trudno nie widzieć w nich nawiązań do Renault Espace. Przedni zwis zwiększył się aż o 75, a tylny o 45 mm w stosunku do poprzednika. Już dotychczasowy wariant wyróżniał się sporym prześwitem o wartości 205 mm, jednak w poliftingowej odmianie podniesiono go o dodatkowe 20 mm (do 225 mm), aby jeszcze bardziej podkreślić „suvowatość” pojazdu. Pojawiły się też nowe, dwukolorowe o rozmiarze 17 cali.

ZOBACZ TAKŻE
Renault Kiger - filigranowy crossover na Indie. Nowa Dacia w Europie?

Mitsubishi Xpander – proste MPV na niewymagające rynki

Dość mocno zmieniła się także kabina. Górną część deski rozdzielczej zaprojektowano na nowo, choć wydaje się ona trochę zbyt kanciasta. Mimo to i tak wygląda lepiej niż wcześniejsza, a ponadto zyskała nowy, 9-calowy ekran systemu infotainment. Poniżej niego pojawił się nowy panel automatycznej klimatyzacji, który zastąpił pokrętła. Zmieniono również kształt kierownicy i wygląd analogowych zegarów. Zastosowano też elektryczny hamulec ręczny, co pozwoliło na zmodernizowanie kształtu konsoli środkowej. 

Mitsubishi Xpander 2022

Pod maską nadal znajduje się dość słaba, wolnossąca jednostka benzynowa MIVEC o pojemności 1.6 litra. Rozwija ona bowiem 105 KM i 141 Nm. Pewnej zmiany dokonano jednak w układzie przeniesienia napędu. Otóż trafia on na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT, a nie tak jak dotychczas – poprzez czterobiegową skrzynię automatyczną.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama